Ny Mc/Bil/Trehjuling förare

R.mojo

Ny medlem
Gick med
8 May 2010
Hoj
Can Am Spyder RS-S 2010
Tjena!

Är en kille på 23 vårar ifrån härliga Göteborg! Jag älskar att fota så är det någon träff eller något event ni vill ha plåtat så tveka inte att slänga iväg ett pm!

Jag är fullt beredd att ta emot mängder av kritik, för jag vet att många har fördomar mot trehjulingar.
Jag har inget A-kort men det är tänkt att jag ska ta det när jag får tid.

Så nu har jag inhandlat en Can Am Spyder RS-S Roadster.

För övrigt så har jag kört en del Cross i min yngre dagar, samt en hel del Gokart på Team 13 i Bulycke,

Kör långsamt! :)

Last edited:

R.mojo

Ny medlem
Gick med
8 May 2010
Hoj
Can Am Spyder RS-S 2010
En sprillans ny RS-S modell går på ca 175 inkl moms.
Men dom verkar stå sig bra i värde än så länge iallafall.
Man får ge runt 150 för en 08a så!

Kan passa på att varna för att det är mycket "älgar" som cirkulerar på vägarna idag.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
En sprillans ny RS-S modell går på ca 175 inkl moms.
Men dom verkar stå sig bra i värde än så länge iallafall.
Man får ge runt 150 för en 08a så!

Kan passa på att varna för att det är mycket "älgar" som cirkulerar på vägarna idag.

ah trevligt :)

vågar man fråga nackdelar/fördelar med 3 hjul?

R.mojo

Ny medlem
Gick med
8 May 2010
Hoj
Can Am Spyder RS-S 2010
ah trevligt :)

vågar man fråga nackdelar/fördelar med 3 hjul?

Hehe jadå självklart =)
Några av fördelarna är bla att den är stabilare och mer lättkörd än en mc.
Eftersom man inte behöver något A-kort så kan betydligt fler köra den.

Jag tycker personligen den går extremt bra för att vara en trehjuling. Det är trots allt en 990cc Rotax. Dessutom är man inte alls lika beroende av dom olika väderförhållandena etc.

Sen finns det många nackdelar med.. Du kan inte köra den offroad som med många andra hojjar, den är inte lika smidig i stadstrafik etc pga storleken.

Men den största fördelen jag gillar med 2 hjulingar är bankörningen.
Finns inget roligare en att ligga och pressa på banan.

Fan vad rörigt det blev :hojcbr

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Lånade sån och hamnade i köer. Cirka 30 pers satt och glodde på mig. Kom ingenvart. Sen understyrde den, kasade med framhjulen, hur är det ens möjligt?

R.mojo

Ny medlem
Gick med
8 May 2010
Hoj
Can Am Spyder RS-S 2010
Lånade sån och hamnade i köer. Cirka 30 pers satt och glodde på mig. Kom ingenvart. Sen understyrde den, kasade med framhjulen, hur är det ens möjligt?

Precis vad jag skrev, den är lika klumpig som en bil i trafik. Det är den största nackdelen.

Att den understyr håller jag inte alls med om. Självklart beror det på vad du jämför den med.
Men med tanke på gyron och andra småfinesser så kan man pressa den ofattbart hårt i kurvor.
Det man behöver oroa sig för är att hålla sig kvar på sadeln.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Precis vad jag skrev, den är lika klumpig som en bil i trafik. Det är den största nackdelen.

Att den understyr håller jag inte alls med om. Självklart beror det på vad du jämför den med.
Men med tanke på gyron och andra småfinesser så kan man pressa den ofattbart hårt i kurvor.
Det man behöver oroa sig för är att hålla sig kvar på sadeln.

Måste man luta sig lika mycket som på en 4-hjuling?

R.mojo

Ny medlem
Gick med
8 May 2010
Hoj
Can Am Spyder RS-S 2010
Måste man luta sig lika mycket som på en 4-hjuling?

Nej det skulle jag inte påstå, jag har erfarenhet av både Quad och 4-hjuling och det går inte att jämföra :)

Det påminner lite om snöskoter i lägre hastigheter, medans den är mer som en klumpig Mc i högre hastigheter.
Tex om du ska ta en kurva i hög hastighet så bör man fördela tyngden på olika sidor av sadeln om man inte har världens armmuskler ^^

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Må skägget växa innåt på försten som skriver något i stil med "välkommen till dårarnas paradis".

:mad:

edit: btw välkommen.

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
okej bra för annars hade ja tyvärr fruktat din hälsa, har sorgligt nog haft 3 närstående som dött på 4 hjulingar.. dödsfällor!
bevisar att 2 hjul är bättre än 4 hehe.. och 3 mellanting ;)

edit:

oftast bruka användarna skriva

"Välkommen till dårhuset!"
"välkommen till galenskapet"

eller liknande :)

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Humm :) Är antingen för trött eller för korkad för att förstå vad du just skrev hehe.

Ingen fara. Den var riktad åt alla andra. Om någon vecka kommer du förstå. Inom de tre första inläggen vanligtvis så förekommer den frasen i någon form i en "jag är ny"-tråd. Något som ger prov på fantasin hos folk.

(jag är bara bitter för att mitt varmvatten är pajko så jag inte kan ta en dusch och således luktar ko-juver vilket gör att jag inte kan ge mig ut på lokal där cheyerna fins utan i stället får sitta och glo på mystiska program om rymden på Discovery :mad:)

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
Ingen fara. Den var riktad åt alla andra. Om någon vecka kommer du förstå. Inom de tre första inläggen vanligtvis så förekommer den frasen i någon form i en "jag är ny"-tråd. Något som ger prov på fantasin hos folk.

(jag är bara bitter för att mitt varmvatten är pajko så jag inte kan ta en dusch och således luktar ko-juver vilket gör att jag inte kan ge mig ut på lokal där cheyerna fins utan i stället får sitta och glo på mystiska program om rymden på Discovery :mad:)

Då förstår jag din avatar bild!

hehe duscha kallt?

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00

föreställde du dig en sånhär eller? :7peta:
Trehjuling.jpg

R.mojo

Ny medlem
Gick med
8 May 2010
Hoj
Can Am Spyder RS-S 2010
okej bra för annars hade ja tyvärr fruktat din hälsa, har sorgligt nog haft 3 närstående som dött på 4 hjulingar.. dödsfällor!
bevisar att 2 hjul är bättre än 4 hehe.. och 3 mellanting ;)

edit:

oftast bruka användarna skriva

"Välkommen till dårhuset!"
"välkommen till galenskapet"

eller liknande :)

Beklagar :( 3-hjul är bara kul imao :)
Självklart är det kul med 2hjul med, men på ett annat sätt.

Haha då förstår jag :lol Men om du kollar på Discovery tillräckligt länge så lär du dig nog hur man lagar en varmvattenberedare :D

Edit:

Lite samma sak :) Risken finns att folk tror att det är balanssinnet det är fel på! Men så är det icke i detta fallet :tuttar

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...