Ny Sörmlänning :)

Murvelgaist

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2010
Hoj
2001 Yamaha XJ900 Diversion
Hej hej! Ny här på forumet. Grabb från Oxelösund som börjar åka hoj nu i vår. Tjejen är med här sen länge och jag har åkt med på hennes hoj och verkligen fått blodad tand nu. Skulle tagit hojkort för 8 år sen men den hojen jag skulle köpt blev såld mitt framför näsan på mig efter att vi redan gjort upp och skakat hand. Där stog man med ett lån och pengar i näven och hojen gick vidare till en annan snubbe....luften gick ur och jag kom aldrig till skott. Men nu djävlar....

Min första hoj blir en Yamaha XJ900 Diversion -01 som jag kommer få köpa till ett riktigt bra pris av min farbror. Nu är ju en touringhoj inget jag är ute efter så klart men som första båge tills man blir varm i kläderna verkar den vettig. Läst kommentarer som "bra på ALLT bäst på INGET" t.ex. så det ska väl funka.

Till det väsentliga dock. Jag är helt såld på sporthojar med v-twins så min XJ900 kommer antagligen inte vara i min ägo länge alls utan bytas in rätt fort. Någon som skulle kunna komma med lite tips på v-twinhojar som inte kostar en halv förmögenhet? Jag har kikat på Honda VTR och Suzuki TL1000R. Kanske ska nämnas att jag är en heffaklump på 174 cm och 80 pannor.

Lite om mig och vad jag siktar på till nästa sommar :)

/Tobbe

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
no focking bike
Välkommen hit ditt Oxelösundsbeppo!:tummenupp

Bara så att du vet så är det jag som är den hårdaste Sörmlänningen alla kategorier och vill du vänsterprassla framledes för att din tjej ledsnat på dig, och det kommer hon att göra när hon sett mig, så kan jag ge dig bra tips på prassel i Sörmland!
Blond, brunett, stora pattar små pattar pojkaktiga flickor m.m......say the word and i will get it for you.

Kör så det ryker bruuuuursan!!!!!!

Murvelgaist

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2010
Hoj
2001 Yamaha XJ900 Diversion
Välkommen hit ditt Oxelösundsbeppo!:tummenupp

Bara så att du vet så är det jag som är den hårdaste Sörmlänningen alla kategorier och vill du vänsterprassla framledes för att din tjej ledsnat på dig, och det kommer hon att göra när hon sett mig, så kan jag ge dig bra tips på prassel i Sörmland!
Blond, brunett, stora pattar små pattar pojkaktiga flickor m.m......say the word and i will get it for you.

Kör så det ryker bruuuuursan!!!!!!

Hahaha känns bra att veta att man är garderad då :)

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Du har ju smak med ! klart det blir en GRIS TL1000 R :D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...