Ny medlem Gbg

Connsann

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
Honda CBR600F -89
Hej nu har jag brytigt lite mot era regler.

jag har inget två hjuligt än.

Funderar starkt på att köpa en Honda CBR900 Fireblad. och efter det införskaffa A-kortet

Dock kan detta ta några veckor till hoj köp för det ska mina försäkrings pengar gå till som blir av min uppeldade Blazer -98

LITE BAKRUND:
kört cross i skogen i många år även ute på crossbanan.

fick min första cross när jag var 4 år detta var en WP80cc
och utväcklat ett stort motor intresse.
När jag blev 16år ville jag ta A1 kortet och köpa 125cc men det blev värsting trimmad moppe :p

När jag blev 18 år tog jag mitt bertil kort och krockade bilar på hög nivå

Och började frukta för mitt liv av enbart tanken på att sitta en skrevraket.:död

Nu är jag 23år gammal.
Kör sönder allt jag rör vid men har godkontroll. Men älskar höga farter.

Och börjar känna mig mogen för en SKREVRAKET. Tanken föll in mig på en äldre Honda CBR900 Fireblad för jag har hört om att halvförsäkringen är rätt billig och att det ändå finns lite att ta i med den.

Efterköpet är det tänkt att jag ska bli ett med min hoj och lära känna den inför en uppkörning.

Ha det gött alla SPEEDERS där ute ;)

Smirnoff

Sporthojsnörd
Gick med
23 Aug 2010
Hoj
CB1000RA TT600RE
Välkommen! Låter dock som att du bör överväga helförsäkring, men inte från samma bolag som jag har :D

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
God kontroll men kör sönder allt :va

Iaf, Välkommen :D

Connsann

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
Honda CBR600F -89
öra sönder allt som jag rör vid fast med god kontroll, innebär rasade lådor , bakaxler och motorer i dom flesta bilar som finns beg. ute på marknaden. Mest gammla volvos som 2-7-900 serien. (93st blandade bilar på 3 år) dock är det inte någon bil som varit krockad eller av vägen under dessa tre åren.

Nja helförsäkring är la en smaksak tror jag. sällan jag blandar in försäkringsbolagen.
Enbart om någon annan part har varit inblandad eller som nu i helgen att någon idiot eldade upp men Blazer.

Dock är Halvförsäkring ett måste där jag bor (Biskopsgården)

Och tack alla som Välkomnar mig, tror jag kommar ha mycke nytta och glädje av detta forum.:D

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
:D

93 bilar på 3 år måste ju vara nån form av rekord :yoparty

Välkommen till dårhuset :banana

de beror ju på hur han menar med 93 bilar :tummenupp

öra sönder allt som jag rör vid fast med god kontroll, innebär rasade lådor , bakaxler och motorer i dom flesta bilar som finns beg. ute på marknaden. Mest gammla volvos som 2-7-900 serien. (93st blandade bilar på 3 år) dock är det inte någon bil som varit krockad eller av vägen under dessa tre åren.

de va som fan :) du borde föndera på att köpa nyare saker :tummenupp:tummenupp:tummenupp

Last edited:

Connsann

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
Honda CBR600F -89
:D

93 bilar på 3 år måste ju vara nån form av rekord :yoparty

Välkommen till dårhuset :banana
det är alltså totalen av bilar under dom tre senaste åren mest 2-7-900 serien av volvo.

de beror ju på hur han menar med 93 bilar :tummenupp

de va som fan :) du borde föndera på att köpa nyare saker :tummenupp:tummenupp:tummenupp

och även dom nyaste pajar. har märkt att det är Golf 2orna som håller längst.
Även en väldigt hårdkörd Vento från -93 höll en streetrace säsong med minst 3 par utvärmnda däck per kväll varje helg.

