HEJ SPORTHOJ!
Jag tog igår mitt MC-kort (A2 kort då jag endast är 20år) vilket betyder att jag nu får köra hojar med en effekt upp till 35kw!
Både transportverkets anställda + körskolan rekommenderade att hålla ögon öppna på t.ex. blocket efter hojar som säljs av nu i sensommar/höst.
Jag var till en början intresserad av en strypt Yamaha R6 men om jag fattat det rätt får jag ej köra hojar som har en URSPRUNGSEFFEKT över 70KW (Vilket gör att Yamaha r6 faller bort?)
I vilket fall som helst, vad som fallit mig mest i smaken hittills är antingen Yamaha XJ6-n eller Kawasaki ER-6 och jag tänkte du bolla lite idéer med er här på forumet?
Någon som har kunskap/erfarenhet av dessa? Vad är skillnaderna?
Jag är ju som sagt på jakt efter en hoj som är strypt till 35kw men jag antar att man också kan köpa sig en original-hoj för att sedan strypa själv? Någon som själv strypt en hoj och kan förklara lite hur de går till? Dyrt? Krångligt?
Tacksam för ALLA svar jag kan få!
Tack på förhand!
Jag tog igår mitt MC-kort (A2 kort då jag endast är 20år) vilket betyder att jag nu får köra hojar med en effekt upp till 35kw!
Både transportverkets anställda + körskolan rekommenderade att hålla ögon öppna på t.ex. blocket efter hojar som säljs av nu i sensommar/höst.
Jag var till en början intresserad av en strypt Yamaha R6 men om jag fattat det rätt får jag ej köra hojar som har en URSPRUNGSEFFEKT över 70KW (Vilket gör att Yamaha r6 faller bort?)
I vilket fall som helst, vad som fallit mig mest i smaken hittills är antingen Yamaha XJ6-n eller Kawasaki ER-6 och jag tänkte du bolla lite idéer med er här på forumet?
Någon som har kunskap/erfarenhet av dessa? Vad är skillnaderna?
Jag är ju som sagt på jakt efter en hoj som är strypt till 35kw men jag antar att man också kan köpa sig en original-hoj för att sedan strypa själv? Någon som själv strypt en hoj och kan förklara lite hur de går till? Dyrt? Krångligt?
Tacksam för ALLA svar jag kan få!
Tack på förhand!