Fick beskedet att min Sprint RS inte var värd att reparera, så försäkringsbolaget löser in den. Detta skedde mycket smidigt och beslutet fattades i samråd med mig efter framlagda alternativ, så inga onda ord åt deras håll.
Nu ska jag ju ha en ny lekkamrat till våren. Efter att ha kört motard och sporthoj växelvis under två säsonger så har jag fastnat för att sitta med upprätt körställning. De modeller som tilltalar mig är Speed/ Street triple (R är inget hinder ).
Nu till frågan. Finns det någon av mina medmänniskor som haft bägge två och kan hjälpa mig litet med intryck? Bägge modellerna har jag provkört kortare turer på gata tidigare och är litet tvehågsen.
Årsmodellerna jag kikar på är 06-10. Budgeten är satt till ett tak på 70.000:- Försäkringsmässigt så är jag medveten om att det kan skilja litet men ner till kostnaden för Sprinten, 4000:-/helår och helförsäkring, kommer jag ju inte i vilket fall.
Under en typisk säsong kör jag drygt 300 mil ren nöjeskörning på gata. Inga semestrar med en massa mil per dag är planerade utan turerna håller sig inom 25 mil. Tillkommande de milen blir det 10-16 dagar på gokartbana, växlande som deltagare och i instruktörsroll samt 3-5 dagar på storbana som deltagare. Bankörningen bedrivs av SMC.
På storbana (och kanske gata) kan jag tänka mig att Speed triple vinner tack vare motorn men på gokartbana känns Street triple spontant som det bättre valet.
Att köra med passagerare är inget hinder, till och med kul, både på bana och gata. Så det kanske talar för Speed triple?
Street triple lutar det åt just idag. Men vem vet vad morgondagen har i sitt sköte?
Tack på förhand för era delgivna intryck och erfarenheter!
Nu ska jag ju ha en ny lekkamrat till våren. Efter att ha kört motard och sporthoj växelvis under två säsonger så har jag fastnat för att sitta med upprätt körställning. De modeller som tilltalar mig är Speed/ Street triple (R är inget hinder ).
Nu till frågan. Finns det någon av mina medmänniskor som haft bägge två och kan hjälpa mig litet med intryck? Bägge modellerna har jag provkört kortare turer på gata tidigare och är litet tvehågsen.
Årsmodellerna jag kikar på är 06-10. Budgeten är satt till ett tak på 70.000:- Försäkringsmässigt så är jag medveten om att det kan skilja litet men ner till kostnaden för Sprinten, 4000:-/helår och helförsäkring, kommer jag ju inte i vilket fall.
Under en typisk säsong kör jag drygt 300 mil ren nöjeskörning på gata. Inga semestrar med en massa mil per dag är planerade utan turerna håller sig inom 25 mil. Tillkommande de milen blir det 10-16 dagar på gokartbana, växlande som deltagare och i instruktörsroll samt 3-5 dagar på storbana som deltagare. Bankörningen bedrivs av SMC.
På storbana (och kanske gata) kan jag tänka mig att Speed triple vinner tack vare motorn men på gokartbana känns Street triple spontant som det bättre valet.
Att köra med passagerare är inget hinder, till och med kul, både på bana och gata. Så det kanske talar för Speed triple?
Street triple lutar det åt just idag. Men vem vet vad morgondagen har i sitt sköte?
Tack på förhand för era delgivna intryck och erfarenheter!