Nya stövlar?

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
KTM 1290 GT-22, Husky 701, Yamaha 660 XTR
Letar nya stövlar. Jag letar efter ett par som både erbjuder komfort med rimligt skydd. Rena racestövlar går bort då de blir för obekväma när man är tvungen att gå en bit.
De touringstövlar jag tittat på verkar det vara lite sisådär med skyddet.

Nån som har tips på en lämplig kompromiss?

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
Tack för tipsen! Puma Desmo verkar vara värda att titta närmare på, nån som vet nån i Sthlm som säljer dem?

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Hoj
Yamaha
desmo hade jag i ett år, gick med de på kontoret under jeansen, de sticker inte ut för mycket, och de e asbekväma

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Såna här har jag..Image (2).jpg Är så super nöjd med dom.. Skönaste kängor jag haft,,(Har!!) Kostar en del men va f,, Gå med?? Ska du inte åka med dom,, :va Ä skämt o sido :D dom funkar faktist helt ok att knalla runt med, Du måste prova dom :tummenupp,, tror dom heter Alpinstar,, Supertech R??.

Aphrodite

MC Polis
Gick med
1 Feb 2007
Hoj
Peugeot Speedfight 125cc och snart en till…
Som föregående talare säger. Alpinestars supertech r!!! Bästa mc stövlarna jag haft och går de sönder tillslut köper jag nya likadana. De kostar en slant men grymt sköna och enkla att ta på sig. Att gå i de är nästan bekvämare än mina vanliga "gåskor".. :tummenupp

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Hoj
Bmw 850 adv
Såna här har jag..View attachment 379256 Är så super nöjd med dom.. Skönaste kängor jag haft,,(Har!!) Kostar en del men va f,, Gå med?? Ska du inte åka med dom,, :va Ä skämt o sido :D dom funkar faktist helt ok att knalla runt med, Du måste prova dom :tummenupp,, tror dom heter Alpinstar,, Supertech R??.

I second this, dom är helt sjukt sköna! Inga problem att gå i då dom är riktigt flexiga i vristen. Dom är så sköna att man riktigt blir glad av att köra i dom! Mitt bästa köp av min utrustning!

GreenDragon

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2009
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -17 Honda VFR 750 -93
Eller kanske ett par Dainese TRQ-TOUR GORETEX, så får man vara torr om fötterna med, för dom som även kör blöta dagar! :tummenupp

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
Alpinestars smx-5, TCX s-zero, Forma Mirage, Puma Desmo, Spyke Sport-tour, Axo primato 2.. finns hur mycket som helst..

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Hoj
La precis beställning på Puma Desmo, då de utav bilder att döma ser smidiga ut och har en trevlig prislapp!
Tack för era tips!

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
fick mina nya Alpinestars smx plus idag! riktigt jävla sköna stövlar!! inte hunnit åka i dom ännu men får en känsla av att jag inte kommer bli besviken utav dom;) inte så farligt pris på dom, köpte från England:)

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Hoj
BMW R1200RS -16 Honda NSR125R -89
Är också på jakt efter nya pjuck och har fastnat för Desmo. Någon som vet vad V2 varianten innebär? Har förgäves försökt hitta skillnaden.

Någon som har ett annat alternativ? Måste vara Goretex eller liknande membran!

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
Ett alternativ är TCX Competizione GTX/S-Race GTX, en lite mjukare variant på TCX racestövel Competizione rs/S-Race, men med Goretex membran.. Suverän rörlighet i fotled trots skenorna som ger vridskydd..

Har ett par Competizione gtx själv och är toknöjd.. massor med skydd, bra rörlighet och vattentäta

S-Race GTX är en uppdatering på Competizione GTX, skiljer inte mycket mellan dem.. Tcx har även S-Zero och S-Sportour, dessa är lite mer touring dock..

Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Ett alternativ är TCX Competizione GTX/S-Race GTX, en lite mjukare variant på TCX racestövel Competizione rs/S-Race, men med Goretex membran.. Suverän rörlighet i fotled trots skenorna som ger vridskydd..

Har ett par Competizione gtx själv och är toknöjd.. massor med skydd, bra rörlighet och vattentäta

S-Race GTX är en uppdatering på Competizione GTX, skiljer inte mycket mellan dem.. Tcx har även S-Zero och S-Sportour, dessa är lite mer touring dock..

Jag hade ett par competizione gtx i drygt 4år. Var riktigt nöjd med dem, hade dom även på skolan som vanliga skor de dagar jag valde att köra dit. Så de var på fötterna många timmar. Inga konstigheter med hållbarhet eller dylikt. Klimatet inne i stövlarna har jag aldrig reflekterat över det så de är inte för varma eller för kalla eller släpper in vatten på fel ställen under normalt användande (april-okt) under svenska förhållanden.

I slutet av förra säsongen köpte jag nya S-race gtx och de känns ännu bättre. De har förbättrat vridskyddet så det inte gnisslar lika lätt och materialet längst upp i stövelskaftet är lite skönare kvalitet. (har jag för mig)

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...