Ny i GBG och snart A-kort...

Picke79

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2008
Hoj
fz6 S2 -08
Hej alla på SH
Jag tänkte säga hej och ställa en fråga. (ok jag vet att min hoj inte är någon sporthoj men för mig känns det sportigt..)

Jag ska köra upp om 14 dagar (29/5) och tänkte höra om någon/några som kört upp med utgång från säve kan beskriva körväg därifrån ganska detaljerat för jag är relativt nyinflyttad i gbg området och hittar ingenstans och skulle behöva ut med bilen och reka för att vara på den säkra sidan. Skulle ju vara ganska trist att inte klara uppkörningen för att man aldrig har kört i området tidigare.

//Picke

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Hejsan...o välkommen :)

Jag har hört folk som åkt "lilla" vägen upp till Kungälv.

Själv åkte jag på andra sidan spåret bort till Ramberget. Även på och av E6an (en avfart).

Ta en karta (www.eniro.se) och titta på om du är osäker. Dom har nog inte så fasta rutter utan du kan hamna varsomhelst dit man hinner på 20-30 min om man ska öva start i backe och lite annat samtidigt.

Lycka till!

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Om du vill kan jag möta upp dig och köra några av vägarna som de brukar köra. Finns ju inte så många möjligheter när det utgår från Säve.

Eller så tar du en körlektion och ber dem köra en testuppkörning med dig, med lurar i hjälmen etc, brukar vara riktigt nyttigt.

Picke79

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2008
Hoj
fz6 S2 -08
Tänkte bara skryta lite och berätta att jag idag fixade uppkörningen. Tack Macaper men jag såg svaret lite försent men jag gjorde utan att ha sett ditt tips precis vad du tipsade om.

//Picke

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...