Nya ZX-4R

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Sen, om man inte jämför med nytt så kostade min -09 R6 jag har på gata ca:60' och det är ju en hoj som i princip är samma som den sista generationen som såldes på gata, små, mindre, uppdateringar som man kanske vill ha men egentligen inte behöver.

Skulle va ABS för gatåkaren då kanske men frågan är om det är en prioriterad grej för de som tittar på denna hojtypen.

Håller med i grundresonemanget, tycker denna var "mycket skrik för lite ull" ?

Jag menar, effekten är väl bra för en 400 då man vill den ska hålla ett tag men vikten. . . .
Pratar man "bang for buck" så är ju nya fordon aldrig en bra affär. Min R1a gav jag 25 för när jag köpte den för ett par år sen, kan man bara leva med avsaknaden av moderniteter såsom ABS och så vidare så är det ju ganska oslagbar prestanda för pengarna. Självklart har det hänt mycket avseende chassi, fjädringskomponenter, motorteknik och så vidare om man jämför med de senaste årsmodellerna, men då får man ju också betala därefter.

Jag tycker mest att det är fascinerande att segmentet 400 inte verkar leverera någon uppenbar fördel i sig, åtminstone inte här i Sverige, men ändå tycker folk bevisligen att det är en intressant hoj. Jämför man 600:an och 400:an så är vikten mer eller mindre densamma, priset är något högre för 600:an men inte fruktansvärt, däremot effektmässigt så har 600:an 60% mer än 400:an. 60% mer effekt utan massiva nackdelar känns ju för mig som ett fullkomligt uppenbart val, jag hade kunnat förstå att det finns en marknad för en 400 om de vägde sisådär 50kg mindre eller kostade hälften så mycket som sina större syskon men så verkar det ju inte vara...

Det är ju inte som på sportbilsidan, där finns det ju två vitt skilda vägar att gå: Små nätta bilar med förhållandevis låg effekt, eller stora tunga bilar med hög effekt. Att jämföra en bil som väger 700kg och har en 200 hästars motor med en bil med 400 hästar och som väger 1500kg+, där kan jag köpa att skillnaden är massiv på många sätt. Inte minst vid kurvtagning. Men 400cc mot 600cc sporthoj, där känns det som att den mest uppenbara skillnaden är att 400:an bör kännas fan så mycket tröttare... :hihi

Köper absolut att stortwin inte är för alla och att det finns de som föredrar att varva, men 600:an varvar så vitt jag kan se också hela vägen upp till 15k så inte heller där verkar 400:an ha någon särskilt utmärkande fördel...
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag kan bara jämföra hur en 1000 är jämfört med en 600 på banan. En literklubba på 200 hästar måste ha en rambur byggd som ett kassaskåp, annars skulle motorn twista hela ramen. Nackdelen med det är att föraren inte alls får samma känsla för var hojen är, den "pratar" inte med föraren. En 600 har en klenare konstruktion vilket är en fördel eftersom det då ger föraren feedback och man känner mycket mer vad som händer under hjulen. För min del är det sjukt mycket roligare att köra 600 eftersom man får jobba mer och hojen ger mer feedback. En 400 är troligtvis ännu roligare att köra eftersom man får jobba ÄNNU mer :)

Sen tror jag inte en gathoj rad4:a kan byggas mycket lättare...
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
Pratar man "bang for buck" så är ju nya fordon aldrig en bra affär. Min R1a gav jag 25 för när jag köpte den för ett par år sen, kan man bara leva med avsaknaden av moderniteter såsom ABS och så vidare så är det ju ganska oslagbar prestanda för pengarna. Självklart har det hänt mycket avseende chassi, fjädringskomponenter, motorteknik och så vidare om man jämför med de senaste årsmodellerna, men då får man ju också betala därefter.

Jag tycker mest att det är fascinerande att segmentet 400 inte verkar leverera någon uppenbar fördel i sig, åtminstone inte här i Sverige, men ändå tycker folk bevisligen att det är en intressant hoj. Jämför man 600:an och 400:an så är vikten mer eller mindre densamma, priset är något högre för 600:an men inte fruktansvärt, däremot effektmässigt så har 600:an 60% mer än 400:an. 60% mer effekt utan massiva nackdelar känns ju för mig som ett fullkomligt uppenbart val, jag hade kunnat förstå att det finns en marknad för en 400 om de vägde sisådär 50kg mindre eller kostade hälften så mycket som sina större syskon men så verkar det ju inte vara...

