Ny men inte newbie

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
Tja! Nu har jag bestämt mig för att regga mig här efter ca ett halvårs läsande... :D Kändes som det va så dags nu!
Jag har tidigare velat mellan att ta hojkort eller inte då jag gjort min värnplikt och nu har jag 5dagar kvar och är 100% bestämd om att ta ÄVEN A-kortet!

Har sedan tidigare BECE trots att jag nyligen fyllt 20, så snälla kom inte och tänk "å nej, ännu en 20årig idiot" :p De flesta ser mig iaf som mer mogen än andra i min ålder pga att jag är uppväxt i motorbranschen av folk över 25 ;)

Hoppas iaf man blir väl omhändertagen här och jag ser framemot att hitta en hoj och få mitt kort i sommar! (klarat teorin för några veckor sen utan problem)

De va rätt mkt om mig :p Ses på vägarna i sommar vare sig i min 200SX eller på en hoj! :yoparty

jep84

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
gammelsukka
tja å välkommen..
tog mitt kort precis efter lumpen ja med... finns ju lite extra $$ då, om man säger så!

Hanzzon

Den långe Den snygge Å Den vackre
Gick med
21 Jul 2004
Hoj
R1 03, sådär Blå/Svart
Richie skrev:
Tja! Nu har jag bestämt mig för att regga mig här efter ca ett halvårs läsande... :D Kändes som det va så dags nu!
Jag har tidigare velat mellan att ta hojkort eller inte då jag gjort min värnplikt och nu har jag 5dagar kvar och är 100% bestämd om att ta ÄVEN A-kortet!

Har sedan tidigare BECE trots att jag nyligen fyllt 20, så snälla kom inte och tänk "å nej, ännu en 20årig idiot" :p De flesta ser mig iaf som mer mogen än andra i min ålder pga att jag är uppväxt i motorbranschen av folk över 25 ;)

Hoppas iaf man blir väl omhändertagen här och jag ser framemot att hitta en hoj och få mitt kort i sommar! (klarat teorin för några veckor sen utan problem)

De va rätt mkt om mig :p Ses på vägarna i sommar vare sig i min 200SX eller på en hoj! :yoparty

Japp att köra bil med tungt släp är precis som att köra mc...
men lycka till med kortet

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Hoj
Tack guys! :tummenupp

Hanzzon skrev:
Japp att köra bil med tungt släp är precis som att köra mc...
men lycka till med kortet
Hehe, njae de vet jag också, men däremot har jag en hel del mil på nacken i/på de flesta sorters fordon...
Men de e nog lungt, som sagt ska bli jäkligt kul med hoj, måste bara försöka hitta lite avbokningar så man inte behöver vänta tills säsongen e slut, och så fort bilen är såld så blir det hoj för hela slanten :)

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Hoj
Husa..
Richie skrev:
De flesta ser mig iaf som mer mogen än andra i min ålder pga att jag är uppväxt i motorbranschen av folk över 25 ;)
Välkommen!

Varför mognar man fortare för att man är "uppväxt i motorbranschen? "av folk över 25"? vad menar du?

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Bara du inte börjar skriva dina drömhojar som dina hojar, det är det tramsigaste som finns.
Såg nån snubbe här på forumet som bytte Hoj: vartefter han fantiserade om dem.

Det finns inga nästanhojar, fältet Hoj: fyller man i när hojen står hemma i garaget.

Varför vill du köra hoj då föresten, har du kört tidigare?

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Hoj
Bart skrev:
Välkommen!

Varför mognar man fortare för att man är "uppväxt i motorbranschen? "av folk över 25"? vad menar du?
Ähh känns bara som man har mer tanke bakom allt, snackar inte om att sätta på 13åringar, supa sig full på hembränt å köra onykter... som tyvärr många jag umgåtts med gjort

Poacher skrev:
Bara du inte börjar skriva dina drömhojar som dina hojar, det är det tramsigaste som finns.
Såg nån snubbe här på forumet som bytte Hoj: vartefter han fantiserade om dem.

Det finns inga nästanhojar, fältet Hoj: fyller man i när hojen står hemma i garaget.

Varför vill du köra hoj då föresten, har du kört tidigare?
Det är lungt ;) Ska ta bort att jag letar 600cc då, var mest för att de inte skulle stå tomt (lägger till bilen istället) Byter inte förens bilen e bytt mot hoj!
Har alltid tyckt det varit glassigt med hoj, när jag 1997 fick en affich på den (då) nya 900CBR i svart blev jag kär i hojjar... Sen började väl livet på en moppe nåt år efter och sen har de ju bara varit bil sen dess. Först nu man börjar inse hur skönt det är att glida på två hjul! Hoppas kunna köra mer med hoj på bana än jag kunnat göra med bilen också, men de får framtiden avgöra :banana

Careoff skrev:
Benvenuto
Ta på dej armbågsskydd å hjälm
Stort tack och även för tipset... Hjälmen är en självklarhet, och jag har fått mycket tips av mammas en tjejkompis som kört HD ett bra tag om hur viktigt det är med skydden... :tummenupp Så det blir väl helskinställ inkl alla skydd man kan ha eller nåt ;)

Nicky

världens bästa o tröttaste
Gick med
13 Mar 2005
Hoj
snart
Richie skrev:

d va allt på tiden att du oxå kom hit richie =)

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Hoj
Harley Fyrtioåtta
Välkommen!

Helt rätt beslut att ta A-kortet.....finns väldigt lite i världen som slår hojåkning.
Helt oslagbart är en varm och molnfri sommardag när man är ute och lägger några mil bakom sig. :tummenupp

Lycka till så ses vi på vägarna i sommar!! :yoparty

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Hoj
Rasorblade skrev:
:banana tackar!
Firefly skrev:
:hihi Vet HD-åkare vad korrekt skyddsutrustning är?
:fatta! ; )
haha, nä men hon va duktig på att predika iaf, sen hur smarta resten är vette fan?
Nicky skrev:
d va allt på tiden att du oxå kom hit richie =)
Hehe, just fan, hade ju glömt att du också tänkte ta! Hur gåre för dig? Hinner jag före tro? ; )
LocDog skrev:
Välkommen!

Helt rätt beslut att ta A-kortet.....finns väldigt lite i världen som slår hojåkning.
Helt oslagbart är en varm och molnfri sommardag när man är ute och lägger några mil bakom sig. :tummenupp

Lycka till så ses vi på vägarna i sommar!! :yoparty
:tummenupp Kan verkligen tänka mig det! Bara den där meningen får en ju att rysa och längta till sommaren..!

Tack alla :)

Nicky

världens bästa o tröttaste
Gick med
13 Mar 2005
Hoj
snart
Richie skrev:
:

Hehe, just fan, hade ju glömt att du också tänkte ta! Hur gåre för dig? Hinner jag före tro? ; )

tyvärr gör du nog d :(
inte fixat nån teoribok än...
o inte kört nått heller iofs... men snart ska pojkens "Moppe" in på service... typ imorgon o efter d då blire åka av :D

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Hoj
Nicky skrev:
tyvärr gör du nog d :(
inte fixat nån teoribok än...
o inte kört nått heller iofs... men snart ska pojkens "Moppe" in på service... typ imorgon o efter d då blire åka av :D
Kul kul! :) Jag har som nämnt skrivit teorin redan, ringde Lötsjö i veckan å ska börja köra om två veckor som det ser ut just nu...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...