Nybörjare som har köpt ett nytt slip-on!

WildEyes45

Ny medlem
Gick med
15 May 2014
Hoj
Japanare
Db-killers

Hej! :)

Idag fick jag äntligen hem mitt slip-on till min GSR 750. Det är ett Ixil och jag undrar varför det är två db-killers?
Ett sitter redan i och det andra låg med i kartongen.
Jag är nybörjare och skriver ifrån telefonen, men hoppas att ni förstår mig någorlunda.. :)

Här kommer ett videoklipp så ni förstår bättre:
www.youtube.com/watch?v=blDq2JurEx4

Last edited:
Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Med båda db-killrarna i så är ljudnivån laglig, med bara en i så är du på gränsen och med båda urtagna så är ljudnivån olaglig, skulle jag tippa på :va

WildEyes45

Ny medlem
Gick med
15 May 2014
Hoj
Japanare
Ja det är inte omöjligt! Det är ju bara att testa och lyssna sig fram :) Finns det några risker med att köra med båda ur om cykeln inte är mappad utan helt original i övrigt? Blir ju bra mycket öppnare..

Last edited:

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Ja det är inte omöjligt! Det är ju bara att testa och lyssna sig fram :) Finns det några risker med att köra med båda ur om cykeln inte är mappad utan helt original i övrigt? Blir ju bra mycket öppnare..

Jag kör utan båda på min er6 (ej mappad). Hade dock ena i när jag körde knixkurs

Respray

Ny medlem
Gick med
11 Jan 2013
Hoj
1990 suzuki gsx 600
Ja köpte ett beg vance hines rör och kapade halva, mullrar på låga varv och nästan smattrar när man drar iväg. Låter skönt men tyckte det var på gränsen till för mycket i början.

Dom få gångerna jag blivit stoppad av polisen och dom undrat om ljudet så har jag bara förklarat att det är bra att jag syns och HÖRS i trafiken och dom har tagit den ursäkten.. Även om jag egentligen bara vill kunna dra på i tunnlarna och skrämma priusförare:)

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Hoj
XT660X - 06
Antagligen är det som på de flesta andra slip-on rör att en insats är för laglig ljudnivå alltså max 94db. Den andra höjer antagligen nivån till runt 100 db skulle jag tippa på, och utan är då givetvis en bit över 100db.
Mitt Leo Vince x3 har tre insats, rätt vanligt att dom har olika för att kunna hantera olika krav för olika länder!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin