Skulle vara intressant att få ta del av dina synpunkter gällande speed triple kontra monster. Körde du den nya med testastretta II motorn? Den ska tydligen kännas mycket mjukare än föregångaren. Storleken har dock inte ändrats så mycket. Har tittat mycket på speed triple också. Men Monsterns karisma lockar så kopiöstJag har provat min kompis Ducati Monster 1200.
Jag gillade den verkligen när jag såg foton på den, men när man sitter på den är den så otroligt stor och bred. Känns som en riktig touring-hoj enligt mig. Sen lät den helt underbart, den är riktigt snygg, och vilken motor.
Men för mig är den för stor och tourig. Men skulle gärna ha den som en extrahoj
Köpte en Aprilia RSV4 i våras och är så larvigt nöjd, motorn är helt fantastisk, fortfarande när jag tänker på hojen får jag ett sånt där larvigt flin i ansiktet.
Personligen så anser jag att Ducati alltid gått sin väg, om inte twinnen är stark nog gör den större, och hojen lättare! Sen som nån skrev i ett tidigare inlägg, reklamfilmen för Suzukin var så hysteriskt dålig så det är inte ok att köpa en GSX-S bara på grund av det
Så för att sammanfatta, skulle jag köpa en nakenhoj idag så skulle det bli en Tuono, men måste jag välja mellan Ducatin och Suzukin så är det Ducati, med den vita linjen (corse alltså), för den måste vara snabbare?!
En dag var jag ute och gick på Sveavägen, var i min egen värld. Hade en milkshake från donken i handen och brydde mig föga om omgivningen, från ingenstans hör jag ett vrål, en blandning av en stor lejonhanne och en R1 Crossplane med rätt pipor. Ljudet fångade mitt intresse som aldrig förr, när motorcykeln närmade sig så såg jag att var det just en RSV4-R. Bland det vackraste jag har hört på två hjul, så högt, vackert och så brutalt aggressivt.Jag går och är lite småsugen på en RSV4R för de är SÅ snygga, men jag är lite tveksam till ljudet baserat på hur det låter på youtube, skulle du säga att ljudet i klippen på YT är verklighetstroget?
En dag var jag ute och gick på Sveavägen, var i min egen värld. Hade en milkshake från donken i handen och brydde mig föga om omgivningen, från ingenstans hör jag ett vrål, en blandning av en stor lejonhanne och en R1 Crossplane med rätt pipor. Ljudet fångade mitt intresse som aldrig förr, när motorcykeln närmade sig så såg jag att var det just en RSV4-R. Bland det vackraste jag har hört på två hjul, så högt, vackert och så brutalt aggressivt.
Bränslemätare, kan det verkligen vara en avgörande faktor? Det finns väl trippmätare? Funkar på alla fordon när man lärt sig ungefärligt hur långt man kommer på en tank. Nolla trippen när ni tankat fullt, kör 30 mil, tanka och se hur mycket som återstår. Då vet ni.
Den videon gav absolut inget begär alls. Om den hojen får en försäkringspremie över 2000kr hel /helår kanske den är vettig men fy vad karaktärslös och tråkig dem utger den att vara genom sin promotion
Ptja, hur fan Suzuki har tänkt sig att ens sälja en sån där när konkurrensen i stora nakenklassen aldrig varit tuffare än nu förstår jag inte? Till och med deras B-king är ju ballare än det där slätstrukna aset även om den i mina ögon är ful som stryk och mer ser ut som en raket än en motorcykel, så får man ju i alla fall ge den att den har karaktär.
Hojar som går före Suzuki GXS-S1000 i mitt tycke:
Aprilia Tuono V4 APRC
BMW s1000R
KTM 1290 Superduke
Kawasaki z1000
Triumph Speed Triple
MV Agusta Brutale
Honda CB1000RA
Nu när jag tänker efter så kan den här listan bli jävligt lång så det är nog lika bra att lägga ner....
Börjar bli lite sugen på att åka och klämma på en
Men hur coolt är det egentligen? E-penisen växer inte ett dugg av ett sådant uråldrigt beteende.Borde man inte åtminstone vänta med att döma ut en motorcykel tills man har sett den live och provkört den?
Gört! Ljudet upplevs bäst live, det är ju klart fylligare live, vilket klipp menar du så kan jag lyssna på det och recensera!
Och vad gäller GXS-S så hojen var snygg, men videon förmedlade ju noll känsla, det var en snubbe som åkte lite i vattenpölar, va fan. Man har ju hoj för att KÖRA!
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|