Ny YZF-R7 på gång..?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det ryktas om att det skulle vara en ny YZF-R7 på gång....
Fast med en motor baserad på MT-07 motorn då... ? ??

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
coolt, R7an är fortfarande en av dom snyggaste hojar som gjorts, otroligt tidlös styling!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag gissar att de siktar in sig på Aprilia RS660 med den nya R7. 689 kubiks parallelltwin och helkåpa tyder på det.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Såg någon youtuber som pratade om detta, verkar som ni sa att den hamnar i segmentet "som RS660" :tummenupp

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Jag är verkligen för att göra om gamla kultmodeller i ny tappning tills det händer och man ser resultatet....
R7 tillhör ju den fantastiska eran där man gjorde mc för gatan med enda målet att vinna wsbk och är således en hårresande skapelse med grymma specs.
Det här känns som suzukis försök att vinna lite på katanans kultstatus vilket resulterade i något förskräckligt.
Jag var även taggad på RS660 till jag såg specen och testerna vilket visade på en tam nakenhoj som fått kåpor.

newflag

Medlem
Gick med
8 Jun 2012
Hoj
Hayabuzzza Turbo with NOS running on LH2
Mer intressant hoj hade varit en mt09 med RR chasie och kåpor...

Det kanske blivit lite ripoff på Triumph daytona med tanke på motorn men jag hade inte haft några problem med att åka runt på en Yama 3 cyl 847cc Supersport med QS Blipp osv...

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Mer intressant hoj hade varit en mt09 med RR chasie och kåpor...

Det kanske blivit lite ripoff på Triumph daytona med tanke på motorn men jag hade inte haft några problem med att åka runt på en Yama 3 cyl 847cc Supersport med QS Blipp osv...
Inte jag heller. ?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Hoj
YZF-R7
Yamaha har ju tyvärr sodomerat några av sina anrika modellnamn på gamla snöskotrar genom att återanvända dem på moderna kostruktioner som inte riktigt lever upp till arv och förväntningar från gamla tider...Ska man börja svamla med sådant på hojar också...?

YZF-R7 är för h-vete en av väldigt få superbikes som någonsin varit till salu till "vanligt folk". Full med prototypdelar och den värsta motortekniken från sin tidsålder. Att då stoppa i en massproducerad malaysiatillverkad lågeffekts twin i det modellnamnet blir ju bara...fel...

Jag är inte motståndare till en sådan modell, men kalla den för h-vete något annat...!

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Men du, det var väl Daytona 675? (Måste nu leta reda på den tråden)

Tåls att läsas igen.

RallyJärnet

Sporthojsnörd
Gick med
1 Jun 2011
Hoj
BMW F800ST
Det hade varit roligt att se en R9, dvs MT09 motor i kompakt R6 chassi med bra känsla i bromsar och grymma fjädringskomponenter, där hojen dessutom endast säljs i race utförande. Lägre pris och bort med allt onödigt skit, tex strypning pga avgaskrav, blinkers etc...

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det hade varit roligt att se en R9, dvs MT09 motor i kompakt R6 chassi med bra känsla i bromsar och grymma fjädringskomponenter, där hojen dessutom endast säljs i race utförande. Lägre pris och bort med allt onödigt skit, tex strypning pga avgaskrav, blinkers etc...

Den hojen hade jag köpt direkt!

Och får man drömma lite så tycker jag att gatmodellen borde ha något högre styre och bubbelglas för enklare umgänge långa dagar. Dessutom borde tanken rymma ca 20-22 liter. Det är ju inget som är i vägen på bana.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ni vet att den är släppt va? Det verkar vara en RS660-konkurrent, fast med ful ram.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ni vet att den är släppt va? Det verkar vara en RS660-konkurrent, fast med ful ram.
Så ful är väl inte ramen jämfört med resten av klassen?
Ok, man ser ju faktiskt inte ramen...
R7.jpg

Jag har inget emot en MT-07 baserad sporthoj-light, men måste de döpa den till YZF-R7?

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år