Nya tjejer på SH :)

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Har börjat tänka på att det är ganska stor andel nya tjejer som "hälsar" nuförtiden. Beror det på att tjejer alltmer upptäckt det här med internet, eller finns det betydligt fler tjejer på vägarna nu?

Vidare så finns det naturligtvis fler tjejer ute på vägarna, men långt ifrån så många som det borde göra när man kollar på aktiviteten här (inte så vetenskaplig uppskattning iofs, men ändå)

Har det blivit så att tjejer på eget bevåg kör hoj nu, eller är det fortfarande så att tjejer åker för att killarna gör det, och NÄR de gör det?

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK

Vidare så finns det naturligtvis fler tjejer ute på vägarna, men långt ifrån så många som det borde göra när man kollar på aktiviteten här (inte så vetenskaplig uppskattning iofs, men ändå)

nog många fler tjejer som tar mc-kort idag än tidigare.

ser du så enkelt om det är en tjej som kör hojen du ser ?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Självklart... Är det en tjej så hinner jag ikapp dem :tuttar :arsele

Skämt åsido så ser man de flesta utan hjälm på Rosenhill, Vaxholm, Sveavägen, Skogis, mackar etc...

Känns bara fortfarande lite så att de flesta (men kul nog långt ifrån alla) åker med sina respektive.. Vilket stöder tesen att de börjat åka pga denne och att intresset då mer sannolikt inte är lika genuint.

Mer chicks på Bultish efterlyses :yoparty !!

Last edited:

Goiting

Det är mycket man vill som man inte får.
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
CBR 600f -89
.....

Har det blivit så att tjejer på eget bevåg kör hoj nu, eller är det fortfarande så att tjejer åker för att killarna gör det, och NÄR de gör det?

Jag kör när jag känner för det :tuttar Och imorn skall jag köra och det med eller utan sambon.

Fast å andra sidan känner jag ingen tjej som kör :confused: Trist.
Mera tjejer....:yoparty

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Funderar
förut satt jag bakpå exet men har nu fått smak för både fart och alla dessa skönheter (mc), så nu tar jag kortet själv och vill oxå leka med dem "stora" grabbarna i sandlådan.

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Har börjat tänka på att det är ganska stor andel nya tjejer som "hälsar" nuförtiden. Beror det på att tjejer alltmer upptäckt det här med internet, eller finns det betydligt fler tjejer på vägarna nu?

Låt flickebarnen va nu Hund och konsentrera dig på att få ner knät i asfalten.:tungan

/A

Kaitzor

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
SV1000S (såld)
Jag tog kortet för att det var min livslånga dröm och intresse, inte min dåvarande killes (som för övrigt hatade allt som hade med motorcyklar att göra)
Ganska lustigt att folk(både killar o tjejer) utan vidare antog att man övningskörde med sin kille.
Möts än idag av frågan: "vad kör din kille för hoj då?":mad:
Denna fråga har jag fått även när jag varit singel :D

RSterner

Slakthuset MC
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha R1 2007
Jag tog kortet för att det var min livslånga dröm och intresse, inte min dåvarande killes (som för övrigt hatade allt som hade med motorcyklar att göra)
Ganska lustigt att folk(både killar o tjejer) utan vidare antog att man övningskörde med sin kille.
Möts än idag av frågan: "vad kör din kille för hoj då?":mad:
Denna fråga har jag fått även när jag varit singel :D

Det kan juh va för att det är en perfekt raggningreplik och får alla svar man behöver :)

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Hoj
Honda Repsol 2009
Jag har kört hoj sedan 1983 och ett x tog hojkort för han tyckte de såg så kul att köra hoj. Väldigt få av de killar jag har hängt med har kört hoj tyvärr.
Det har blivit vanligare med tjejer som kör men det är få som har kört så länge som jag vilket får mig att känna mig som en riiiiiktigt gammal tant när jag är ute och åker med andra tjejer.:näsblod

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag började köra hoj helt oberoende av killar o tjejers påverkan..fick en knäpp när jag var typ 19..men kunde inte förverkliga den tills jag var 25 sen tog jag kortet ett år senare.

Sedan fick jag ju en nästan uteslutande hojburen bekantskapskrets ganska direkt eftersom mina andra vänner fnös åt mina galenskaper. SEDAN hittade jag sporthoj och resten är historia :p

Föredrar att åka ensam eller med mindre gäng och skulle absolut inte tvinga mig på min pojkvän och hans brorsa och eller kompis när dom åker OM inte alla vill :) och det skulle vara någon gång ibland bara.

Jag har sett jättemycket tjejer som övningskör i Uppsala på sistonet och jag blir så glad varje gång. Fast jag skall tillägga att jag blir lika glad när det är killar..för jag vet hur kul det är att vara nära sitt drömmål att få kortet.

Jag har kört hoj sedan 1983 och ett x tog hojkort för han tyckte de såg så kul att köra hoj. Väldigt få av de killar jag har hängt med har kört hoj tyvärr.
Det har blivit vanligare med tjejer som kör men det är få som har kört så länge som jag vilket får mig att känna mig som en riiiiiktigt gammal tant när jag är ute och åker med andra tjejer.:näsblod

Alltså..när skall vi Bandit dejta :)? Vi måste ju ta en Bandit tur ju :yoparty

Last edited by a moderator:

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Det var ingen som behövde övertala mig att köra MC.
Bestämde mig redan som 5 åring att skaffa en Honda sporthoj när jag blir stor.
Känner ingen tjej som kör sporthoj, ingen i familjen varit intresserad heller.

Martina

Martina
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
Yamaha R6
Det var ingen som behövde övertala mig heller...testade brorsans hoj...sen var det kört! Hade lämpet en vecka senare. Min respektive har inte ens kort...verkar inte vilja ha heller...föredrar 4 hjul.

Kör en Yamaha R6!! Övningskörde både på Kawa och Retta...så valet var inte så svårt....gillar den låga profilen!

ceicli

Jag kör så långsamt jag vill!!! *basta*
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
Honda CBX600E-83

Jag känner också att jag är "gammal" (på vägen) men jag började efter dig - 1989.

Men det är helt klart många tjejer som tagit körkort på 2000-talet. Många fler än innan. Jag är inte helt säker på %-talet, men en gissning är att det fortfarande är ca 10% tjejer. Det är ju så många fler som tagit hojkort totalt.
Rätta mig gärna! :)

xkayax

A shaved pussy aint wrong
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
honda cbr 600f
JO, men jag betalade 10 lax för att få ett MC kort bara för att få hänga med alla killar! Så jädra fiint!

Zzzzz

Orka förklara sig!
O spelar det någon roll?
Är vi verkligen så beroende av er fortfarande???

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Jag känner också att jag är "gammal" (på vägen) men jag började efter dig - 1989.

Men det är helt klart många tjejer som tagit körkort på 2000-talet. Många fler än innan. Jag är inte helt säker på %-talet, men en gissning är att det fortfarande är ca 10% tjejer. Det är ju så många fler som tagit hojkort totalt.
Rätta mig gärna! :)

Älvdalen...har en massa släkt där! Och har bott i sthlm med :D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...