Ny på MC och på forumet

Kålle2

Medlem
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
2002, Suzuki Savage
Hej!

Då har man äntligen blivit medlem, har läst en hel del tidigare och försökt insupa lite kunskap. Håller som bäst på med teorin och innan sommaren är slut har man förhoppningsvis sin alldeles egna sporthoj och förhoppningsvis får man köra den lagligt också... alltså att man fått sitt körkort menar jag ;).

Verkar vara en kanon sida med mkt hjälp och inspiration till det mesta, har någon tipps om bra instegs hoj som inte är allt för tråkig, eller rent av har en att sälja så skicka ett PM, även utrustning av intresse.

Kalle

Last edited:

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Det finns väl ingen sporthoj som är en instegshoj direkt. Om du söker en sån får du gå över till SM-pendlarhoj skulle jag tro. Typ Kawasaki er6-n

SISU

f i n l a n d
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
Kawa ZX7R Ninja *såld* | R6an *såld* | Kawasaki KX250 Lapissa
Kålle skrev:
2218118 Hej!

Då har man äntligen blivit medlem, har läst en hel del tidigare och försökt insupa lite kunskap. Håller som bäst på med teorin och innan sommaren är slut har man förhoppningsvis sin alldeles egna sporthoj och förhoppningsvis får man köra den lagligt också... alltså att man fått sitt körkort menar jag ;).

Verkar vara en kanon sida med mkt hjälp och inspiration till det mesta, har någon tipps om bra instegs hoj som inte är allt för tråkig, eller rent av har en att sälja så skicka ett PM, även utrustning av intresse.

Kalle

Terve.. Jag körde en R6a, den funkade bra som nybörjarhoj för mig.. nått i 600 klassen är väl att rekomendera.. kusinen körde en förlåtande CBR600 vilket han var nöjd med.. Skulle våga rekomendera en ZX6R från 98+.. Lycka till med hojköpet :tummenupp

Dicken32

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
zx9r
Jag började med en r1:a -00, fick många kommentarer att det var en dålig nybörjar hoj, det tyckte dock inte jag och det tycker jag inte än heller, tvärtom.
Varför börja med en hoj du kommer tröttna på innan sommaren än slut? och sedan ska du sälja och krångla, nej köp en rejäl cykel direkt och kör med insidan så funkar det lika bra som en 600cc, ( till och med 900/1000 cc hojarna känns slöa framåt sensommaren så tänk va en 600 ska göra då :yoparty

JanneH

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
BMW K1200 LT
Kålle skrev:
2218118 Hej!

Kalle
Har inga tips så här men köp en hoj du kan tänka dig trivas med. Det är du som bestämmer hur fort det går, vet också att många gillar Yamaha R-6.

Ta det lugnt! Ha det!
Janne

Willow

vinterhatare
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Kawa - äntligen hemma igen
Hej hej å välkommen till Sporthoj. Leta och läs, så hittar du nåt bra till slut

Freddan-84

Guest
Jag är ganska ny här och för drygt en vecka sen hämta jag hem min gsxr en fin första sporthoj det! :tummenupp

Last edited:

Kålle2

Medlem
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
2002, Suzuki Savage
Tackar!

Man får tacka för det härliga välkomnandet och tipsen :tummenupp verkar finnas fler än mig som har hoppat över de där mindre och lite tråkigare hojara och gått direkt på pullvret (obs: önskar inte på ngt sätt att reta upp någon eller så, det är bara att jag inte fastnat för de här "halvdana" hojarna eller vad man ska kalla de, och det heter ju sporthoj.com eller?) och det känns betryggande att du funkade för er, då funkar det säkert kalas även för min del.

Får hoppas körkortsbiten blir löst bara sen ses vi ute på vägarna (utan reflexväst...)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hej å välkommen! :hej
Lycka till med kortet!
Jag röstar för en CBR600F, kan du utnyttja den så har du inga problem med att hänga på sportigare hojar på kurvigare vägar, och dom är mycket mer förlåtande om du gör fel :tummenupp

yamahabert

mc turer på yamahan
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
Honda cb 900 1982
välkommen

cbx bert önskar dig välkommen ; jag kör en äldre Honda cbx 600 e 1983 a
duger bra den med :tummenupp
ha en bra dag på dig! :)

Kålle2

Medlem
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
2002, Suzuki Savage
Nu hade man ännu en bokstav på kortet då, helt underbart! :banana
Då ska man bara se till att skaffa hoj också...

Ålänningen

Carpe Diem
Gick med
27 May 2006
Hoj
Honda CBR 600 F
Hoztic skrev:
2221495
Jag röstar för en CBR600F, kan du utnyttja den så har du inga problem med att hänga på sportigare hojar på kurvigare vägar, och dom är mycket mer förlåtande om du gör fel :tummenupp

Hej på dej!
Håller med Hoztic angående CBR:en. Tog själv lappen och köpte min hoj i juni i år, en CBR600 F -98. Den e helt underbar. Hade int nå hoj erfarenheter från tidigare, men har inga problem me å hantera den (kör me insidan av huvve förståss ;) ).

//Micke

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...