Nya rettan eller nya bläjden?

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Vilken är grymmast, jag vill höra för- och nackdelar. Och är min gamla favorit gixxer1000 ute ur spelet -04?

(inte för att man har råd att köpa en men man kan ju få drömma)
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Fördelar,hondan är nog mindre extrem o lämpar sig nog bättre för dom flesta .yamman har nog mer effekt och är nog extremare att köra,men det här är ju bara mina spekulationer.
har suzuki ändrat nåt inför 2004?
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Fan vad sugen man blir på att provköra.
 

Rocco

Guest
Håller med Holger men skulle nog satsa på Rettan för den är ju för gryyyym. Vanligtvis så har Bladen alltid vart mitt favo kort men nu vete f-n!!

Just nu pågår vilda förhandlingar hemma om ett eventuellt inköp av en ny hoj och då säger min fru och pekar på Rettan, den är finare så då får du ta den :-D

Men men, vi är långt ifrån överens tyvärr :-(
 

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
R1:an är solklar i detta fallet, vare sig den har 180 eller 160hk. Den utstrålar extremitet och jag vill köra en extrem hoj. Köra bladen skulle kännas som en halv-tourer. Rettan lär ju gå att svänga med hur bra som helst, bara en vanesak.

Tror ju att Honda kommer i sin reklam använda massa skit om hur lättsvängd den är, frågan är bara hur mycket mer lättsvängd är den än dom resterande 1000cc?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Rettan är nog asgrym! blejden lite snällare men med jävla kvalitetskänsla, kawan.. vet inte, R1000 är nog inte ur leken även om de inte uppdaterar för ens 05, men den är redan så grejt så Jag tror inte det blir så mkt värre nu. RETT eller R1000 gillar JAg.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Bladet och rättan ser ju precis likadana ut. Spelar väl ingen roll vilken man köper. Den billigaste?
 

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Tror större delen här inne på sporthoj.com skulle köra fortare med hondan eftersom den förmodligen är snällare och bekvämligare att köra.
Men gör som alla andra köp en R1a :p ..........
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Jag hade köpt en R1 -04 om jag inte redan hade en hoj.

750RR
 

Garpe

semper in primis
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Hojlös =(
Tycker R1an ser smal o vek ut.. Bläjden ser jävligt sjysst ut i den svarta klädseln... Men ja tycker nästan kawan i svart e läckrast. Tror dock r1an kommer va "grymmare", men hellst skulle man ju vilja testa alla o jämföra själv... :)
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Om jag skulle köpa en ny hoj nästa år så skulle det med all säkerhet bli en R1:a. På andraplats placerar jag GSX 1000-R tillsammans med nya Kawwan. Bladen är säkert jättetrevlig att köra och jag skulle säkert inte köra långsammare på en sådan men det är ju så fruktansvärt tråååkig (i utseendet altså.).
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Ravetrancer skrev:
R1:an är solklar i detta fallet, vare sig den har 180 eller 160hk. Den utstrålar extremitet och jag vill köra en extrem hoj. Köra bladen skulle kännas som en halv-tourer. Rettan lär ju gå att svänga med hur bra som helst, bara en vanesak.

Tror ju att Honda kommer i sin reklam använda massa skit om hur lättsvängd den är, frågan är bara hur mycket mer lättsvängd är den än dom resterande 1000cc?

Är du seriös? Halv-tourer? Jo men jag tror du kommer känna dig riktigt tourig när du sätter sig på Hondan. :eek:
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Gäller det bara utseende är det inget snack. Rettan vinner på knock out. Det är också svårt att se hur Honda skall kunna plocka ut lika mycket effekt ur en lika stor motor, som varvar 2 250 rpm mindre. Fy fan vilken knuff det måste bli över 10 000 varv på Yamman. :fasasmileyn

Sen kommer det där med vägegenskaper, motorkaraktär, osv förstås. Där vet vi inget ännu men man kan ju gissa att båda kommer att bli jäkligt bra.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Pirro skrev:
Tror större delen här inne på sporthoj.com skulle köra fortare med hondan eftersom den förmodligen är snällare och bekvämligare att köra.
Men gör som alla andra köp en R1a :p ..........
Större delen skulle nog köra ännu snabbare med valfri 600 från det senaste decenniet.
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Enda jag vet är att Rettan antagligen kommer att ha mer effekt än Hondan men sedan så tycker jag att Hondan är snyggare.
Skulle ha varit ett svår val för mig om jag skulle byta :fakta
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
effekten är ju inet av avgörande betydelse, de har nog sjutton effekt så det räcker. Tycker R1an är snyggare i det mesta utom det fula avgassystemet som jag inte gillar.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Skulle lätt köpa R1:an, va faktiskt sugen på att beställa en sån... Men nu blev det en Honda CBR 954 -02 istället, en "gammal touringhoj" om man ska tro vissa här :rolleyes: Men nog räcker den för att få mig att :skrämd på allmän väg alltid :rodnar
Satt o räknade på hur mycket killen jag köper Hondan av har förlorat... MINST 55 000:- på två säsonger, eller 90:-/mil i värdeminskning. Känns ganska bra att man slipper det iaf :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top