Även hittat en som är villig att låta mig övningsköra med han och hans klubb kompisar.
Kommer se lite lustigt ut med en SH bakom en gäng av HD´s :yoparty

JJ(CBR)JJ

Nybörjare!
Gick med
1 Dec 2010
Hoj
Bmw S1000RR 2010
[QUOTE

Även hittat en som är villig att låta mig övningsköra med han och hans klubb kompisar.
Kommer se lite lustigt ut med en SH bakom en gäng av HD´s :yoparty[/QUOTE]

ne fy fan så kan du ju inte köra :mad: du får hitta nåt anat en hd killar:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Välkommen till dårhuset :)

När jag läste ditt första inlägg så var min första tanke att jag hoppas att du har eller skaffar dig en bra och komplett skyddsutrustning.

Connsann

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
Honda CBR600F -89
Välkommen!
Det kommer se helt rätt ut när ni övningskör då handledaren ska köra bakom dig :)

japp man ska ju alltid ligga steget före några Banditer

Välkommen till dårhuset :)

När jag läste ditt första inlägg så var min första tanke att jag hoppas att du har eller skaffar dig en bra och komplett skyddsutrustning.

tänker köpa full skyddsutrustning liknande de jag hade till crossen men mer integrerande i jacka och byxor med njurbälte fast utan nackkrage.

Connsann

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
Honda CBR600F -89
idag har jag beställt lämp och köpt jacka med skydd och ryggplatta. och handskar. fick med alla skydden och hanskarna och rabbat på jackan :p
Blev en tyg jacka.
efter att jag köpt hojen ska jag bestämma vad jag ska ha för ställ.

Connsann

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
Honda CBR600F -89
test körde pappas tamaha custom och blev svin sjuk...

Hur klarar sig alla att inte bli sjuka som åker ute nu??

Connsann

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
Honda CBR600F -89
Ny uppdatering. Har kvar moppen (zuka 400an)
Men kom hem idag med ett nytt fynd.
Honda CBR 600 "gatbråkare" -89
Kollade även på en yamaha FZR 1000 -87 Men valde Hondan då den är lite smidigare.
Hitils har det bara blivit drygt 5 timmar totalt med zukan.:näsblod Riktig tråkig hoj att köra
Idag blev det 22 mil med Hondan och är nöjd än så länge. Körde vävra-marsstran-kungälv-lilla edet och in till GBG och runt där och sedan hem till vävra.
Nu känner jag att jag iallafall har anledning till att ta kortet.:gnissla
Hondan har bara trafik försäkring på folksam så ni behöver ej vara oroliga att jag är med och höjer premien om jag kör av eller något.:Bugar

Accelerator

Intresserad
Gick med
24 Jul 2010
Hoj
08, Klonkasaki, Versys

Hmm....93 bilar på tre år....
Det blir lite drygt en halv bil i veckan till skroten el dyl.... (okej jag är ingen bilmek, men i alla fall..)

Om du har några kompisar av samma kaliber tror jag Sverige kommer ha en av världens modernaste bilparker om några år:D

Ta det lite lugnt med hojarna bara..
Vi behöver dom.

Connsann

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
Honda CBR600F -89
Accelerator. Vågar inte ens ha i tankarna vad jag är uppe i nu i bilar. en ny bil varannan vecka.
Å andra sidan så är kompisarna duktiga på att köra sönder och skrota men jag har tagit hela deras livs förbrukning på några få år tyvär.
De é inte alltid bäst att modernaste bilparken eftersom det tar drygt 20 år att av utsläpp för att tillverka en ny miljöbil i jämförelse vad en gammal 240 förgasare släpper ut om man tänker på långsikt med tillverkning mm.

Hoppas inte att jag skrotar några hojar för då skrotar jag mig själv till döds. är redan 20% invalid tydligen.

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Liknar dina bilar någon av de Volvosar jag såg på Anderstorps dragracing förstår jag att det gått åt 93 st för jäklar vad de gick. Spann friskt efter 402 meter.

Connsann

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2011
Hoj
Honda CBR600F -89
Nej bara haft en sådan bil under tiden som mycke motor dom andra har varit från orginal till 300 hk.
Där emot nu bygger jag på ett rör chassi. Men det är ju helt utom intresse för detta forumet :D

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum