Ny medlem här

Emelie35

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2011
Hoj
Kawasaki Z750 -11
Hej alla

Ny här så detta är min första post på detta forum, hoppas att jag postat rätt, annars får någon flytta det.

Jag ville få ställa några frågor till er Kawasaki Z750 ägare samt säga hej.
Jag heter Emelie, en glad singeltjej från Solna på 35år, älskar allt som har med MC att göra och har kört själv i snart 6år. Köpte mig nyligen en Kawasaki Z750 från 2011 som jag bara kört ca 15mil med ännu. Har tidigare haft en R1:a som jag krashade med nyligen, så nu fick det bli Kawasaki. Har också köpt en del tillbehör till den som jag skulle behöva lite hjälp med hur man sätter dit.

Dels har jag köpt en ny bakdel (skylthållare, blinkers, plåtbelysning), där följde det även med ett motstånd. Nu undrar jag hur ni har gjort när ni har monterat detta gällande sladdarna. Original sitter det kontakter som man bara ska kunna dra isär, men på det nya sitter det inga kontakter (smart INTE). Hur har ni gjort? Bara klippt av sladden, skarvat och eltejp eller? Och motståndet? Vart sätter man det? Ska det sitta på en av kablarna, hur hur får man dit det, löda eller?

Det är toktrångt där under sadeln också och oerhört svårt att komma åt allt, och sladdarna är ju i exakt längd så det är svårt att kunna dra i dem, samt att kontakterna sitter under en regel som måste tas bort för att komma åt, och för att ta bort den regeln så måste även bakvingarna (plasten) monteras bort, och trots att jag lossat två bultar till denna så sitter vingen som berg...

Sedan har jag köpt en växelindikator då Z750 saknar en sådan original. Är det någon här som har monterat en sådan? Mest undrar jag hur ni har dragit sladden, måste man ta bort tanken? Kontakten sitter ju under sadeln.

Tacksam för svar och hoppas på att kunna knyta lite kontakter med folk som har samma intresse, kanske träffas då och då och ut och åka :)

Mvh
Emelie

sportbike

Guest
Hej och välkommen, flyttade tråden hit.
Ställ tekniska frågor i Teknikforumet, så får du alla gånger hjälp.
Håll i dig nu, här kommer SH-charmörerna :)

Spook

Adrenaline MC
Gick med
3 May 2009
Hoj
Hayabusa 2010
Välkommen till ett helt galet forum !

Snart kommer ett flertal prepubertala typer fråga om du vill ligga, skit i dom ;-)

Kapa kablar och skarva med eltejp är inget jag skulle göra, skulle ha skarvat med riktiga grejor.. Finns på ELFA i Solna.
Körde skarvhylsor och krympslang..

ZX9R-01

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2007
Hoj
Ingen just nu...
Hej å välkommen hit! Du kommer snart inse att den här världen är full mä trevliga, tokiga å underbara människor. Hoppas du får svar på dina frågor. Tobbe

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
välkommen hit till galenskapens härliga värld:)

kan inget tekniskt bara dra på rulllen med min slöa pärla :p

Emelie35

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2011
Hoj
Kawasaki Z750 -11
Är man först:confused:

Ligga?:D

hej o välkommen

Haha, du vore knappast den förste att ligga med mig men ja, du är den förste som frågar mig här. Lite svårt när vi inte känner varandra tror jag ;) Dessutom är jag mer intresserad av tjejer :tungan

Dr. H

Sporthojsnörd
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
GSXR 1000 K8
Haha, du vore knappast den förste att ligga med mig men ja, du är den förste som frågar mig här. Lite svårt när vi inte känner varandra tror jag ;) Dessutom är jag mer intresserad av tjejer :tungan
Jag tror at ditt intresse för tjejer bara kommer locka till sig fler killar än vad det avskräcker.:tummenupp

Välkommen btw

Själv bor jag i Danderyd och jag letar också efter folk att åka med, så hör gärna av dig så kan jag försöka hålla jämn tempo :yoparty

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Jag heter Emelie, en glad singeltjej från Solna på 35år, älskar allt som har med MC att göra och har kört själv i snart 6år.

Fan vad tråkigt att ha kört själv(ensam) i snart 6 år, du måste komma ut med fler ;) hihi kunde inte låta bli :tummenupp

Välkommen :)

tkdrille

Guest

Och där blev Bimpen jättedissad. Så han skäms och vågar aldrig mer fråga någon om dem vill ligga med honom. ¨'
:tummenupp

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Välkommen!

Instämmer med föregående talare om kabelskor samt krympslang.

Vill du ha sällskap söder om stan så hojta till bara. Fast du kanske är på festival den här veckan?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning