Ny nakenfantast

Allmajty

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2007
Ort
Lund
Hoj
Ingen för tillfället
Grubblar mellan Ducati Monster eller Buell XB12Ss... Tar gärna emot synpunkter på båda hojarna!
:bow
 

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Monster 900 -02
Har bara provat Monstern, grymt skön hoj tycker jag...:tummenupp Sedan är den ju inte särskilt jobbig för ögat:) :yoparty

Sedan låter ju Ducatin coolare än Buell'en. :D
 
Last edited:

Ado

Galen - helt jävla väck i bollen
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Ge fan i mig så ger jag fan i dig
Hoj
2021 Triumph Tiger 1200 - kan man köra sportigt?
Bara provat XB12Ss o tyckte att den va lite jobbig tack vare kraftiga vibrationer i styre och forpinnar...detta under 3000 varv. Efter det så "lugnade" den sig o blev riktigt skön o köra. Fin sittställning o lättmanövrerad i stadsmiljö. Pigg som fan oxå.
 

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Monster 900 -02
Du får lyssna på en lite uppskrämd 45-graderstwin ngn gång! ;)
Dessutom är det ju Buellens kubikövertag inte helt fel :pannkyss
L-motorer ser ju ut som bokstöd! ;)


Klart att mycket kubik är bättre :rolleyes: ( Jag har sett vägar med kurvor på också :) )

PS. För att även komma med ett riktigt tips, titta, känn och lyssna (provkör) Du kommer att fastna för något.

Det gjorde jag:D
DS.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Klart att mycket kubik är bättre :rolleyes: ( Jag har sett vägar med kurvor på också :) )

PS. För att även komma med ett riktigt tips, titta, känn och lyssna (provkör) Du kommer att fastna för något.

Det gjorde jag:D
DS.

Bueller svänger fint!

Själv körda jag ifrån två r6:eek:r med en minut på bogan igår, men min hoj går inte alls att svänga med jämfört med en Buell det erkänner jag. Till min stora glädje kunde dock inte r6-piloterna svänga heller. :hihi

Jag tycker Duccar är gulliga och lite roliga med sitt desmosystem. Har kompisar som åker ducce både på väg och bana. Men det är inte min påse riktigt.
Jag bara menade att Harleyljudet är ju det mest kända och omhuldade MC-ljudet i världen. Hur du som dessutom just har skaffat hoj kan jämföra det med det småputtriga luftkompressorlika floffandet från en liten monster kan jag inte begripa! ;)
 
Last edited:

Engman

SDK socio:4215
Gick med
7 May 2007
Ort
Trollhättan
Hoj
Monster 900 -02
Bueller svänger fint!

Själv körda jag ifrån två r6:eek:r med en minut på bogan igår, men min hoj går inte alls att svänga med jämfört med en Buell det erkänner jag. Till min stora glädje kunde dock inte r6-piloterna svänga heller. :hihi

Jag tycker Duccar är gulliga och lite roliga med sitt desmosystem. Har kompisar som åker ducce både på väg och bana. Men det är inte min påse riktigt.
Jag bara menade att Harleyljudet är ju det mest kända och omhuldade MC-ljudet i världen. Hur du som dessutom just har skaffat hoj kan jämföra det med det småputtriga luftkompressorlika floffandet från en liten monster kan jag inte begripa! ;)

Småputtrigt! *pfft* Min Monster låter iaf högre än grannens HD (stor kråmig Röd sak) :mattias

Men jag kan erkänna att jag även kollade på Buell innan jag valde. Det kändes aldrig helt rätt bara. :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Småputtrigt! *pfft* Min Monster låter iaf högre än grannens HD (stor kråmig Röd sak) :mattias

Men jag kan erkänna att jag även kollade på Buell innan jag valde. Det kändes aldrig helt rätt bara. :)

Jag bara retas. :hihi Det roar mig att vara mot strömmen.

King! Att låta värst är det viktigaste!! :yoparty
/J

Hårdrock Jörgen, hårdrock :yoparty

Tack! Men den ena r6:an styrdes ju av kaxige Wdac som jag hittade i Waxholm, så det var ju inte så mycket att skryta med! :hihi

Hoppas du och TurboUffe fick en fin flight!


/J
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kolla in Superduken istället.:tummenupp


:tummenupp med leo vincepipor, puh vilken kombination:skrämd det var längesen jag hörde nåt så grymt skönt och högljutt sen e juh duken duktig kaxig osså, bra sittställning, bra bottenvrid osv
 
Last edited:

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Har inte provat monster eller buell men utseendemässigt så hadde jag valt buellen lätt
 

Allmajty

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2007
Ort
Lund
Hoj
Ingen för tillfället
Gött med mycket svar! Tack hörni=) Har kollat runt mycket i tidningar och nätet på sistone och damn, det finns mycket hett därute:D Z1000 hade jag inte sett innan, håller med om att den ser grym ut, och superduken har jag med småkikat lite på! Vart småkär i monstern länge dock, och föll pladask för xb12an men måste nog erkänna att jag har en del butiker att besöka och en del hojar att känna och klämma på innan jag tar nåt större beslut.. Inte fel det heller, right? ;)

Nån som har nån erfarenhet av att ha en "inlärningshoj" först innan man köper drömhojen? Menar att jag är lite tveksam på min förmåga att hantera en massa hästkrafter redan nu... Har haft en gammal honda cbx som jag sänkte iofs med clipon och pressade hårt på vägarna men det är ju knappast samma som en xb12:a med vad är det...1200 kubik? Får man tillbaka lika mycket om man köper "typ" en monster -0nånting och lär upp sig i ett år först? Eller ska man satsa på drömmen direkt, tvivlar på att man kan lära sig hantera den direkt som sagt...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top