Det är ju inte som på sportbilsidan, där finns det ju två vitt skilda vägar att gå: Små nätta bilar med förhållandevis låg effekt, eller stora tunga bilar med hög effekt. Att jämföra en bil som väger 700kg och har en 200 hästars motor med en bil med 400 hästar och som väger 1500kg+, där kan jag köpa att skillnaden är massiv på många sätt. Inte minst vid kurvtagning. Men 400cc mot 600cc sporthoj, där känns det som att den mest uppenbara skillnaden är att 400:an bör kännas fan så mycket tröttare... :hihi

Köper absolut att stortwin inte är för alla och att det finns de som föredrar att varva, men 600:an varvar så vitt jag kan se också hela vägen upp till 15k så inte heller där verkar 400:an ha någon särskilt utmärkande fördel...
Jo fördelen är att den är typ sisådär 60-70k billigare än en 600 cc och har ”användbar” effekt på gatan och ganska mycket bättre premie förmodligen. Detta är de rationella tankarna.
Sen är det bara coolt rent känslomässigt med en 400 som varvar till månen.
Vill du bygga racehoj kan man rimligtvis lätta den med 20-30 kg ganska lätt?

Gäller ju alla nya hojar vs gamla hojar. Skillnaden i pris reflekteras inte i prestandan.

Jag kan dock inte förstå hur du du bortser från det faktum att en ny sexhundra kostar typ 150k (R6 race) vs 94k för Kawan.
Den 400:an du pratar om hade kostat 120-130k. Du pratar om en ZX6R med 200 cc mindre.

eller har jag fel?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Pratar man "bang for buck" så är ju nya fordon aldrig en bra affär. Min R1a gav jag 25 för när jag köpte den för ett par år sen, kan man bara leva med avsaknaden av moderniteter såsom ABS och så vidare så är det ju ganska oslagbar prestanda för pengarna. Självklart har det hänt mycket avseende chassi, fjädringskomponenter, motorteknik och så vidare om man jämför med de senaste årsmodellerna, men då får man ju också betala därefter.

Jag tycker mest att det är fascinerande att segmentet 400 inte verkar leverera någon uppenbar fördel i sig, åtminstone inte här i Sverige, men ändå tycker folk bevisligen att det är en intressant hoj. Jämför man 600:an och 400:an så är vikten mer eller mindre densamma, priset är något högre för 600:an men inte fruktansvärt, däremot effektmässigt så har 600:an 60% mer än 400:an. 60% mer effekt utan massiva nackdelar känns ju för mig som ett fullkomligt uppenbart val, jag hade kunnat förstå att det finns en marknad för en 400 om de vägde sisådär 50kg mindre eller kostade hälften så mycket som sina större syskon men så verkar det ju inte vara...

Det är ju inte som på sportbilsidan, där finns det ju två vitt skilda vägar att gå: Små nätta bilar med förhållandevis låg effekt, eller stora tunga bilar med hög effekt. Att jämföra en bil som väger 700kg och har en 200 hästars motor med en bil med 400 hästar och som väger 1500kg+, där kan jag köpa att skillnaden är massiv på många sätt. Inte minst vid kurvtagning. Men 400cc mot 600cc sporthoj, där känns det som att den mest uppenbara skillnaden är att 400:an bör kännas fan så mycket tröttare... :hihi

Köper absolut att stortwin inte är för alla och att det finns de som föredrar att varva, men 600:an varvar så vitt jag kan se också hela vägen upp till 15k så inte heller där verkar 400:an ha någon särskilt utmärkande fördel...
Nja, alltså man köper ju 400'an för att man specifikt vill ha en effektsvagare hoj.
Tex som instegsmodell, eller för att kunna tukta ordentligt utan att det behöver gå så in i helvete fort.

Inget konstigt med det egentligen. Och jag tror att man kan ha bra roligt med 80hk i rätt chassie.

Däremot så vill man ju gärna att det skall komma med en lägre vikt och ett lägre pris. Det är främjande egenskaper både som nybörjarhoj och som tukta-satan-hoj. Det skulle också kännas rimligare för magkänslan av värde.

Det är också ett gemensamt problem för nya motorcyklar över lag. Priset. Jag tror på fullaste allvar att en stor del av anledningen till att nya hojar inte säljer något vidare är att de helt enkelt blivit för dyra.
En ZX4 hade varit ett ypperligt tillfälle att skapa en inkörsport till riktig sporthoj fför mindre pengar.
 
Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
För att ha någon slags existensberättigande så måste en mindre hoj väga upp för sina nackdelar på något sätt. Vill du krympa ner motorn och tumma på prestandan så får du sänka pris och tjänstevikt REJÄLT, annars finns det absolut inget syfte med den här typen av hoj i mitt tycke.

