Mc-idcard och en regementsenlig hoj, men det visste du säkert redan...
Reglementsenlig skulle det stå
Mitt bästa tips är att när du kör ut från depån, ut på sighting-lap, så tänk hela tiden "Nu är det provstart, Nu är det provstart, Nu är det provstart, Nu är det provstart, Nu är det provstart, Nu är det provstart, Nu är det provstart, Nu är det provstart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" För när du står på din FÖRSTA provstart så är det LÄBBIGT snurrigt i huvudet, du kommer inte ens ihåg vad du heter, och när startern börjar veva med flaggan eller kommer springande, och hojarna börjar varva upp, sä det gott att VETA inom sig att det är PROVSTART!!!!!!!!!! Leta dessutom rätt på startljuset!!!!!!!!
För sedan dånar du ut på warmup-lap och kör avspänd som en fiolsträng, APstressad med en puls på 320, och när du sedan kommer fram till startlinjen, hittar din plats...
Då slår det HELT blankt i huvudet!!!!!!!!! Hojar varvar mot varvstopp och om du nu INTE vet var startljusen är, så kommer du heller inte att hitta dem, du har i detta läge nämligen passerat alla möjligheter till redigt tänkande. Så, blicken på lamporna, tänk "Nu är det PÅ RIKTIGT, starta INTE när lamporna tänds, Nu är det PÅ RIKTIGT, starta INTE när lamporna tänds, Nu är det PÅ RIKTIGT, starta INTE när lamporna tänds, Nu är det PÅ RIKTIGT, starta INTE när lamporna tänds, Nu är det PÅ RIKTIGT, starta INTE när lamporna tänds. ... För om du INTE tänker så, kommer du OFELBART att rycka iväg 3 dm när lamporna TÄNDS och då får du tjuvstart och det är jättetröttsamt!!!!
När lamporna tänds ska du tänka "Nu är det PÅ RIKTIGT, Nu är det PÅ RIKTIGT, Nu är det PÅ RIKTIGT, Nu är det PÅ RIKTIGT, Nu är det PÅ RIKTIGT, och när lamporna SLÄCKS pangar du på och är på väg mot den coolaste lagliga upplevelsen som finns i detta nu. Dessutom har du hittat ett apnajs supersvart hål att kasta in tusenlappar i, suget är enormt, och det hänger i lääääääänge.
Jag vet....
Just det. Conti Race Attack Endurance håller typ en evighet
Tack för svaren, de var både rolig och informativ läsning.
Kan någon rekomendera en däcktyp till sprinten eller berätta vad de flesta kör på?
Jag funderar nämligen på att testa en uppsättning endurance däck med förhoppning att man kanske kan göra 2st racehelger med dessa.
Personligen skulle jag rekommendera att undvika dessa. Skräp! *personligåsikt*
Mitt bästa tips är att när du kör ut från depån, ut på sighting-lap, så tänk hela tiden "Nu är det provstart, Nu är det provstart, Nu är det provstart, Nu är det provstart, Nu är det provstart, Nu är det provstart, Nu är det provstart, Nu är det provstart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" För när du står på din FÖRSTA provstart så är det LÄBBIGT snurrigt i huvudet, du kommer inte ens ihåg vad du heter, och när startern börjar veva med flaggan eller kommer springande, och hojarna börjar varva upp, sä det gott att VETA inom sig att det är PROVSTART!!!!!!!!!! Leta dessutom rätt på startljuset!!!!!!!!
För sedan dånar du ut på warmup-lap och kör avspänd som en fiolsträng, APstressad med en puls på 320, och när du sedan kommer fram till startlinjen, hittar din plats...
Då slår det HELT blankt i huvudet!!!!!!!!! Hojar varvar mot varvstopp och om du nu INTE vet var startljusen är, så kommer du heller inte att hitta dem, du har i detta läge nämligen passerat alla möjligheter till redigt tänkande. Så, blicken på lamporna, tänk "Nu är det PÅ RIKTIGT, starta INTE när lamporna tänds, Nu är det PÅ RIKTIGT, starta INTE när lamporna tänds, Nu är det PÅ RIKTIGT, starta INTE när lamporna tänds, Nu är det PÅ RIKTIGT, starta INTE när lamporna tänds, Nu är det PÅ RIKTIGT, starta INTE när lamporna tänds. ... För om du INTE tänker så, kommer du OFELBART att rycka iväg 3 dm när lamporna TÄNDS och då får du tjuvstart och det är jättetröttsamt!!!!
När lamporna tänds ska du tänka "Nu är det PÅ RIKTIGT, Nu är det PÅ RIKTIGT, Nu är det PÅ RIKTIGT, Nu är det PÅ RIKTIGT, Nu är det PÅ RIKTIGT, och när lamporna SLÄCKS pangar du på och är på väg mot den coolaste lagliga upplevelsen som finns i detta nu. Dessutom har du hittat ett apnajs supersvart hål att kasta in tusenlappar i, suget är enormt, och det hänger i lääääääänge.
Jag vet....
Utveckla? exploderar? otydlig gräns när de släpper? släpper tidigt överhuvudtaget? svårt att få upp värmen? taskigt grepp vid fukt?
Har du provat ett par eller flera? Känner du fler?
I all välmening så är det skönt med lite info kring det hela.
Jag tycker dem släpper lite för lätt. Sen om dem varit för kalla eller för varma!? Det har ingen aning om. Dem kräver dock en hel del värme. Om dem släppt för att dem varit för kalla borde dem släppa tidigare in i passet. För mig har dem släppt en bit in och det är inte så att jag kylt ned dem direkt. Kan givetvis också vara så att det bakdäcket jag hade var slut eller någonting sådant. Dock skall tilläggas att det är bra många fler som har spytt galla över dessa. Det är dock en del andra som tycker att Conti är riktigt bra ibland. Det skall tydligen vara väldigt stor skillnad mellan dem skurna och dem rena slicksen.
Huvudanledningen till att jag tycker TS skall undvika dessa är just värmen. Jag kanske är lite fördomsfull och drar lite förhastade slutsatser, men jag tror inte att dem skulle passa honom.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |