Peaceinn
Ny medlem
Köpte en GSXR 750 -85 som jag tänkte ta kortet på men kraschade med hojen i låg fart men så ett av kåpstagen böjde sig så när jag hoppade upp på hojen och brände iväg så upptäcktes det i första vänsterkurva att kåpstaget tog i när man skulle svänga vänster så jag fortsatte rakt ut i ett krondike med helkvaddade kåpor som följd.
Har tagit kortet på annan hoj och har nu köpt hus med garage så nu ska hojen bli damens och jag tänker mig "Punk,Betong,Madmax," i ett litet kompakt feminint paket och jag är absolut inte säker på om jag ror bygget iland men ska försöka, med ett internet och lite vett i skallen så kan man ju operera ut en blindtarm om man känner för det så nog ska jag kunna lära mig detta med eran hjälp och vänner/farsan som har mer kunskap i metoderna.
Det jag absolut känner att jag ångrar är att man inte hängde med på matte och fysiklektionerna i skolan och så som ni hör är jag nybörjare i en verkstad så kommer jag ha ca 39473 frågor under byggets gång så jag hoppas folk med kunskap kommer in och kikar och läser här ibland ni får gärna gasta ut om ni ser att jag gör någon riktig tankevurpa eller en ryggdunk om jag inte är helt ute och cyklar.
Detta är bara en liten mockup innan jag skruvar isär allt men det är på ett ungefär hur jag hoppas slutresultatet ska bli fast med rosa inslag i typ fälgar och eventuella fartränder på tank och sving och att röven ska ner en liten aning.
Målet med detta bygge är att under tiden lära mig motoruppbyggnad, tigsvetsa aluminium/rf och eventuellt lära mig turbotrycka har läst mycket här men det är ibland på en nivå som gör jag känner att jag saknar ingenjörsutbildning eller vanligt förnuft men har beställt hem några böcker i motorer och turbotryckets ädla konst så tillslut ska väl även jag fatta.
Min första fråga är tigsvets för max 15000:- är http://www.verktygsboden.se/tigsvetsar/tiginverter-200-acdc nånting att ha för att göra bakramsöglor i ramen i aluminium och eventuellt avgassystem men även i framtiden då jag har ett annat ännu längre långtidsprojekt som innefattar rambygge eller bör jag gå på den större svetsen eller rent av en beggad märkessvets?
Då jag ej har värme i garaget denna vinter så får jag se hur mycket som kommer hända men det är lite därför jag startar tråden för att elda mig själv i baken så något blir gjort innan det blir kallare än -20 och det som står på tur är att plocka isär hojen och rengöra då den på sista turen sprutade olja över hela hojen utan att jag lyckade lokalisera vart det kom ifrån.
Har tagit kortet på annan hoj och har nu köpt hus med garage så nu ska hojen bli damens och jag tänker mig "Punk,Betong,Madmax," i ett litet kompakt feminint paket och jag är absolut inte säker på om jag ror bygget iland men ska försöka, med ett internet och lite vett i skallen så kan man ju operera ut en blindtarm om man känner för det så nog ska jag kunna lära mig detta med eran hjälp och vänner/farsan som har mer kunskap i metoderna.
Det jag absolut känner att jag ångrar är att man inte hängde med på matte och fysiklektionerna i skolan och så som ni hör är jag nybörjare i en verkstad så kommer jag ha ca 39473 frågor under byggets gång så jag hoppas folk med kunskap kommer in och kikar och läser här ibland ni får gärna gasta ut om ni ser att jag gör någon riktig tankevurpa eller en ryggdunk om jag inte är helt ute och cyklar.
Detta är bara en liten mockup innan jag skruvar isär allt men det är på ett ungefär hur jag hoppas slutresultatet ska bli fast med rosa inslag i typ fälgar och eventuella fartränder på tank och sving och att röven ska ner en liten aning.
Målet med detta bygge är att under tiden lära mig motoruppbyggnad, tigsvetsa aluminium/rf och eventuellt lära mig turbotrycka har läst mycket här men det är ibland på en nivå som gör jag känner att jag saknar ingenjörsutbildning eller vanligt förnuft men har beställt hem några böcker i motorer och turbotryckets ädla konst så tillslut ska väl även jag fatta.
Min första fråga är tigsvets för max 15000:- är http://www.verktygsboden.se/tigsvetsar/tiginverter-200-acdc nånting att ha för att göra bakramsöglor i ramen i aluminium och eventuellt avgassystem men även i framtiden då jag har ett annat ännu längre långtidsprojekt som innefattar rambygge eller bör jag gå på den större svetsen eller rent av en beggad märkessvets?
Då jag ej har värme i garaget denna vinter så får jag se hur mycket som kommer hända men det är lite därför jag startar tråden för att elda mig själv i baken så något blir gjort innan det blir kallare än -20 och det som står på tur är att plocka isär hojen och rengöra då den på sista turen sprutade olja över hela hojen utan att jag lyckade lokalisera vart det kom ifrån.