Nya Kawasaki KLR650

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den är tillbaka, för alla som gillar stora enstånkor. Kawasaki KLR 650
652cc med insprutning.
Lite mera effekt och vrid skall det visst vara också.
Ny LCD instrumentering med.
Längre sving och annat kedjeskydd.
Större bromsskiva fram och ABS
Kawasaki_KLR_650_1.jpg
Kawasaki_KLR_650_2.jpg
Kawasaki_KLR_650_3.jpg

Kawasaki_KLR_650_4.jpg
Kawasaki_KLR_650_5.jpg

Tyvärr så väger den lite.... Typ 208 kg i våtvikt för vanliga versionen och 220 kg för adventure varianten med väskorna.
När den dyker upp i Sverige....who knows...?

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Varför skulle man vilja betala 100’ för 220 kilo åttiotalshoj med 40 nånting hk?

Jag tror att det snarare handlar om att de sydostasiatiska och sydamerikanska marknaderna skall säljas brukshoj i moderiktig stil för Max halva priset.

Det är ju som om Toyota skulle börja tillverka bakhjulsdrivna Corolla igen, försedd med ABS-bromsar... bra bil? Absolut, men utvecklingen går framåt.

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Varför skulle man vilja betala 100’ för 220 kilo åttiotalshoj med 40 nånting hk?

Jag tror att det snarare handlar om att de sydostasiatiska och sydamerikanska marknaderna skall säljas brukshoj i moderiktig stil för Max halva priset.

Det är ju som om Toyota skulle börja tillverka bakhjulsdrivna Corolla igen, försedd med ABS-bromsar... bra bil? Absolut, men utvecklingen går framåt.
KLRen är ganska populär i USA som jag förstått det. Där säljs även DR650SE ny, i princip oförändrad sedan den lanserades för 25 år sedan, så marknaden verkar vara lite annorlunda där.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Inte för 100k, om det är runt där den hamnar(?). 5-växlad år 2021. Näe.
Men gärna en begagnad till för runt 15k, som jag gav för 1995:an jag hade för några år sedan.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)

Jag skulle absolut kunna ha den.
Det beror ju på vilka uppdateringar som gjorts sen tidigare generationer, och som sagt vad priset hamnar på. Men alla gånger så skulle jag kunna tänka mig att köpa en "bruks-äventyrs-brytailervällingen-hoj", ny med garanti, utan en massa pjoller och teknik, om detta betydde att jag inte heller behövde betala för lullet.

Bakhjulsdriven corolla skulle jag gärna köpa över dagens hybridpjåsk.
Abs är dock inte nödvändigt, kanske en 2jz dock.

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Jag skulle absolut kunna ha den.
Det beror ju på vilka uppdateringar som gjorts sen tidigare generationer, och som sagt vad priset hamnar på. Men alla gånger så skulle jag kunna tänka mig att köpa en "bruks-äventyrs-brytailervällingen-hoj", ny med garanti, utan en massa pjoller och teknik, om detta betydde att jag inte heller behövde betala för lullet.

Bakhjulsdriven corolla skulle jag gärna köpa över dagens hybridpjåsk.
Abs är dock inte nödvändigt, kanske en 2jz dock.

Det är ju det som är grejen. För 49.900 vore det ett fynd med garanti och allting. Nu kostar den som T700 och instegsmodellerna från Triumph, BMW och KTM som också har garanti och är moderna hojar.

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Vet inte om den kommer att tas in till Sverige/EU. Lite hårdare avgaskrav här. Samt att den skulle nog konkurrera med Versys 650.
Tycker dock den skulle ha sin nich här ändå.
Det är en brukshoj som tål att slitas liksom och den genren är ju tokhet just nu. Kolla bara på begpriserna på mellan-off-road-segmentet.
Men sen är det ju som BrooklynS säger. Priset dikterar om den skulle slå.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Det är ju det som är grejen. För 49.900 vore det ett fynd med garanti och allting. Nu kostar den som T700 och instegsmodellerna från Triumph, BMW och KTM som också har garanti och är moderna hojar.
Ja, fast gör den?
Hojen finns väl inte än, och kanske inte kommer till eu, så eventuell prissättning här hemma är väl ändå ytterst spekulativt i dagsläget?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Vet inte om den kommer att tas in till Sverige/EU. Lite hårdare avgaskrav här. Samt att den skulle nog konkurrera med Versys 650.
Tycker dock den skulle ha sin nich här ändå.
Det är en brukshoj som tål att slitas liksom och den genren är ju tokhet just nu. Kolla bara på begpriserna på mellan-off-road-segmentet.
Men sen är det ju som BrooklynS säger. Priset dikterar om den skulle slå.
Håller med, fast versys är ju ändå en mycket modernare och mer vägorienterad hoj. KLR troligen mer traktor? Som en Himalyan för fullvuxna?

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen

Ja, det är mycket som är konstigt här i världen när man sätter siffror på det.

Bakhjulsdriven bil med ABS... Känner jag inte igen det konceptet också?

Bifogat

• sportster.jpg
    sportster.jpg
    162.9 KB · Visningar: 15

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag pratar ju en del med folk i olika delar av världen, och i Colombia säljs ett inhemskt märke AKT, utrustat med Kina-fyrtaktare.

Mest 125-150cc, men dom har en "stor" modell 200TTX, den säljs för ca 15-16 tusen, ny....

Enligt uppgift så ska dom vara riktigt pålitliga och bruksiga, men inget för den som är van sportigare saker.

Jag blev fasen lite sugen på att åka dit en månad och köra hoj, man köper en ny när man kommer dit, kör det man ska, och säljer den för var man får när man åker hem (alternativt lämnar den till personen jag känner där så får dom sälja den)

Det kostar ju mer att hyra en hoj i dom flesta andra länder...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Jag pratar ju en del med folk i olika delar av världen, och i Colombia säljs ett inhemskt märke AKT, utrustat med Kina-fyrtaktare.

Mest 125-150cc, men dom har en "stor" modell 200TTX, den säljs för ca 15-16 tusen, ny....

Enligt uppgift så ska dom vara riktigt pålitliga och bruksiga, men inget för den som är van sportigare saker.

Jag blev fasen lite sugen på att åka dit en månad och köra hoj, man köper en ny när man kommer dit, kör det man ska, och säljer den för var man får när man åker hem (alternativt lämnar den till personen jag känner där så får dom sälja den)

Man behöver nog inte så stor motor där heller med antagligen väldigt tät trafik.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Man behöver nog inte så stor motor där heller med antagligen väldigt tät trafik.
Jag tänkte nog ha Bogota som start och slutpunkt men i övrigt köra genom kaffedistrikten och på landsbygden mesta tiden.

Jag tror inte att städerna i Colombia är särskilt tilltalande på något vis...

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R

Itchy boots kör väll just nu med en Yamaha 250 o hon kör ju galet många mil med packning så visst duger en 200cc att ta sig fram med..
Grabbens 250 fiddy på 20 hp är den roligaste hoj jag tror jag kört trots den kastade av mej både sidledes i higsiders o framlänges pga hjulstorlek.
Nästan 2 år med gasen i bott och inget pajade så allt från Kina är inte skit.

Se KTM?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Itchy boots kör väll just nu med en Yamaha 250 o hon kör ju galet många mil med packning så visst duger en 200cc att ta sig fram med..
Grabbens 250 fiddy på 20 hp är den roligaste hoj jag tror jag kört trots den kastade av mej både sidledes i higsiders o framlänges pga hjulstorlek.
Nästan 2 år med gasen i bott och inget pajade så allt från Kina är inte skit.

Se KTM?
KTM är faktiskt indiskt... ?

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad