Ny medlem här!

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Yo!

Dags att bli medlem här tänkte jag, ska ju skaffa mc kort. En snabb japanare är det som gäller, helst en Suzuki GSX-R750 om jag (och plånboken) får bestämma. Sen gärna racing licens också.

Gillar som sagt fart, men vet knappt ett skit om hojjar. Så hör gärna av dig på tex förslag som första hoj etc etc.

/a

16 aug -06: klarade teoriprovet!

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Tack!

Men jäklar vad det kliar i fingrarna att själv skaffa hojj innan jag fått kortet!

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Välkommen! Ta dig runt till olika handlare o provsitt o kläm o känn på olika, den du känner dig mest hemma och gillar - DET är den perfekta nybörjarhojen ;)

pont4n

Medlem
Gick med
19 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory
Jag gillade med fart tills jag blev stoppad idag, både bil och mc kort indraget

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
ewook skrev:
2441400 Välkommen! Ta dig runt till olika handlare o provsitt o kläm o känn på olika, den du känner dig mest hemma och gillar - DET är den perfekta nybörjarhojen ;)

Ok, provsitta och köra på magkänslan låter helrätt! Cool!

pont4n skrev:
2441430 Jag gillade med fart tills jag blev stoppad idag, både bil och mc kort indraget

Farbror Polisen inte snäll...

Last edited:

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Välkommen, mitt tips är att försöka prova så många olika modeller du kan innan du bestämmer dig. :hojcbr

Men innan kortet är taget är provsittning en variant. :tummenupp

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
wavebender skrev:
2441760 Välkommen skall du vara...till denna underbara skara...

:pannkyss

Cool! Fortsätt du o käka negerbollar...och vitlök!

Bajen-Sam skrev:
2441762 Välkommen, mitt tips är att försöka prova så många olika modeller du kan innan du bestämmer dig. :hojcbr

Men innan kortet är taget är provsittning en variant. :tummenupp

Tack! Om jag nu skulle köpa en GSX-R750, säg att den kanske är 5 år gammal eller så, vad skulle försäkring etc etc etc bli per månad? Efter att ha läst en del bloggar osv, verkar det som att det kostar en mindre förmögenhet att äga och köra en sporthoj...

Last edited:

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
Bikerbitch skrev:
2450478 Välkommen! Köp en hoj som du kan övningsköra på, är så dyrt att gå på körskola. Lycka till med lappen!

tack!

det blir så ifall jag inte hinner ta kortet innan säsongen är över. då köper jag en hoj helt enkelt.

väldigt schysst att du kör racing! hur funkar det förresten, har du sponsorer och hela paketet eller..?

bettskena

Wedell

Superstock 600 med hallonsylt.
Gick med
17 Nov 2004
Hoj
CBR600rr 07a
välkommen då! köp nån lite billigare banhoj och ta licens och ta det som en övning man har kul som fan och samtidigt lär man sig mycket,:tummenupp

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Bettskena skrev:
2450502 tack!
det blir så ifall jag inte hinner ta kortet innan säsongen är över. då köper jag en hoj helt enkelt.
väldigt schysst att du kör racing! hur funkar det förresten, har du sponsorer och hela paketet eller..?
bettskena

Jag köpte min hoj innan körkortet, perfekt att övningsköra på.
Racing är superkul, bästa jag gjort! Ja jag har sponsorer, behövs för att klara av en säsong när man inte tjänar så mycket pengar :)

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
addexxx skrev:
2450516 välkommen då! köp nån lite billigare banhoj och ta licens och ta det som en övning man har kul som fan och samtidigt lär man sig mycket,:tummenupp

cool!

nåt bra tips på ställ jag borde kolla in? vet som sagt grymt lite om mc världen...

jäklar vad jag är så sugen på att köra. jag spricker snart faan...

Bikerbitch skrev:
2450525 Jag köpte min hoj innan körkortet, perfekt att övningsköra på.
Racing är superkul, bästa jag gjort! Ja jag har sponsorer, behövs för att klara av en säsong när man inte tjänar så mycket pengar :)

ok, tack för tipset igen!

jovisst är sponsorer ett måste, men jag är lite avis på dig nu. fast på ett bra sätt, jag blir bara sporrad och vill ha lite mål att sikta mot när jag väl tagit kortet, racing låter jäkligt kul!

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...