AddE <TM> skrev:Vet att det tjatas mycket om sånt härnt på forumet, men måste fråga iaf.
Hur kommer hojens egenskaper förändras om jag drevar om från nuvarande 16 fram, 40 bak till 14 fram och 39 bak?
Solid snake skrev:Förmodligen så kommer den att accelerera snabbare för en kugg fram är väl 3 där bak?
AddE <TM> skrev:Aja okej, tack. E lite nyfiken bara, kan ju prova efter att det är monterat istället
DJM skrev:har du köpt ditt här? är det standard mått? isåfall var köpte du det?
nicke skrev:Kommer bli otroligt jobbigt i högre hastigheter! min har 16kugg fram och ska ha 17, nu varvar min ca 7500rpm vid 110km/h, och det är ganska mkt enligt mig iallfall. om jag byter tillbaka så kommer varvtalet att sänkas = snällare för motorn. Hur mkt varvar din nu vid 110km/h??
om den varvar ca 7000 nu i 110km/h och du tänker sänka drev antalet från 16/40 till 14/39 så kommer dom där 7000varv höjas till säkert 8000-8500varv...AddE <TM> skrev:På 6:an i 110 så ligger den runt 7000..... kommer fan inte gå att köra
Har någon nått tips om var man kan köpa piratdrev, I SVERIGE ALLTSÅ!
nicke skrev:om den varvar ca 7000 nu i 110km/h och du tänker sänka drev antalet från 16/40 till 14/39 så kommer dom där 7000varv höjas till säkert 8000-8500varv...
aja jag berättar baraAddE <TM> skrev:Hmm, de e liksom inte jag som "tänker dreva hojen", utan jag tjackade nytt drivpaket utan att tänka på att det kunde vara annorluna storlek på dreven :kocko
nicke skrev:aja jag berättar bara
Mattias skrev:Det blir rätt stor skillnad mot förut. Vid det varvtal den gjorde 100 km/h förut, kommer den att göra 90 nu. Återstår att se hur det funkar.
nej de e lungt, men jag ville bara att du ska förstå vad som händer innan du gör nått med cykeln du kommer att ångraAddE <TM> skrev:aa, sorry om inlägget fick ett hotfullt intryck
Ameeeh, låt mig testa rå!AddE <TM> skrev:Precis! Ska bli ytterst spännande, speciellt med detta kraftmonster
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |