Ok, så jag skulle åka till apoteket och hade lite bråttom... så medan jag fortfarande är på väg ut ur samhället bestämmer jag mig för att köra om en bil. Jag ser att man kan svänga vänster, men jag tänker... han blinkar ju inte, och jag hinner säkert bromsa för han kör ju så sakta (kanske 20-50). Klart som f*n svänger han och klart som f****an hinner jag inte bromsa helt, utan kör in i sidan på han. Jag klara mig fint men motorcykeln fick diverse skador (det blev repor på byxorna också, men det gick inte hål på dem)Så han kliver ur och medger att det är hans fel och vi utbyter saliv - erhm telefonnummer..
SÅ, min fråga är, eftersom det är första gången jag krockar.. vad händer nu? Kan jag gå och reparera min mc på nå'n verkstad for X antal kronor för att sedan få full ersättning från hans försäkringsbolag? Måste jag fylla i några papper? Vad händer om han ändrar sig och säger att det är mitt fel? Kan jag kräva nya byxor fastän dem inte gick sönder... jag slog i hjälmen också lite, kan jag kräva ny?
Kanske lite många frågor men skulle vara väldigt tacksam för alla typer av svar - utom de otrevliga ... just nu vill jag bara
PS: Det syns inte så tydligt kanske men bromshandtaget är böjd
SÅ, min fråga är, eftersom det är första gången jag krockar.. vad händer nu? Kan jag gå och reparera min mc på nå'n verkstad for X antal kronor för att sedan få full ersättning från hans försäkringsbolag? Måste jag fylla i några papper? Vad händer om han ändrar sig och säger att det är mitt fel? Kan jag kräva nya byxor fastän dem inte gick sönder... jag slog i hjälmen också lite, kan jag kräva ny?
Kanske lite många frågor men skulle vara väldigt tacksam för alla typer av svar - utom de otrevliga ... just nu vill jag bara
PS: Det syns inte så tydligt kanske men bromshandtaget är böjd