Nybörjare!

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Hej.

Jag körde upp i onsdags så nu tänker jag ägna vintern åt att bestämma vad jag ska köpa för motorcykel i vår. För att kunna bestämma mig så ska jag hänga på sporthojforumet och ställa en massa dumma nybörjarfrågor.

Jag tycker det är lite fantasilöst att skriva namnet baklänges, men eftersom detta i mitt fall leder till att jag får in ordet hoj i namnet så hoppas jag att det är förlåtet?:)

/47nahoj

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
köpa motorcykel i vår??? du har ju hela vintern att köra på!

tänk va skönt att slippa skotta fram bilen och skrapa rutor, sitta och huttra i väntan på värme i kupen. Bara ut och kicka igång hojen med dubbdäck och bränna iväg :yoparty

nokte

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2011
Hoj
Suzuki Intruder 600 -96
Tips är att köpa hoj snarast då det blir mycket dyrare vid våren ^^

Håller med ovanstående :D

h051n

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2011
Hoj
Crescent citybike
Välkommen och grattis, fråga inte för mycket, utan ut och prova olika hojar, ( modeller) bara DU kan avgöra vad du tycker om att köra. Välkommen till dårhuset.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Välkommen! Tog också mitt Akort i somras. Har haft stress att köra så mycket det bara går innan vintern tar över. Tycker nog du kan ut och provköra så mycket som går nu, testa på hur olika hojar känns, sen kan du i lugn och ro shoppa under vintern. Men vad jag minns så rear de ut föregående årsmodeller i början av säsongen, om du nu tänkt dig en ny förstås. Mitt tips på inköp av hoj, lyssna gärna på råd, men välj efter vad du själv tror att du kommer gilla. Du kan ju läsa mina erfarenheter i ämnet inköp i min blogg här "erfarenheter från en morsa med en dröm" men visst, du har en fördel, du är man och därmed enligt mina erfarenheter, direktkvalificerad som kund :)
Lycka till!

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Jag ska nog göra som ni säger h051n och Rockmorsan och ge mig ut och testa lite olika motorcyklar så att jag kan bestämma mig för vad jag ska köpa.

Jag såg på din profil Rockmorsan att vi är lika gamla, skönt att se att det inte bara är jag som har skaffat kort i den här åldern. Det var inte så överdrivet planerat att skaffa kort utan det skedda bara spontant efter att jag råkat gå in i en mc-affär sista dagen på semestern. Jag fick körkortstillståndet den 29e augusti så det blev lite stressigt att hinna med kortet innan uppkörningstiderna tog slut för säsongen. Men jag hann och körde som sagt upp i onsdags den 28e september.

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Grattis till kortet och välkommen in i hojvärlden. Eftersom att ja såg att du bor i Linköping du också så rekomenderar ja att besöka http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=97 det är där vi nötter från stan håller till. Checka in "Utekväll" -tråden där vi planerar att samla ihop gänget nu igen o ses under lite gocart åkning och ta några öl under kvällen. Häng med om du kan så kommer du in i sällskapet fortare, och du får även höra på historier och lögner om hur duktiga vi är på att köra ;)

// Linus

Lynxlynx

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2011
Hoj
Superduke 990
Välkommen Johan74 och grattis till kortet. Ut o kör direkt, hösten verkar bli längre i år än förra året då det låg snö nu.

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Hoj
R1
Grattis till kortet! Annars är det rätt bra tid att köpa nu, dom är billigare nu ;) Många som är desperata att bli av med dom :) chööööp! :tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning