Nya mc-garaget

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Eftersom SH vintertid i princip bara är klubb för inbördes beundran så lägger jag upp bild på mitt nya mc-garage :tungan Flyttade in i november och fick renovera verkstan innan det kunde bli ordning. Nu ser det ut så här, och jag blir glad bara av att gå in där! :) :tummenupp

Ursäkta den dåliga verkstadsbilden men jag äger inget vidvinkelobjektiv. Ni ser hur det ser ut iaf. Verkstan var hemsk när jag flyttade in.

Bifogat

• Mc-garaget1024.JPG
    Mc-garaget1024.JPG
    183.2 KB · Visningar: 1,284
  • Plan-källare2.jpg
    Plan-källare2.jpg
    33.5 KB · Visningar: 838
  • Verkstad-1024.jpg
    Verkstad-1024.jpg
    42 KB · Visningar: 1,078

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
fyfan ser ju riktigt najs ut där med 2 gixxrar i ett hörn :) man blir ju ganska avis då man själv är tvungen o ha den i 42kvm lägenhet..

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
man blir ju lite avis när man bor i lägenhet. dregel...

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
fyfan ser ju riktigt najs ut där med 2 gixxrar i ett hörn :) man blir ju ganska avis då man själv är tvungen o ha den i 42kvm lägenhet..
Ojdå, ja det blir nog trångt men det är ju en fin prydnad så här års :)
Rummet mina står i är ca 20 kvm och verkstan 15 så äntligen har jag fått lite svängrum runt mina.

Så här såg verkstan ut innan. Tapeter som släppt av en vattenskada för 25 år sen och 40 års målarkladd på golvet :(

Bifogat

• DSC_0169verkstad.JPG
    DSC_0169verkstad.JPG
    87.1 KB · Visningar: 606

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Jäkligt schysst! :) Vart hittar man en sån där SUZUKI textiljacka? Är det med skydd insydda? Vore skönt om man bara ska göra en repa ner till gymmet t.ex.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
Schysst :tummenupp
Bra att få lite inspiration. Man kanske skall ta och göra en "vintermakeover" på sitt garage. Det skulle behövas :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ordning o reda i alla fall!
Jag försöker, jag är en Blå människa. Städar lite när man ska fota oxå :)

Snart ska jag sätta upp en 'Wall of shame' i garaget också tänkte jag. Alla kraschade och repiga hjälmar på rad på väggen. Har blivit några stycken genom åren tyvärr :rolleyes:

Jäkligt schysst! :) Vart hittar man en sån där SUZUKI textiljacka? Är det med skydd insydda? Vore skönt om man bara ska göra en repa ner till gymmet t.ex.
Jag köpte min på Indianapolis motor speedway unde GP't i september men de finns på ebay och ja, de har skydd på axlar, armbågar och ryggskydd. Allt löstagbart inkl foder.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Joe-...oryZ6750QQihZ002QQitemZ120229450174QQtcZphoto

Jag är 1,75 - 78 kg och en Large passar mig bra

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Tjusigt!
Men verkstad:confused:
Vad skall du göra i den såga o skruva:va
Mecka och pyssla du vet... Terapi för oss killar att skruva lite. Hoppas ställa in en laddpress för ammunition där så småningom (andrahobbyn) och det är fint med verkstad när man vurpar så ofta som jag :rolleyes: :D

Det enda som skulle vara bättre vore om det va två Yamaha i hörnet ;)

Nä såna har man i vardagsrummet (har jag hört) och parkettgolv ska det vara ;)

Last edited:

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Jag köpte min på Indianapolis motor speedway unde GP't i september men de finns på ebay och ja, de har skydd på axlar, armbågar och ryggskydd. Allt löstagbart inkl foder.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Joe-...oryZ6750QQihZ002QQitemZ120229450174QQtcZphoto

Jag är 1,75 - 78 kg och en Large passar mig bra

Aha okej. Jag är runt 1,82 och 73kg, har problemet att jackor brukar bli för korta, och om jag tar en som passar längden blir den för pösig.

Är den vindtät osv också? Kan vara rätt skönt att ta ur skydden och använda utanför skinnstället.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Aha okej. Jag är runt 1,82 och 73kg, har problemet att jackor brukar bli för korta, och om jag tar en som passar längden blir den för pösig.

Är den vindtät osv också? Kan vara rätt skönt att ta ur skydden och använda utanför skinnstället.
Relativt vindtät med fodret i me utan så är det en Florida-jacka :D Man ser rätt igenom. Tror att den har bältesöglor i bak så du kan knäppa fast den i vilka brallor som helst med bälte i.

Verktygen är i lådorna under bänken

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Relativt vindtät med fodret i me utan så är det en Florida-jacka :D Man ser rätt igenom. Tror att den har bältesöglor i bak så du kan knäppa fast den i vilka brallor som helst med bälte i.

Verktygen är i lådorna under bänken

Haha okej. Hittade en som var lite mer vitare riktigt snygg, fast skulle dock vilja ha en jacka som är ganska vindtät, t.ex om man kör någon kväll eller morgon till skolan. Bältesöglor låter bra, fast det går ju inte med helställ :rolleyes:
Och hur ofta kör man i jeans. Schyssta hojar föresten!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
tjusigt! :yoparty
Får man fråga hur det känns att köra "gammelgixxer" efter att ha tagit en vända på framtidsmaskinen?
Lite som att köra traktor :D Den svänger snabbare däremot tack vare lättare vevaxel och hårdare fjädring så på bana är det roligt! Jag vågar inte skrapa fotpinnarna på K5'an men Skruttfemtin är jag inte så rädd om så... hehe. Har en radialbromspump så bromsarna är nästan på par med K5'ans också.

Det skulle bli så stor förlustaffär att sälja den och försäkringen är på 220 kr/mån så den är min ban- och utlåningshoj nu. Jag var faktiskt ut en sväng idag på den :yoparty Då levde man igen! Inte konstigt att man får abstinens.

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...