NY medlem

naneK

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Hoj
Kawasaki Er6-n 2016
Halloj allihopa,

har följt era eskapader ett tag nu och nu när säsongen närmar sig och kortet är på gång tänkte jag att jag skulle gå med i klubben:D

Första hojen blir nog en ER6-n, lagom stor(för en dvärg som mig:tungan) och lagom mkt effekt, vill ju inte köra ihjäl mig det första jag gör:banana

En sak hoppas jag att ni kan hjälpa mig med, till att börja med:D, jag har en berik-skinnjacka som jag måste rengöra men försöker att undvika kemtvätt. Har ni några tips på vad ja ska göra?

Simma lugnt:yoparty

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Välkommen! :)

Vi som kör i Skövde-trakten har en egen tråd här på forumet, "Samåkning Skövde".

Kika in där om du vill ansluta till samåkningar i sommar eller bara tjata lite skit! (Ganska dött under vinterhalvåret, men brukar komma till liv under säsong).

naneK

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Hoj
Kawasaki Er6-n 2016

Eftersom jag inte är någon expert på detta med skinn så länkar jag till några riktigt vettiga trådar som det gåtts igenom på! :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=188151

https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=38067

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=1573174

Lethenstrm, tack för länkarna..verkar som om det blir kemtvätt iaf:gnissla Ps tack för välkomnandet:tummenupp

Vi som kör i Skövde-trakten har en egen tråd här på forumet, "Samåkning Skövde".

Kika in där om du vill ansluta till samåkningar i sommar eller bara tjata lite skit! (Ganska dött under vinterhalvåret, men brukar komma till liv under säsong).

X-up, absolut. Ju fler desto roligare:)
Kikar in där och kollar läget:tummenupp

Last edited:

überkill

Guest
Välkommen till något lika beroendeframkallande som hojköra't i sig :)

Bra val av hoj grabben, jag har haft diverse hojar men gillade min er6 pga ägandekostnaderna och maskinens relativt låga vikt och fina balans. Det sista vet du inte ett skit om nu tror jag men se till att anmälka dig till en SMC kurs och kör på bana i sommar så ska du se att din hoj kommer kunna mäta sig med betydligt "fräckare" hojar he he!

Det finns en er6 tråd här på forumet med massor - jag menar MASSOR, att läsa om modifieringar, vinterförvaring, servicekostnader, serviceställen mm mm. Du hittar den på:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=114292

Sen kan du alltid skicka pm till oss som haft hojen längre än dig om du inte vill skriva direkt i tråden.

naneK

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Hoj
Kawasaki Er6-n 2016
Välkommen till något lika beroendeframkallande som hojköra't i sig :)

Bra val av hoj grabben, jag har haft diverse hojar men gillade min er6 pga ägandekostnaderna och maskinens relativt låga vikt och fina balans. Det sista vet du inte ett skit om nu tror jag men se till att anmälka dig till en SMC kurs och kör på bana i sommar så ska du se att din hoj kommer kunna mäta sig med betydligt "fräckare" hojar he he!

Det finns en er6 tråd här på forumet med massor - jag menar MASSOR, att läsa om modifieringar, vinterförvaring, servicekostnader, serviceställen mm mm. Du hittar den på:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=114292

Sen kan du alltid skicka pm till oss som haft hojen längre än dig om du inte vill skriva direkt i tråden.

Tjenaaa:yoparty

Tack för det varma välkomnandet. Jodu, har varit sugen på hoj sedan jag var sexton och spenderade förra sommaren med att spana på alla goa hojåkare som brände förbi när man åkte runt i bilen, avundsjukt om jag får tillägga:) Så jag bestämde mig att den friheten vill jag också ha:banana jo jag har läst här i forumet som en galning efter tips på bra nybörjarhoj och känner att er6:an blir nog utmärkt. Tack för tipset, ska kolla på den med.:Bugar

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Välkommen

Välkommen i MC världen :yoparty
Har haft en er-6 men var tyvärr aldrig riktigt nöjd med den :confused:
Var nog för mycket "nybörjarhoj" för mig
Glöm inte du MÅSTE bara byta blås på den dom låter för jävja gott me fritt blås!!!!

naneK

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Hoj
Kawasaki Er6-n 2016
Välkommen i MC världen :yoparty
Har haft en er-6 men var tyvärr aldrig riktigt nöjd med den :confused:
Var nog för mycket "nybörjarhoj" för mig
Glöm inte du MÅSTE bara byta blås på den dom låter för jävja gott me fritt blås!!!!

Tack, det uppskattas. Nej ja kan tänka mig att man tröttnar ju mer erfarenhet man har. Blir nog likadant men jag tänkte att det är en början. Ska ju inte göra barnen faderlösa genom att ta på mig mer än ja klarar av:)

creare

Guest
Tack, det uppskattas. Nej ja kan tänka mig att man tröttnar ju mer erfarenhet man har. Blir nog likadant men jag tänkte att det är en början. Ska ju inte göra barnen faderlösa genom att ta på mig mer än ja klarar av:)

Wälkommen du kloke fader! Må din er6:a förgylla din fritid till fullo :yoparty

CharlotteE

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2010
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Välkommen och lycka till med kortet! Ang din jacka föreslår jag att du köper flytande lädertvål (av märket Stübben gärna), finns att köpa i ridsportbutiker med anständigt sortiment. Den tvättar jag både high heelers, handväskor och skinnställ med :) - Om det nu är utsidan du vill tvätta...

naneK

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2011
Hoj
Kawasaki Er6-n 2016
Välkommen och lycka till med kortet! Ang din jacka föreslår jag att du köper flytande lädertvål (av märket Stübben gärna), finns att köpa i ridsportbutiker med anständigt sortiment. Den tvättar jag både high heelers, handväskor och skinnställ med :) - Om det nu är utsidan du vill tvätta...

Hej och tack snälla, jag hoppas att det lyckas lagom till maj:)
Oh, ska prova....Faktiskt så tänkte jag mestadels på utsidan när jag skrev detta men insidan kan nog behöva en omgång också:banana

Mr Larsson

Va vore livet utan hojåka
Gick med
5 Feb 2011
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013

De har du rätt i. Du kommer ha skit kul med ER-6an de lovar ja:D

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...