⭐️⭐️⭐️
Ny medlem
- Gick med
- 26 Mar 2021
- Hoj
- På jakt efter billig, tung mc att köra upp på
Jag har köpt en hjälm som enligt omdömen ska vara bra och den är skön och sitter bra, med ett skumt undantag. Kuddarna i öppningen pressar liiite för mycket liksom under käkbenet, intill halsen. Det gör inte ont, men känns obehagligt, och det känns som att detta bidrar till att blodflödet blir en aning påverkat, som att kuddarna trycker lite irriterande på pulsådrorna. Det blir lite klaustrofobiskt, men gör inte ont.
Jag vet inte hur allvarligt jag ska ta det, om jag bara ska använda den och låta den forma sig efter huvudet, eller om det rentav kan vara farligt.
Någon som kan säga något utan att bara killgissa att jag ska köpa en ny hjälm? Kan man skaffa nya kuddar som är någon storlek tunnare?
Drar jag remmarna utåt så är hjälmen hur skön som helst, men sitter tight, sådär som den ska.
Gillar hjälmen i övrigt.
Jag vet inte hur allvarligt jag ska ta det, om jag bara ska använda den och låta den forma sig efter huvudet, eller om det rentav kan vara farligt.
Någon som kan säga något utan att bara killgissa att jag ska köpa en ny hjälm? Kan man skaffa nya kuddar som är någon storlek tunnare?
Drar jag remmarna utåt så är hjälmen hur skön som helst, men sitter tight, sådär som den ska.
Gillar hjälmen i övrigt.
Last edited: