Ny XT660R rasslar vid motorbroms

288

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Ort
Stockholm, Enskede
Hoj
2007, KTM, Super Duke
Okej, skitkul, idag började nya hojen plötsligt rassla vid motorbroms :huvet Ljudet är svårt att beskriva, det låter ungefär som stenskott mot hasplåten, fast det är det inte. Den går förövrigt bra och ljudet uppkommer bara vid motorbroms. Det låter oregelbundet och orytmiskt. 100-mila service är bokad på måndag och jag hoppas att dom kanske löser problemet i farten, men jag tvivlar. Någon som varit med om något liknande vid motorbroms på ny hoj? Jag har smörjt kedjan två gånger. Extremt tacksam för svar eftersom jag kör bud med nystartat åkeri. Med andra ord, driftstopp = inga pengar.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Kedjan är inte för slak?
Den kan ju sätta sig rätt mycket första milen.

Skillnad på olika växlar?
Olika varvtal?

edit: Fanken, ombromsad av Sportbike in i första böj.
 
Last edited:

288

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Ort
Stockholm, Enskede
Hoj
2007, KTM, Super Duke
Josef, nej, nej och nej. Jag får för mig att det är drivpaketet, men då måste det ju vara produktionsfel.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Om det är samma oavsett växel och varvtal så kan vi iaf avskriva motor och större delen av växellådan.
Jag hade kollat att dreven satt fast som dom ska, att kedjan linjerade och att hjullagren är ok.

Svårt att gissa utan att höra det själv, det är inte bara så att kedjan tar i lite i kedjestyraren nu när den är inkörd vilket kan betraktas som normalt?
 

288

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2008
Ort
Stockholm, Enskede
Hoj
2007, KTM, Super Duke
sportbike och Josef, tack. :Bugar Efter stor förvåning så försvann ljudet efter att jag spänt kedjan mycket lite. Jag har kört ungefär tio olika xt660r dom senaste åren och det här ljudet har aldrig uppkommit med kedjor slakare än slakast. Det här är den första jag har kört in, kan det ha påverkat? :va
 

sportbike

snart så..
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
sportbike och Josef, tack. :Bugar Efter stor förvåning så försvann ljudet efter att jag spänt kedjan mycket lite. Jag har kört ungefär tio olika xt660r dom senaste åren och det här ljudet har aldrig uppkommit med kedjor slakare än slakast. Det här är den första jag har kört in, kan det ha påverkat? :va
Får vi kaffe å räkmacka på Rosen nu?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top