Ny hoj och ett nytt forum!

Mart

Fem fyror är fler än fyra
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
K6 Suzuki GSX 1300 R
Denna dagen går till historiebok... nä fan det gör den förmodligen inte alls men idag köpte jag i varje fall min första, helt nya, hoj. Hoppas ingen känner sig retad över att jag kallar min nyinköpta GSX 1300 R för sporthoj även om det är lite av ett staket...

Så jag tyckte det var dags att se om jag kunde hitta ett bra forum för att få reda på några kul träffar och hälsa på andra adrenalinstinna människor. Jag signade upp och mycket riktigt, bra info om träffar och kvar är bara att hälsa på folket häri...

Hej på er!

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Välkommen :tummenupp

Vi ska ut och köra lite på onskväll, bara att hänga på.
Håll utkik i "Stockholmsåkatråden".

Mart

Gick med
10 Jul 2006
Hoj
K6 Suzuki GSX 1300 R
Om jag bara kunde!
Även om jag köpte en ny hoj idag så betyder det dess värre inte att jag har fått den idag :huvet
Det är 2-3 veckors leveranstid och just nu sitter jag och suger på tummen i forsterställning och drar naglarna över parketten i saknad av ett handtag att dra i...

Jag ska ju ändå hinna få den innan säsongen är helt slut så jag tar dig på orden och håller utkik efter onsdagsåkningar hädanefter.

Gott mos, det tog inte många minuter och redan har jag fått bra tips.

/Mart

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Jaaa på onsdag!

Imorrn får jag på nya gummin så jag kan köra in dom på Onsdag! Fan va Nice!

A.K.A Bajshoran :hoppskrat :hoppskrat

Mart

Gick med
10 Jul 2006
Hoj
K6 Suzuki GSX 1300 R
Visst kan det vara skönt att glida lite också men än så länge känner jag att kurvor i höga farter lockar mest. Tänkte se om jag kunde få några dagar på banan under bältet för att bli en bättre förare rent allmänt. Sedan lockar det som fasen att försöka bli bra på att köra bana överhuvudettaget. Nästa år blir det en långkörare till Sicilien så visst helt ute är det inte med glideriet.

En annan sak... är det någon som har koll på någon bra 'tråd' som handlar om inkörning av nya motorcyklar. Jag har kollat igenom många många trådar på mekararkivet och andra arkiv men de är ju så förbaskat många...
Vad säger ni? Finns det en så att det är värt att fortsätta gå igenom dem?

Eller ska man starta en ny tråd.

Mart

Gick med
10 Jul 2006
Hoj
K6 Suzuki GSX 1300 R
Ja jävlar!

Nu är den på väg till mig. Beställde transport idag och jag skojar inte när jag säger att jag lider av väntan. Det är mycket möjligt att jag är på god väg att utveckla ett ganska smaskigt magsår. Fattas bara att någonting är fel när den dyker upp. När jag sliter upp förpackningen så står där en Braskamin av typen 'Art Etage' med en liten lapp hängande på som suttar på tummen och reciterar Arne Hägerfors... då blir jag jävligt sne!

Blev en aning besviken över att få reda på att de där läskiga försäkringsbolagen inte gillar att man utbildar sig på motorcykeln, då menar jag att man är med på några bandagar där man får lära sig att köra. Jag köper att vagnskadeförsäkringen kanske inte gäller längre men att de väljer att säga upp bekantskapen helt och hållet känns lite konstigt. Då menar jag främst IF och Trygg Hansa.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...