Ny och första tråden

Excalibur105

Ny medlem
Gick med
14 May 2007
Hoj
GSX1300R -08
Tjenare...

Jaha, snabbt om en själv:

Kille 25 bor i Lindesberg haft körkort i ca 2mån.
Hoj..GSX 750 F i ca 2 dagar till, sedan kommer det en sprillans ny VFR 800 att parkeras i garaget om det inte uppstår stora förhinder.
Var upp till trollstigen under semestern med min sambo, 750 funkade bra till en början, men eftersom den var inkörd med jämna kaffe och glass raster så hade jag inte riktigt lyckats få den där förbannade trä smaken i bakdelen ännu.
Efter 180mil på 3 dagar kan jag bara konstatera att den både infann sig och hade rotat sig djupt. (Blev många stopp på vägen hem)
Tittade på en hel del hojar, touring cyklar och sportmaskiner, men föll tillslut för VFR'en, eftersom ett krav var att det skulle gå att åka längre än ner på stan och ta ut pengar utan att stanna på vägen för att vila baken. (Har fler Norge resor inplanerade)
Var faktiskt bra sugen på CBR 1100xx pga de 152 kusarna, men hur sjutton skulle man motivera det för sambon som också fick lida pin, när de båda cyklarna har liknande dynor??? (Får bli längre fram)

Tja det om mig, synpunkter på val av hoj eller övriga synpunkter bara att skriva.

Tack och hej.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Hej och välkommen! Tja, val av hoj verkar noga övervgt, och jag tycker det verkar vara en attans trevlig hoj.

Trollstigen? Vad är det, ligger var?

haya

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
zx9r-98
hej å välkommen. jag stod i samma delemma som dig men jag å flickvännen
fastnade för en 00-hayabusa.har du tillgång så prova en (du blir inte besviken).Vi for 120mil på 3dagar trots att hon har problem med knäna utan större problem. mvh haya

Excalibur105

Ny medlem
Gick med
14 May 2007
Hoj
GSX1300R -08
Hej igen,
Har fått hojen nu, gud vad fint den går :tummenupp, men så har jag ju inte så mycket att jämföra med heller.
Ska bara klara av de första hundra milen så jag verkligen kan kolla vad den går för, måste ju köra fint under inkörningen.
Hyabusan verkar rätt fin men hur sjutton ska man kunna byta upp sig sen???
Tar ett steg i taget så har man hela tiden något nytt att se fram emot.

Tommy.exe

Guest
å ja trodde ja va jävlig som körde 160 mil med min dom 3 första dagarna.. men jag erkänner när jag är slagen =) ska dock köra den 98mil på måndag (norgeresa här åxå).. DET kommer troligen att göra jävligt ont :D

Lycka till med nya hojen!

Excalibur105

Ny medlem
Gick med
14 May 2007
Hoj
GSX1300R -08
Ett råd om du ska på Norge resa, stanna och ta en kaffe och lite andra raster I FÖREBYGGANDE SYFTE!!! Har du väl fått trä smak så går det inte ur på en natt. Vart i Norge bär det av?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...