Om den inte riktar in sig på en marknad med specifika cc-gränser såklart, men något sådant system (där en 400 passar in i någon slags egen gruppering) har vi ju inte riktigt i Sverige.

Jag gissar på att alla som inte är gamla och/eller bor på landsbygden kan försäkra den här betydligt billigare än en 600.
Den kan även strypas och köras på A2 kort, det kan inte 600an.

Tror det kan bli en riktigt kul hoj faktiskt, men för egen del så hade jag gärna sett att den hade tresiffrigt antal hästar.
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Måste vara bra för självförtroendet att kunna åka småvägar och varva & lura sig själv med att man kör så hårt den lilla bågen klarar. Att kunna ligga på med full gas och känna sig som en Isle of man förare. Med en 1000cc blir det inte mycket fullgas på småvägar.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Jo fördelen är att den är typ sisådär 60-70k billigare än en 600 cc och har ”användbar” effekt på gatan och ganska mycket bättre premie förmodligen. Detta är de rationella tankarna.
Sen är det bara coolt rent känslomässigt med en 400 som varvar till månen.
Vill du bygga racehoj kan man rimligtvis lätta den med 20-30 kg ganska lätt?

Gäller ju alla nya hojar vs gamla hojar. Skillnaden i pris reflekteras inte i prestandan.

Jag kan dock inte förstå hur du du bortser från det faktum att en ny sexhundra kostar typ 150k (R6 race) vs 94k för Kawan.
Den 400:an du pratar om hade kostat 120-130k. Du pratar om en ZX6R med 200 cc mindre.

eller har jag fel?
Jag kan absolut ha missuppfattat de olika modellerna och tillverkarens föreslagna återförsäljningspris, men jag försökte göra en ren jämförelse av Kawas egna ninja 400 mot ninja 600:

Hojen som tråden handlar om, ZX-4R:
MSRP $9700

ZX-6R:
MSRP $10700

Hur menar du att ZX-6R skulle ha 200cc mindre? Det står ju klart och tydligt på modellsidan att den har en 639cc motor. Som sagt, jag kanske tolkar informationen på Kawas egen sida galet, men jag tycker inte att det ser ut som att prisskillnaden mellan deras egen 400 och 600 skulle vara 60-70k... Åtminstone inte om återförsäljarna håller sig till tillverkarens rekommendation. Det skulle ju isåfall innebära att du får 50 hästar ytterligare för ca 10k, och den enda nackdelen i övrigt är att ZX-6R väger 7kg mer än ZX-4R torr. Eller, har jag fel?
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag kan absolut ha missuppfattat de olika modellerna och tillverkarens föreslagna återförsäljningspris, men jag försökte göra en ren jämförelse av Kawas egna ninja 400 mot ninja 600:

Hojen som tråden handlar om, ZX-4R:
MSRP $9700

ZX-6R:
MSRP $10700

Hur menar du att ZX-6R skulle ha 200cc mindre? Det står ju klart och tydligt på modellsidan att den har en 639cc motor. Som sagt, jag kanske tolkar informationen på Kawas egen sida galet, men jag tycker inte att det ser ut som att prisskillnaden mellan deras egen 400 och 600 skulle vara 60-70k... Åtminstone inte om återförsäljarna håller sig till tillverkarens rekommendation. Det skulle ju isåfall innebära att du får 50 hästar ytterligare för ca 10k, och den enda nackdelen i övrigt är att ZX-6R väger 7kg mer än ZX-4R torr. Eller, har jag fel?


Men nu säljs väll inte ZX-6R (636) längre?Har för mig det iallafall pga avgaskrav
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
8
Pratar man "bang for buck" så är ju nya fordon aldrig en bra affär. Min R1a gav jag 25 för när jag köpte den för ett par år sen, kan man bara leva med avsaknaden av moderniteter såsom ABS och så vidare så är det ju ganska oslagbar prestanda för pengarna. Självklart har det hänt mycket avseende chassi, fjädringskomponenter, motorteknik och så vidare om man jämför med de senaste årsmodellerna, men då får man ju också betala därefter.

Jag tycker mest att det är fascinerande att segmentet 400 inte verkar leverera någon uppenbar fördel i sig, åtminstone inte här i Sverige, men ändå tycker folk bevisligen att det är en intressant hoj. Jämför man 600:an och 400:an så är vikten mer eller mindre densamma, priset är något högre för 600:an men inte fruktansvärt, däremot effektmässigt så har 600:an 60% mer än 400:an. 60% mer effekt utan massiva nackdelar känns ju för mig som ett fullkomligt uppenbart val, jag hade kunnat förstå att det finns en marknad för en 400 om de vägde sisådär 50kg mindre eller kostade hälften så mycket som sina större syskon men så verkar det ju inte vara...

