Nya vevstaken till LC4:an..

spekarn

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
yz 250, gammelgixxer, crf490hm, EL-miton
Tjena
Jag har beställt från ebay-usa för första gången.
Beställde en pro-x vevstakssats till min ktm lc4 640 -02
Lite intressant var att den gick bara på 892 + 383(tull) kr, medans en original sats på karlströms webshop kostar 3100 :)

Men iaf till min fråga.
Den nya pro-x staken har samma dimensioner och passar perfekt.
Men, den har ingen kopparhylsa i lilländan. Den är lite grövre istället och det finns ingen hylsa så kolvbulten lagras direkt i godset.

Är detta en bättre/ uppdaterad/billigare? modell med denna typen av stake? och de måste väl vara rätt modell?

Spelar kvitta iofs bara de funkar, e lite nyfiken bara...:tummenupp

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Originalsatsen är betydligt trevligare i utförandet än Prox men den fungerar givetvis utmärkt även om den är lite mer budget i utförandet. Tänk bara på att tidigare vevar använder mellanläggskivor medan de nyare inte gör det. Byt även ramlager och ramlagerbanor när grejerna är nere och glöm för helvete inte att ställa ramlagerspelet korrekt...

Att du sen kunde handlat grejerna av mig för ungefär samma pengar är en annan femma. Det är inte alltid lättare att gå över pölen....

Är väl inget jätteproblem att fräsa ur för ett kopparlager om det skulle behövas?

NEJ. Där finns inte plats för en hylsa i Prox-staken.

Last edited:

spekarn

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2009
Hoj
yz 250, gammelgixxer, crf490hm, EL-miton
Originalsatsen är betydligt trevligare i utförandet än Prox men den fungerar givetvis utmärkt även om den är lite mer budget i utförandet. Tänk bara på att tidigare vevar använder mellanläggskivor medan de nyare inte gör det. Byt även ramlager och ramlagerbanor när grejerna är nere och glöm för helvete inte att ställa ramlagerspelet korrekt...

Att du sen kunde handlat grejerna av mig för ungefär samma pengar är en annan femma. Det är inte alltid lättare att gå över pölen....

Ok tack det var de jag behövde veta:)
jag mejlade dej faktiskt den 2november o frågade om stakrepsats fast du hade bara 2 kompletta vevar till salu då.
Men jag ska tänka på det till nästa gång, du ger alltid väldigt utförliga svar när man är lite osäker på nåt meck :tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring