Ny!

Jessicasthlm

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600 2008
Hej!

Är ny och har börjat i fel ände, köpte hoj innan jag har tagit körkortet!

Har en CBR 600 med sänkt sadel, har övningskört 70-80 mil med min handledare och tänkte hoppa på tåget i vår!
Skulle vilja sänka den några centimeter, någon som har tips?

Lite om mig själv, är 22 år, började köra hoj för att jag åkte med mitt ex bakpå, jobbar på ICA maxi, bor i Abrahamsberg och gillar att köra och åka motorcykel!

Ha det!

//Jessica
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
En riktig sänkning gör du genom att köpa en sänkningssats hos en handlare, det är i praktiken ett nytt hundben (i fjädringslänkaget bak). Framgaffeln brukar gå att sänka i kronan.

Men billigast att prova är att ta av främre delen av sadelöverdraget och ta bort en del material från skummet. Du behöver nog inte ta så mycket i mitten utan mest på sidorna så når du bättre när du vill fota, det är ju det du behöver antar jag.
 

MaudF

Liten, grön o elak!
Gick med
4 Jul 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
Kawasaki er-6f ABS -08, ZX6-RR -05, Ninja 650 2019
Välkommen. Skynda på med kortet i vår så kan du hänga med på lite tjejkörningar. Leta rätt på tjejkörartråden i Stockholmsforumet när du vill haka på.
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
En riktig sänkning gör du genom att köpa en sänkningssats hos en handlare, det är i praktiken ett nytt hundben (i fjädringslänkaget bak). Framgaffeln brukar gå att sänka i kronan.

det går, men man förstör kylaren på cbr:en, finns inte många mm till godo på den. :(

hundben eller högklackat är det som gäller.


välkommen!
 

Jessicasthlm

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600 2008
Tack alla, det värmer!

Ska kolla lite mer på sänkningssatser vi får se. Jag kommer ner med halva fötterna ungefär... Räcker det?
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Välkommen!

Helt rätt att köpa mc först och övningsköra privat så du får mc-vana med många timmar bakom styret.

Går det inte att ta bort sadeln och göra en fullösning med hemmabyggd sadel som är riktigt låg. Behöver varken vara snygg eller bekväm. Använd den tills du fått in körkänslan och är klar med kortet.
 

creare

Guest
Wälkommen! Mina gamla trakter, ABA :tummenupp
Lycka till med kortet & hör av dig sen så tar jag med dig på en tur ut förbi drottningholm och ut på landet! :banana
 

Pirate

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Tack alla, det värmer!

Ska kolla lite mer på sänkningssatser vi får se. Jag kommer ner med halva fötterna ungefär... Räcker det?

Det räcker förmodligen iom att du redan är ute i stora världen med hojen=) Du känner om du har tillräcklig balans när du står stilla med hojen och kan nå ner, kliva av etc utan problem.
 

CBR 4ever

Medlem
Gick med
8 Jun 2010
Ort
stockholm
Hoj
-08, honda fireblade rr 1000
välkommen!
kan bara hålla med om att det e rätt hoj att starta med!

En liten varning bara, har en kommpis som bor på andra sidan brommaplan som HADE en likadan hoj som du, blev stuken nu i september från gatan:mad: kan tilläggas att hon hade trippla lås fast i en stolpe........men men ta kortet i vår o kör gärnet så syns vi på vägarna:yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top