Ny tråd som heter Gammelhoj.

Tycker du att detta är en god idé.

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Znabb

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Honda CB450 K0 Black Bomber 1966, Honda CB 450 K1 1968, Honda CB 450 K2 1969, Honda CB 450 K5 1975 (i delar)
Denna site heter i och för sig sporthoj.com men på 70-talet var ju följande maskiner värsta sporthojen:
Honda CB 750, Kawasaki Z1 och H2, Laverda Jota, Ducati 900 ss, Triumph Trident m.fl.

Eftersom sporthoj.com är största (?) hojforumet i landet vore det kul att ha en separat tråd med mekartips, träffar och samåkning (vi som har dessa hojar håller ju ett lite snabbare tempo eftersom vi kan köra hoj) för veteranhojar (70-tal och äldre), classichojar (80-tal), old school chopper och bobber, caféracer, retro.

Tänk att se och framför allt höra ovanstående gäng köra förbi. :tummenupp

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tja, om jag med min 82:a får vara med så gärna för mig:) Ni får gärna dra igång en tråd även utan min medverkan också, men isåfall har jag ju inte mycket här att göra så då kan jag lika gärna vara tyst:D

Znabb

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2007
Hoj
Honda CB450 K0 Black Bomber 1966, Honda CB 450 K1 1968, Honda CB 450 K2 1969, Honda CB 450 K5 1975 (i delar)
Saknar i pollen: Starta tråden, mig gör det ingenting
Sant, även det alternativet borde vara med. Vet inte om man kan lägga till ett svarsalternativ i en poll i efterhand.

Tja, om jag med min 82:a får vara med så gärna för mig:) Ni får gärna dra igång en tråd även utan min medverkan också, men isåfall har jag ju inte mycket här att göra så då kan jag lika gärna vara tyst:D
Klart du är med. Allt från Classic (-89 och äldre) samt även retro som Triumph Bonneville, Kawasaki W650, Yamaha SR m.fl.

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Woho min får också vara med, haha :D köpte en 89a för den förmånliga försäkringen, men den är inte riktigt "classic" i min mening. Är inne på att bygga en caferacer på en cb750/boldor eller kanske en trimmad cb500 (om den motorn är smalare) så småningom när jag har råd att ha två hojar!

Länkar till en bild på min favoriträser... men jag skulle nog ha plockat bort den lilla skylten i fram och alla dekaler förutom de små linjerna på tanken och sadeln
http://cb750cafe.com/cache/photos/7e51e7cb270e3fbcda6721df0e35186a.jpg

A D A M

Your Evil Twin
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Ducati 900 SS 79, Kawasaki W650 2001
Kanske en separation mellan streetfighter och caferacers i forumet för dessa skulle lösa problemet.
Caferacer trådarna är nedlusad med äldre cyklar och några nyare wannabees. Streetfighter trådarna är det inte. Om någon skriver om sin original Jota under caferacers känns det ändå ganska naturligt.

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Varför inte starta en tråd under Mc-Relaterade diskussioner/Modellspecifika diskussioner t ex. :tummenupp

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO