Ny i gemet

kriLLet

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2011
Hoj
GSXR 1000 K3
Hej hej alla...
Heter Kristoffer och är ny i sporthojs världen. Har införskaffat mig en suzuki gsxr 750 ifrån 98.

Bor utanför stockholm och har precis börjat med mitt A-kort. Kommer säkert se mig ställa massa dumma frågor här. Men hoppas ni har lite överseende! =)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ååå..

Du har kommit så rätt. Det finns ingenstans där dumma frågor mottages så vänligt och trevligt som på sporthoj :D

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Välkommen! Själv ny, helt galen plats det här ...lite som siten som gud glömde...ha ha...

Har du frågor om körkortsdelen får du gärna skicka på pm till mig, tog mitt A-kort i somras och kämpat som faan rent ut sagt. Finns lite att läsa från en blogg jag lagt upp, "En morsas erfarenheter", en hel del från körkortsdelen och inköp av hoj vilket i sig var mycket svårare än jag förväntat mig. I alla fall, lite tips och råd kan jag nog bidra med. Jobbar också med coachning så feel free to ask!
Välkommen igen!

MizzY

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
Kawasaki ER6f -11
Välkommen!
Känner igen det där, lyckades exempelvis med bravaden att välta hojen på uppkörningen, men ändå i slutändan få kortet i näven. Är dock många lååånga kärva lektioner i bagaget dessförinnan, för det är fanimej ingen lätt match att vara kort i rocken och tös och lyckas få tungt hojkort!
I eftermiddag hämtar jag min allra första hoj, så dricker nu kaffe och försöker begrava fjärilarna i magen. Ha en fortsatt fin mc-höst nu och njut av de fina dagarna i sadeln! :)

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Blir tajt att hinna innan oktober men jag önskar dig all lycka till om det är det här året du satsat på!

I alla fall, välkommen, hade du varit tjej hade du blivit tillfrågad om "ligg" för längesen..

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping