Ny på forumet - ny i MC-världen!

conand

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2010
Hoj
2008, Kawasaki ER6
Tjenare Alla,
Efter en dryg höst med Jarla Trafikskola (trevliga typer) lyckades jag äntligen klara av lappen den 23:e sept.
Fick min lilla ER-6a levererad kvällen innan, så det var tur det gick vägen.:tummenupp

Nu typ 3 veckor senare har jag väl hunnit plöjja några hundra mil... känns bra att hinna få lite vana innan snön börjar falla.

Verkar vara en trevlig värld med allt mc-folk.
Ser fram emot sommaren!
Ska dra till Thailand i vinter - är det någon som har tips på hur det är att köra hoj i thailand?

tjipp! :)

100

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Hoj
Ingen för tillfället.
Hyrde 125cc skoter i thailand och det var riktigt nice, enda e väl att det är vänstertrafik där, men man vänjer sig snabbt.

Många vägar, speciellt inne i stan e ruskigt dåliga och man får hålla koll på alla gropar som kan finnas...

Annars ere bara tuta och köra.

När jag var där i augusti så fungerade inte många av trafikljusen inne i stan (phuket) och att förlita sig på någon kugghjulsprincip där är inte att tänka på.. man får köra lite mer aggressivt för att komma fram.

Många blinkar inte heller när dom svänger, fast det är samma sak i sthlm tycker jag.

Att ha körkort för något bryr dom sig inte om, min kompis som hyrde visade upp sitt idkort och det räckte för att få hyra hoj, när han såg mitt körkort blev han dock skeptisk och sa ta det lugnt... vilket var ganska lustigt när min kompis aldrig har suttit på en moped ens.

Skaffa en t-shirt med trycket, " No i dont want a fucking tuktuk or a suit " kommer behövas... man blir rent av förbannad ibland när vartenda käft i varje hörn vill att man ska köpa något eller åka taxi.

Gl Hf.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...