Det är ju inte som på sportbilsidan, där finns det ju två vitt skilda vägar att gå: Små nätta bilar med förhållandevis låg effekt, eller stora tunga bilar med hög effekt. Att jämföra en bil som väger 700kg och har en 200 hästars motor med en bil med 400 hästar och som väger 1500kg+, där kan jag köpa att skillnaden är massiv på många sätt. Inte minst vid kurvtagning. Men 400cc mot 600cc sporthoj, där känns det som att den mest uppenbara skillnaden är att 400:an bör kännas fan så mycket tröttare... :hihi

Köper absolut att stortwin inte är för alla och att det finns de som föredrar att varva, men 600:an varvar så vitt jag kan se också hela vägen upp till 15k så inte heller där verkar 400:an ha någon särskilt utmärkande fördel...

När det kommer till 600 så har i princip inget ändrats Sen typ 2010 nånstans, r6 fick lite nya dämpare och gaffel från r1 på nya modellen 2016 plus elektronik så vill man så behöver man inte jämföra med en helt ny 600 utan kan kolla på beggade sen 2010-16 beroende på märke, Är samma hoj som att köpa ny.

Så det är ju inte att jämföra med "gammalt mög"
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Förstår inte varför det konstant jämförs med gamla hojar, är det någon NY hoj nu eller nånsin i historien som varit prestandamässigt prisvärd? Är en ny ZX10-R för 220k mer än dubbelt så snabb som en från 2012 för 90k?

Ingen ny hoj eller bil är prisvärd jämfört med begagnad (annat än nån enstaka limited edition yadayada)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
För egen del är jag bara glad att en ny fyrcylindrig, litet varvvillig sporthoj(?, Enligt en del kanske) kommer. Fördomsfri på många punkter när det kommer till hojar.

Dessutom en som är låg. Då kanske frugan som är fem centimeter från att räknas som kortväxt hittar glädjen i mc-livet igen nu när barnafödande är avklarat?

Kan absolut tänka mig en att komplettera huliganmopeden i familjen med. Kanske inte blir så höga ägandekostnader? Plus att jag njutit mer av hojar med under 80 häst än över på bana, men det kanske vittnar om min egen kompetens... ?

Kort sagt är jag spänd och kommer provköra.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Förstår inte varför det konstant jämförs med gamla hojar, är det någon NY hoj nu eller nånsin i historien som varit prestandamässigt prisvärd? Är en ny ZX10-R för 220k mer än dubbelt så snabb som en från 2012 för 90k?

Ingen ny hoj eller bil är prisvärd jämfört med begagnad (annat än nån enstaka limited edition yadayada)

Finns ju ingen ny gat600 att jämföra med. . . .

Sen är ju 600klassen i princip orörd utveclingsmässigt sen typ 2010 så prestandamässigt är det ju exakt samma oavsett årsmodell och då blir det ju intressant att jämföra vad man får för pengarna.
Rent viktmässigt så har dom stoppat en 400 i ett 600 chassi så att jämföra med en sådan är ju relevant och då det inte finns någon ny så.

Äh, bara jag som inte ser något intressant i den, jag fattar bara inte. ?
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Äh, bara jag som inte ser något intressant i den, jag fattar bara inte. ?
Bevisligen inte bara du :gnissla Jag menar, argument som "Man kan pressa hårdare och riktigt tukta hojen utan att det går så in i helvete fort" låter i mina öron skrämmande likt den gamla goda undanflykten "Om jag körde sporthoj skulle jag köra ihjäl mig DirekCt" :hihi Vad är problemet egentligen? Bara för att effekten finns där så måste man väl inte nyttja precis allt alltid, eller? :va "Med 1000cc blir det inte mycket fullgas på gata", måste man alltid gasa fullt då? Tycker man att det går obehagligt fort så behöver man väl inte gasa mer än nödvändigt? :va Eller riktar sig 400-segmentet enbart till folk som har noll finkänslighet i gasnäven och bara kan ge antingen allt eller inget? :va :hihi Kan väl möjligen köpa att det blir svårare att köra över sin egen förmåga om man har en svagare hoj, men har man taskig gaskontroll kanske man ska fundera på att montera ett trottelstopp eller dylikt istället för att intala sig själv att man behöver en helt ny hoj... :gnissla :rofl
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Men nu säljs väll inte ZX-6R (636) längre?Har för mig det iallafall pga avgaskrav
Korrekt, 2020 var sista som fick komma till Sverige. Jag köpte en av dom sista 2020 som fanns hos Kawasaki i Sverige.

