Ny i Helsingborg... vill du toura med mig?

voody75

Guest
Hej alla glada hojåkare,

Kul att se er ute på vägarna.
Tog kort och köpte hoj samma dag. 26 Maj iår.
Är snart uppe i 500 mil...

Det vore grymt kul att hitta några som vill ut och upptäcka saker på helgerna... både längre och kortare turer - fornminnen, natur eller bara vägar rent allmänt.

På med packväskorna. Ner med badkläder och picnic. Ut och rulla.
TDM:en käkar väg och jag njuter av landskapen. Vill du/ni följa med?

Har just kört min första SMC KNIX... SHIT VAD DET VAR KUL!!
Bana är inte helt fel!

:)

// M

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Hoj
Speed Triple 1050 -05
...bild av vad?

Med tanke på att du skulle ha med dig badbrallor i packningen så är det säkert det han vill se :yoparty

Så tillbaks till topic. Häng på R.O.H på några körningar om du saknar sällskap. Fast kanske inte mycket till touring.

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Med tanke på att du skulle ha med dig badbrallor i packningen så är det säkert det han vill se :yoparty

Så tillbaks till topic. Häng på R.O.H på några körningar om du saknar sällskap. Fast kanske inte mycket till touring.

Kanske inte så mycket touring och packväskor men mycket fina vägar:tummenupp

c.dotter

Gad som en speleman :)
Gick med
30 Jun 2010
Hoj
Yamaha FZ6
Jag bryr mig inte så mycket om hur folk ser ut i badbyxor :) Jag vill mest köra!

Först grattis till kortet! Och hojen! Själv har jag uppkörning om ett par veckor och nervositeten börjar så smått smyga sig på. Men om allt går som jag hoppas och tänkt mig så kommer jag snart också ge mig ut på vägarna för att upptäcka saker. Så kan du tänka dig att köra med en tjej ( :tuttar ) så hänger jag gärna på :tummenupp

voody75

Guest

Får väl ta och följa med på en tisdagstur då, har bara en känsla av att ni rutinerade rävar kör bra mycket fortare än jag, både rakt fram och i kurvor... men det heter ju att allt ska testas minst en gång...

Jag bryr mig inte så mycket om hur folk ser ut i badbyxor :) Jag vill mest köra!

Först grattis till kortet! Och hojen! Själv har jag uppkörning om ett par veckor och nervositeten börjar så smått smyga sig på. Men om allt går som jag hoppas och tänkt mig så kommer jag snart också ge mig ut på vägarna för att upptäcka saker. Så kan du tänka dig att köra med en tjej ( :tuttar ) så hänger jag gärna på :tummenupp

Oh. Uppkörning snart. Jag håller tummarna. Nervositeten är säkert den värsta fienden. Har du tränat ordentligt så kan du såklart alla momenten. Lycka till!!

Klart jag kan köra med tjej. Fokuset var faktiskt att hitta likasinnade motorcyklister... om de har bröst eller inte var inte så noga. :)

Last edited:

voody75

Guest
Kvinnliga c-kupor = :tummenupp Manliga c-kupor = :zpy :fakta

Hoztic med hjärtat i Hedesunda. Hedesunda är faktiskt ett väldigt fint ställe. Nära mina gamla trakter och faktiskt var min farmor kommer från. Så med det kanske tråden kan lämna brösttemat.

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Tisdag 18.00 Posörstället Numero Uno. Strandvägen Hbg.

Klart du ska vara med o köra TT.

Du börjar nog köra i minst snabb grupp.

Bra sätt att lära känna hojfolk i Hbg med omnejd. INGEN är riktigt klok:D

Välkommen!

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Hej M!

Välkommen till SH och tokarnas värld. Nu bor ju inte jag i Helsingborg (som du vet), men du har ju redan träffat en ROH-galning som du delar garage med och de andra (de jag träffat) är ungefär lika ouppfostrade som han. :D

Ta det kallt, kör i ditt tempo och ha kul.

:krama

/ Veronica

voody75

Guest
Hej M!

Välkommen till SH och tokarnas värld. Nu bor ju inte jag i Helsingborg (som du vet), men du har ju redan träffat en ROH-galning som du delar garage med och de andra (de jag träffat) är ungefär lika ouppfostrade som han. :D

/ Veronica

Tack för alla inbjudningar. :)

Får väl helt enkelt dyka upp på Tisdag då om det inte ösregnar.
Får väl ta av packväskorna så att jag ser lite mer sportig ut. :)

Men det är grymt med packväskor när man bränner genom smålands skogar till och från enstaka jobb där uppe.

// Markus - som idag dreglade på en Ducati Multistrada 1200 Touring

SilverWolf

Medlem
Gick med
1 Sep 2006
Hoj
Ducce M1200
Hej M!

/ Veronica

Ha ha, det såg jag först nu, Yasha, DAMMAS BITCH, de é en riktig karl det, som visar redan från början var skåpet ska stå:D

Damma for president:Bugar

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Ha ha, det såg jag först nu, Yasha, DAMMAS BITCH, de é en riktig karl det, som visar redan från början var skåpet ska stå:D

Damma for president:Bugar
Kapar vidare... :tungan

Det är bara en sak jag inte kan förstå, varför har han skrivit "krascha" på hojen?

@TS, dyk upp, säg hej, kör med insidan och låt inte grupptrycket påverka dig. Alla har vi varit nybörjare och det har alla förståelse för.

voody75

Guest

Det är bara en sak jag inte kan förstå, varför har han skrivit "krascha" på hojen?

@TS, dyk upp, säg hej, kör med insidan och låt inte grupptrycket påverka dig. Alla har vi varit nybörjare och det har alla förståelse för.

Bara att ge upp nu när tråden är kapad... :va

:) Muckar du med Yasha och Damma nu? Eller har jag missat något... (jag som står i samma garage...) Det står ju "YASHA" på den... varannan gul och varannan röd bokstav, borde väl mer vara lite av en kärleksförklaring... undrar hur de reagerar på krasha... ;-)

Damma

Medlem
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
Daytona 675

STÅR FAKTISKT YASHA I SKÅNES FÄRGER, och o nää här ska det inte kraschas

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Se ovan :skrattaåt
Bara att ge upp nu när tråden är kapad... :va

:) Muckar du med Yasha och Damma nu? Eller har jag missat något... (jag som står i samma garage...) Det står ju "YASHA" på den... varannan gul och varannan röd bokstav, borde väl mer vara lite av en kärleksförklaring... undrar hur de reagerar på krasha... ;-)

Och nedan!
STÅR FAKTISKT YASHA I SKÅNES FÄRGER, och o nää här ska det inte kraschas

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...