Ny på hoj söker vägar att utforska.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Hej.

Har nu haft kortet i närmare 1 vecka. Bryr mig inte om det är lite fukt i luften eller solsken. vill bara ut och köra, tar det dock "mycket" lugnare vid fuktig vägbana.

Eftersom jag arbetar på Hisingen så har det hittils blivit att man tar en och en annan omväg på vägen hem från jobbet. Men då blir det främst på vägarna på Hisingen och där har man ju varit en hel del med körskolan vilket medför att man vill testa lite nya områden/vägar att köra på. Finns det någon vänlig själ här som kan rekommendera vägar där man kan utvecklas i lagom takt? Alternativt följer jag gärna med på en tur eller två men det måste ju tyvärr passa in med övriga familjen. är ju så när man har fru och barn.

Mvh
Andreas

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Har ingen aning om vad det finns för vägar i trakterna, men hej och välkommen! Grattis till kortet!

Edit: Ha, ha... Trodde det var typ "Jag är ny"-tråden, men såg nu det var inlagt i Göteborgsdelen. Ja, ja... Hej och välkommen ändå. :)

Last edited:

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Hoj
R6-00, M1-03
Kör bort mot säve och ta kornhallsfärjan över vattnet. Förtsätt sen raka vägen mot marstrand. Blir lite krokigt efter ett tag. En rätt trevlig väg..

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Det finns massor av kul vägar! En bra start kan vara att köpa Ducceklubbens karta över kul hojvägar. Se annons på http://sporthoj.com/annonser/?id=34063. Jag har köpt en och jämfört med mina egna uppfattningar, och vi är oftast överens, kartan och jag... ;-)

boro-kawasaki

Driving black on black..
Gick med
24 Mar 2009
Hoj
Die eldblad maschine 1000RR

Lygner i all ära men lika farlig för noob som för vanåkaren efter att de snälla boende dumpar grus i kurvorna..jag skulle nog skippa den..

Från Hällingsjö mot Kungsbacka är det fräsch och kurvig men samtidigt bred väg, njöt mycket av den åkturen.

Adnan

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Från 156:an mot Lindome är det trevlig väg. Även om man tar E20 mot Alingsås och svänger höger innan godisfabriken och kör mot Edsås och sen Hindås. Ett tips är att ta Härskogenvägen till Lerum så tröttnar du inte ur helt på motorvägen.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Här fick man ju lite tips. Får passa på och tacka för dem.
Får hoppas på lite gott väder i helgen då man blir tvungen att jobba hemifrån
Frugan är ett misstänkt svininfluensa fall och då ville de inte ha en på kontoret... Märkligt. Får för övrigt veta nästa vecka om det är svininfluensan.

//Andreas

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...