Nya priser på SMC körningar på Knustorp

Kung Hallibabb

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2003
Hoj
R1-03, RF900R
ALLT SOM STÄR HÄR NEDAN ÄR ENBART SKALL ENDAST ANVÄNDAS SOM INFORMATION TILL NÄSTA ÅRS KÖRNINGAR

Tjena folkens.

Jag funderar på om vi skall sänka antalet deltagare ytterligare på SMC körningar och kontentan av det blir att priset kommer höjas.

750:-X60 pers= 45000 = Banhyra 1 dag. vi tjänar inte ens en krona på detta. det räcker att en går omkull och vi måste använda vår försäkring så går vi back.

Om vi sänker antalet till 40 blir kostnaden 1125:- detta innebär att vi kan ha mycket bättre standard på våra dagar samt insturktörerna får mer tid till mindre grupper= man får mycket bättre svar på sina egna frågor.
750:- är kanske lagom för det vi har i dag MEN om vi höjer ribban och varje person får mer "personlig" träning är det kanske värd mer.

Så min fråga till er är

Hur mycket vill ni betala för en kanondag på knustorp?
Man kan nästa säga såhär att ju mer ni kan betala ju bättre utbildning blir det.

Jag hoppas ni förstår frågan och vi kan har en seriös diskution här.

micke.a

Japp
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
AS 3 125:a 1973,GSXR750 2006.
Kung Hallibabb skrev:
ALLT SOM STÄR HÄR NEDAN ÄR ENBART SKALL ENDAST ANVÄNDAS SOM INFORMATION TILL NÄSTA ÅRS KÖRNINGAR

Tjena folkens.

Jag funderar på om vi skall sänka antalet deltagare ytterligare på SMC körningar och kontentan av det blir att priset kommer höjas.

750:-X60 pers= 45000 = Banhyra 1 dag. vi tjänar inte ens en krona på detta. det räcker att en går omkull och vi måste använda vår försäkring så går vi back.

Om vi sänker antalet till 40 blir kostnaden 1125:- detta innebär att vi kan ha mycket bättre standard på våra dagar samt insturktörerna får mer tid till mindre grupper= man får mycket bättre svar på sina egna frågor.
750:- är kanske lagom för det vi har i dag MEN om vi höjer ribban och varje person får mer "personlig" träning är det kanske värd mer.

Så min fråga till er är

Hur mycket vill ni betala för en kanondag på knustorp?
Man kan nästa säga såhär att ju mer ni kan betala ju bättre utbildning blir det.

Jag hoppas ni förstår frågan och vi kan har en seriös diskution här.

Jag tror att smärtgränsen penga mässigt redan är nådd
för många, går det på över 1100:- så kommer i alla fall min sambo gå i taket.
Kanske ha det som det är fast utbilda fler instruktörer
som kan ta sig an det lite mer personligt för de som behöver
det.
Skulle ni i så fall behöva fler instruktörer så utbildar jag
gärna mig :hej

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Med risk för att låta småsnål, men jag tyckte 750 var på gränsen.

1100kr. :(

Svårt att säga hur ekonomin ser ut nästa vår dock. Med dagens arbetsmarknad är det ju lika stor risk att man är arbetslös som att man har jobb... :(

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
PutteLiten skrev:
Med risk för att låta småsnål, men jag tyckte 750 var på gränsen.

1100kr. :(

Svårt att säga hur ekonomin ser ut nästa vår dock. Med dagens arbetsmarknad är det ju lika stor risk att man är arbetslös som att man har jobb... :(

O det kommer från killen med två hojjar...

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Kung Hallibabb skrev:

Jag tycker SMCs dagar håller mkt hög standard idag och att man verkligen får mkt feedback om man vill ha det.
Att höja priset från 600 till 750 är väl inte hela världen kanske, även om jag uppskattar att era körningar kostar mindre än tex Bike Events.

Jag skulle gärna ha lite mer info på hur många det skulle bli i varje grupp i dom olika prisklasserna?

Idag kostar det 600, hur många är vi i varje grupp då? och då menar jag varje smågrupp. Vad kan vi ha varit 8-10 nånting på 2 eller 3 instruktörer?

Hur skulle det se ut om vi betalar 750? Och om vi betalar 1125?

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
CorbenDallas skrev:
O det kommer från killen med två hojjar...

Finns ju en anledning till att jag har ont om pengar just nu...

Du vill inte köpa en Bulle att pendla till jobbet med?? :D

Drar lite bensin, mullrar gott, skön sittställning. Bra att skjutsa babes på. :fakta
Billig försäkring.

Bara att köpa. :D

CorbenDallas

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
PutteLiten skrev:
Finns ju en anledning till att jag har ont om pengar just nu...

Du vill inte köpa en Bulle att pendla till jobbet med?? :D

Drar lite bensin, mullrar gott, skön sittställning. Bra att skjutsa babes på. :fakta
Billig försäkring.

Bara att köpa. :D

Varför tror du jag kör touringkawa? Gör allt det och mer och gör det bättre... Förutom bensinförbrukningen möjligen... :D :D

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln