Ny hoj!

JeppeD

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2011
Hoj
Honda
Hej,
är ny på forumet och tar tacksamt emot ett par tips. Är 40+ och har varit utan hoj i 10 år pga av småbarn etc. Känner nu att jag kan unna mig att börja köra igen. Vill gärna ha en cykel som inte är så tung och är lite sugen på en CBR 600F eller GSX 600F, möjligen GSX 750F. Tänkte begränsa mig till 30-35 tkr och hamnar då på årsmodellerna runt 01-02 ungefär. Kan man få be om lite åsikter kring dessa hojar? Konstaterar att GSX är billigare än CBR, är det motiverat? Mycket tacksam för lite åsikter!
JeppeD

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag har haft en GSX750F -99 som jag var grymt nöjd med, perfekt allroundhoj som funkade bra till både lite bus och touring med skjuts och packning. Inte det vassaste du kan ha kanske, men trevligt mellanregister och ett väldigt förlåtande chassi, dvs det går att stå på rätt bra med den utan att vara Rossi.

JeppeD

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2011
Hoj
Honda
Man tackar. GSX750F känns som ett vettigt alternativ och man verkar få ganska mycket hoj föer 30-35 tkr.
Någon som har åsikt om GSX600F eller CBR600F? Sprang förresten på en billig Triumph TT600, är det möjligen ett alternativ? Är lite svag för det brittiska, men det är inget annat än fåfänga...

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping