Ny på MC och här. Uppkörning måndag...

Dr P

Ny medlem
Gick med
31 May 2008
Hoj
2001 Honda CBR600FS
Hej!
Helt ny i forumvärlden, hoppas jag fattar...
Rätt ny på båge också. Fick körkortstillstånd förra torsdagen (10dgar sedan), lånade teoriböcker på biblan förra lördagen och ett par till i måndags, köpte handskar i tisdags, skrev teorin i onsdags, har därefter köpt beg båge, skinnställ, hjälm, handskar stövlar, ryggskydd och har uppkörning på Tullinge på måndag - pust! Köpte bågen av en jätteschysst kille som hjälper mig med manöverträning hela helgen. Det känns rätt bra. Tänkte först ta intensivkurs men det skulle ändå ta minst flera veckor att ta kortet. Jag hoppas att det går betydligt fortare nu...
Funderar lite över bromsberedskap. Har man ett par fingar på handbromsen eller (förutom berdskap med foten)? Jag har sett tråden om uppkörningsvägar kring Tullinge. Flera tips?

Mikaelzii

Mikaelzii
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
98 R1 04 R1 06 r1 NADA får väll köpa mig en Harley??:S
Bra mednågon körlektion lärarna har många bra tips faktiskt

Dr P

Ny medlem
Gick med
31 May 2008
Hoj
2001 Honda CBR600FS
Bra mednågon körlektion lärarna har många bra tips faktiskt

Absolut. Jag hade hellre önskat en tid senare i veckan för då hade jag hunnit med ett par riktiga lektioner men jag fick tiden i torsdags och det fanns ingen senare under veckan och längre ville jag inte vänta. Jag tror inte jag blir fullfjädrad hojåkare efter denna helg och jag kanske tar någon lektion eller bankörning eller nåt efteråt. Det är ju dessutom kul att öva.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Välkommen! Nå hur gick det då? Är du ute och åker kanske? :)

Dr P

Ny medlem
Gick med
31 May 2008
Hoj
2001 Honda CBR600FS
Välkommen! Nå hur gick det då? Är du ute och åker kanske? :)

Jo, jag var ute och körde igår kväll - lagligt!
Hondan (som jag egentligen köpt i torsdags) pajade kamkedjan sön förmiddag så jag hann inte med någon mer träning. Vi hävde/avslutade inte köpet. Ut på blocket igen; köpte ny båge Suzuki GSX750ES -83 sön kväll. Testade den på säljarens lilla gata (kröp några minuter och svängde lite i 30-40knyck) men ingen tid till "inkörning".
Hojen dock lättmanövrerad och med en hel del positiv attityd och 5 min uppvärmning så gick det vägen! Kändes smått overkligt. Jag är helt slut idag, det blev rätt intensivt men det gick vägen!
Tack bandido för pepping även om jag inte hann se inlägget före uppkörning.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Jo, jag var ute och körde igår kväll - lagligt!
Hondan (som jag egentligen köpt i torsdags) pajade kamkedjan sön förmiddag så jag hann inte med någon mer träning. Vi hävde/avslutade inte köpet. Ut på blocket igen; köpte ny båge Suzuki GSX750ES -83 sön kväll. Testade den på säljarens lilla gata (kröp några minuter och svängde lite i 30-40knyck) men ingen tid till "inkörning".
Hojen dock lättmanövrerad och med en hel del positiv attityd och 5 min uppvärmning så gick det vägen! Kändes smått overkligt. Jag är helt slut idag, det blev rätt intensivt men det gick vägen!
Tack bandido för pepping även om jag inte hann se inlägget före uppkörning.

Kul, grattis! Ja du fick en riktig slitvarg till hoj. Körde upp på en sån av nyare snitt. :tummenupp :yoparty

dema2

www.bombrepa.se
Gick med
28 May 2006
Hoj
Stentvättad K4 med silvertejp
bra tempo på körkortstagandet :tummenupp
grattis å Wilkommen

torsdagar kl 18 är det samling vid skogskyrkogården för en tur i lungt tempo med en massa andra likasinnade (dårar:D )

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!