Så problemet i sig är bara att Suzuki själva har gett den namnet Gixxer?
Hur många modeller har dom egentligen lanserat i asien dom senaste fem åren med dessa specifikationer som har gjort att supersporthojarnas marknad har fått lida ekonomiskt och utvecklingsmässigt?
Att säga att man misstolkar din kritik är väl lätt, men har du tänkt på att det är såna här
modeller som behövs där dom lanserar den modellen?
Suzuki har ju byggt sådana här motorcyklar i över 60 år nu som främst har varit ämnade för den asiatiska marknaden, så varför ska dom sluta? Eller trodde du att det här är den första billiga mc:n med låga specs som dom lanserar i deras historia?
Suzukis motordivision började ju med att göra påhängningsmotorer för cyklar efter andra världskriget för att folk skulle kunna ta sig runt snabbt och enkelt, så dom vill väl fortsätta på den banan. Det betyder ju inte att dom inte kan jobba parallellt med andra marknader.
Till och med Harley Davidson ska ju börja göra 500cc och 750cc-cyklar som är ämnade främst för den Indiska och Kinesiska marknaden, så det verkar ju finnas en hel del efterfrågan.
Antagligen så går dom ju plus på marknaden och tjänar pengar. Pengar som dom sedan kan lägga in i utveckling på andra områden som kan gagna prestandahojarna med bättre livslängd, effektiviserad tillverkning, lättare/tåligare delar m.m.
Det finns ju dessutom redan gott om konkurrans om sporthojar och Suzuki råkar inte ha den bästa och häftigaste literhojen för tillfället.
Det betyder ju inte att dom inte jobbar på något i det hemliga som dom kanske vill lansera när världsekonomin är lite stabilare och folk faktiskt har råd med nya leksaker i väst.
Dom ger sig nog t.ex. inte in i MotoGP bara för att bränna upp pengar.