Kan tycka att klarar dom att göra Euro5 av både ZX10R och ZX4R bör dom väl kunna fila lite på ZX6R så den blir Euro5 också. Marknaden bör väl vara större för ZX6R än ZX4R.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Bevisligen inte bara du :gnissla Jag menar, argument som "Man kan pressa hårdare och riktigt tukta hojen utan att det går så in i helvete fort" låter i mina öron skrämmande likt den gamla goda undanflykten "Om jag körde sporthoj skulle jag köra ihjäl mig DirekCt" :hihi Vad är problemet egentligen? Bara för att effekten finns där så måste man väl inte nyttja precis allt alltid, eller? :va "Med 1000cc blir det inte mycket fullgas på gata", måste man alltid gasa fullt då? Tycker man att det går obehagligt fort så behöver man väl inte gasa mer än nödvändigt? :va Eller riktar sig 400-segmentet enbart till folk som har noll finkänslighet i gasnäven och bara kan ge antingen allt eller inget? :va :hihi Kan väl möjligen köpa att det blir svårare att köra över sin egen förmåga om man har en svagare hoj, men har man taskig gaskontroll kanske man ska fundera på att montera ett trottelstopp eller dylikt istället för att intala sig själv att man behöver en helt ny hoj... :gnissla :rofl
Näe, det finns ett nöjje i att försöka få ut det mesta ur en långsammare hoj. Det gör det helt klart. Varför tror du att SV650 blivit en sån ikon?

Det är roligt att jobba hojen helt enkelt, jobba med kroppsvikten för att få ut max kurvastighet, arbeta växellådan för att hålla motorn i effektbandet... Det har inte att göra med att inte kunna gasa mindre och köra ihjäl sig med en Hyabusa, men många har inte kapaciteten att faktiskt jobba en 1000-kubikare ens på bana, och att göra det på gata är rent idiotiskt även om du kan.

Att det inte är för alla är väl en annan sak.
Det finns också ett nöjje i en literklubba där 200hk motor dominerar hela upplevelsen, den kraften som vanliga dödliga aldrig annars får uppleva någon annan stans än på en stor sporthoj.
Det kommer inte denna att leverera. Men det är inte meningen heller. Att döma den på de kriterierna är därför poänglöst.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
...Marknaden bör väl vara större för ZX6R än ZX4R.
600 marknaden är en spott i havet jämfört med den gigantiska asiatiska marknaden för 250-400cc. Läste att R6:an såldes i 10 ex sista året den fanns som gathoj, i världen... Samtidigt vräks det ut 100 000 250 - 400 cc hojar...
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
600 marknaden är en spott i havet jämfört med den gigantiska asiatiska marknaden för 250-400cc. Läste att R6:an såldes i 10 ex sista året den fanns som gathoj, i världen... Samtidigt vräks det ut 100 000 250 - 400 cc hojar...

Finns det någon gräns vid 400 i dessa länder?

Annars fattar jag inte grejen, jag har redan en rad4 som varvar 15´ och väger 180 fast min har effekt som matchar chassivikten...

Sen fattar jag absolut att R6an endast sålde några få ex, det är ju samma hoj som 2008(plus lite elektronik osv då men det som betyder något, ram motor sving)och prisad nästan som en 1000.

Har funderat på att byta men jag får ju inget annat än tom plånbok av den affären, gaffel/bakdämp är bättre men med öhlins i så är det ingen märkbar skillnad, inga normala racedäck behöver elekronik för att få ner effekten i backen på en 600 utan det enda den kan göra är att strypa bort effekt så det går låmgsammare, snyggt instrument då men tittar ändå mest på loggern så det finns inget för mig i ett byte.

På gata finns ju lite att hämta med elektroniken då, och abs(som faktiskt är välfungerande i okontrollerbara miljöer som gata är)men då finns ju 1000 för nästan samma pris och som utvecklats till nu med så varför köpa ny r6 när första modellen 2016 är likadan?
Ofta säljs även denna av gatåkaren efter ett år eller tre till avsevärt lägre pris för att byta till större/annat(är ju inte så jävla kul att köra racehoj på gata och r6 är väldigt racig redan orginal och riktigt jävla obekväm att toura runt på...)

Men fan, är ju gammal så det är säkert därför jag inte fattar. D
 
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Top