Ny hoj igen! (aka. impulsiv)

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Hittade en nytt skötebarn på knudan igår, 38.000:- för en CBR 600 F Sport -01, inkl. lite orginaldelar, 380 mil, fullt öhlins kittad.

Ringde genast Packalen eftersom jag visste att hans bror varit intresserad av den Hondan jag hämtade i Norge. Han nappade tämligen omgående och jag hoppas alla blir nöjda och glada såfort alla pengar bytat ägare :tummenupp

Jag sparade däckvärmare, fälgar samt däck från -99'an. Allt som allt har en 2001'a med extra fälgar, däck, däckvärmare, orginal kåpor mm. kostat mig runt 60.000:-

Bifogat

• racehondan.jpg
    racehondan.jpg
    50.6 KB · Visningar: 498

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
Grattis! :tummenupp

En polare kollade också på den när det var upkörning på Knudan.
O en sak till, den rör på sig!

Danny

Highspeed cruising...
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
CBR600
38000:- ? jag köpte min cbr600 01 som hade gått 900mil för 73papp. du måste skämta? skiljer det så mycket i pris på en gathoj o en rejshoj? du måste menat 83000 väl?

Gustav

Hojlös
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Svart R1
38000?? Brukar inte ex synsam hojar krängas för runt 90´?
vad är skillnaden?
Om hojen är schysst tycker jag det låter som ett riktigt kanonpris.

metallgutten

ganska okej
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR 1300
Pålle skämtar inte - jag var med och såg den på knudan - 38.000:- och den såg iaf bra ut. Standard i motorn men öhlinskittad... :tummenupp

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Ett kap, nästan oavsett skick, men på bilden ser den riktigt fin och ny ut.

KetogaN

Don´t do drugs.. MMkay ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
njae du vet, den är på service eller nått..
Bra nummer på den oxå.. räcker att byta ut trean mot en fyra så stämmer det med ditt.

Ser kanonfin ut pålle!

/KetogaN

EazyLiving

Gammal avdankad Superbike chaufför +12kg
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Ducati 749s -03 & KTM 250SX-F -06
Danny skrev:
38000:- ? jag köpte min cbr600 01 som hade gått 900mil för 73papp. du måste skämta? skiljer det så mycket i pris på en gathoj o en rejshoj? du måste menat 83000 väl?

Ä inget svårt att hitta rejshojar till bra pris. Jag hittade en GSX-R 1000 -01 som gått 300mil med PC och Yoshi helsystem som kostade mig ca 60.000:- i färdigt rejsskick. Nackdelen är att den inte går att regga i sverige, men vad gör det? Jag säljer den bara vidare som rejshoj i höst igen. :tummenupp

Danny

Highspeed cruising...
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
CBR600
varför går den inte att regga i sverige? det måste väl gå? Isåfall är det ju bara o köpa en rejshoj o sätta på nya kåpor osv, hondagarantin lär väl gälla då?

Last edited:

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Danny skrev:
varför går den inte att regga i sverige? det måste väl gå? Isåfall är det ju bara o köpa en rejshoj o sätta på nya kåpor osv, hondagarantin lär väl gälla då?

Om du ska få den inregistrerad i Sverige måste du regga in den som ett "hemmabygge" då generalagenten inte har förregistrerat den, med andra ord det finns inga papper på den!

Mr.J

EazyLiving

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Danny skrev:

Om du menar min hoj, så är den köpt i England en gång i tiden. Den är alltså inte intagen i Sverige officiellt. I England står den som kraschad och urtagen ur registren.

Väldigt många rejshojar är köpta för att rejsa med. T ex så tror jag inte att det finns så värst många Veidec och SuperBikehojar med regbevis. De är oftast köpta i låda och utan förregistrering för att få ned priset. Vissa är nog även inhandlade direkt från Tyskland eller Danmark för att få ner priset ytterliggare. Dessa hojar finns då inte officiellt i Sverige och kan egentligen inte reggas på vanligt sätt. Men det går säkert om man vill, men då tillkommer en väldans massa nya kostnader som inte ens importhojar har. Men går, det gör det nog. Tveksam till hemmabygge då, där det faktiskt inte är tillåtet att ha serieproducerade ramar m.m. utan det ska vara ett enstaka entuiastbygge för att klara det.

/Micke

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
EazyLiving skrev:
Om du menar min hoj, så är den köpt i England en gång i tiden. Den är alltså inte intagen i Sverige officiellt. I England står den som kraschad och urtagen ur registren.

Väldigt många rejshojar är köpta för att rejsa med. T ex så tror jag inte att det finns så värst många Veidec och SuperBikehojar med regbevis. De är oftast köpta i låda och utan förregistrering för att få ned priset.

/Micke

Då får du ett stort problem om tullen tar dig det skall finnas REGhandlingar och skylt till hojen om du åker utomlands...

EazyLiving

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
ducati748rs skrev:
Då får du ett stort problem om tullen tar dig det skall finnas REGhandlingar och skylt till hojen om du åker utomlands...

Njae.... Hur skulle då t ex Rossi få ut sin hoj? Eller en crossförare? Eller FekOff? ;o)

Det finns papper för sånt, kallas Carnet om jag kommer ihåg rätt. För de nordiska länderna tror jag inte det behövs sådana papper, men jag vet inte säkert. Jag tar för säkerhets skull med mig kvitton och lite andra papper som bevisar att det är min hoj.

erik

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
-
det går utmärkt att ta en 250R genom tullen. jag var med racercalle till Italien och Kroatien och det enda papper han hade med sig (vad jag vet i alla fall) var ett mc id-card

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning