Ny och sugen på tips om bra intensivutbildningar till A-kort.

permerup

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2012
Hoj
ER6-n 2006
Hej alla. Jag har följt forumet länge och äntligen har jag gått och blivit medlem.
Först nu har jag jobbat ihop pengar till ett A-kort och vill ta det nu i vår. :banana

Jag är 21 år gammal och bor i Skåne äger ingen hoj nu men hoppas på en trevlig nybörjarhoj i sommar till en minimal budget efter kort och skydd osv. är inhandlat. Tipps mottages tacksamt! (sugen på vilken hoj som hellst, super motard, kåphoj eller naket, runt 600cc)

Vill gärna att utbildningen är i Kristianstad eftersom jag kan ordna boende lätt där, andra orter i Skåne går också bra :)

passar på att tacka för alla fina trådar jag har följt under åren! :)

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Hej alla. Jag har följt forumet länge och äntligen har jag gått och blivit medlem.
Först nu har jag jobbat ihop pengar till ett A-kort och vill ta det nu i vår. :banana

Jag är 21 år gammal och bor i Skåne äger ingen hoj nu men hoppas på en trevlig nybörjarhoj i sommar till en minimal budget efter kort och skydd osv. är inhandlat. Tipps mottages tacksamt! (sugen på vilken hoj som hellst, super motard, kåphoj eller naket, runt 600cc)

Vill gärna att utbildningen är i Kristianstad eftersom jag kan ordna boende lätt där, andra orter i Skåne går också bra :)

passar på att tacka för alla fina trådar jag har följt under åren! :)

Tjena. Välkommen hit.

Om du inte hittar någon bra körskola i Kristianstad kan jag rekommendera jch i Hässleholm. Tog mitt A-kort där. Riktigt bra personal. Och ligger bara ett par mil från Kristianstad. Dessutom har jag en Honda cbr 900 till salu om det kan va nåt?

jetson

Guest
Vet inte om du har jobb eller inte, men om du har jobb: tjacka nån er6 eller liknande som är 2006 eller nyare..

Nu kommer det komma en massa tips om att du ska köpa en stålklump med förknasare från 80talet som väger 250kg "för att man kan lägga den utan att bry sig", men jag tycker du ska kolla på billiga 600:eek:r från 2000talet istället. Lycka till :tummenupp

permerup

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2012
Hoj
ER6-n 2006
Om du inte hittar någon bra körskola i Kristianstad kan jag rekommendera jch i Hässleholm. Tog mitt A-kort där. Riktigt bra personal. Och ligger bara ett par mil från Kristianstad. Dessutom har jag en Honda cbr 900 till salu om det kan va nåt?

Hej! roligt med snabba svar! jag ska kolla upp jch om jag inte får plats på någon skola i kristianstad, tack för tippset. Vet inte om 900 är riktigt rätt för mig att börja med annars är prisbilden rätt.

Vet inte om du har jobb eller inte, men om du har jobb: tjacka nån er6 eller liknande som är 2006 eller nyare..

Nu kommer det komma en massa tips om att du ska köpa en stålklump med förknasare från 80talet som väger 250kg "för att man kan lägga den utan att bry sig", men jag tycker du ska kolla på billiga 600:eek:r från 2000talet istället. Lycka till

Jag jobbar just nu men till hösten ska jag börja plugga det är därför det är lite av en budget fråga (trots att jag tänkte sälja bilen för att bli helt på två hjul) annars har er6:eek:rna varit i mitt blickfång om jag kan få farssan till att bli återfalls-knutte och köpa en med mig :rolleyes:

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Hej! roligt med snabba svar! jag ska kolla upp jch om jag inte får plats på någon skola i kristianstad, tack för tippset. Vet inte om 900 är riktigt rätt för mig att börja med annars är prisbilden rätt. :

Ja kolla på http://www.jch-hlm.se/. Jag körde med Niklas. Väldigt bra kille som är lugn och sansad och som du kan fråga 1000 gånger om samma sak utan att han blir förbannad. Jag hade även möjlighet att köra på helgerna med honom då jag hade lite svårt att komma från jobbet.

Angående cbr-en så ska du naturligvis köpa vad du vill ha men jag kan säga att jag började övningsköra på en cbr 900 från 1993 utan problem. Och då hade jag aldrig suttit på en hoj ens. Bra drag, lättkörd men ändå med en vettig försäkringspremie.

Här har du annonsen http://www.blocket.se/hassleholm/Honda_CBR900RR_Fireblade_Valdigt_fin_39614105.htm?ma=1. Och stirra dig inte blind på priset då jag är öppen för en diskussion.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024