Nybliven mc-knutte!

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Tjena allihopa!

Har spenderat mååånga timmar med att läsa det som andra skrivit och beslöt mig till sist att bli medlem här.

Hursomhelst är mitt A1 körkort fortfarande varmt från tryckningen och det har inte hunnit bli så värst mycket åk i år :( (Kul för övrigt att jag blev en av de sista som tog mc-kort med de "gamla" uppkörningsmomenten).
Jag kommer från en båge-galen familj där alla som får, kör mc, så det är nog inte så konstigt att jag blev som jag blev, hehe :) I vårat garage står bl a en blade 954 och en SV650s och intrycket jag fått av de hojarna är att om man ska ha hoj, ja då ska det vara en "sportig" (eller iallafall inte en custom).
Så just nu längtar jag efter 18års dagen, då jag kan köra de "riktiga grejerna". Att ha en 125cc sporthoj var aldrig aktuellt eftersom jag aldrig förstått vitsen med en sån dyr liten sak (även fast grannens NSR acceleration är hundra gånger roligare än min!).

På tal om min hoj kan jag säga att det är en Yamaha sr 125 importerad från England. Där används den tydligen av många körskolor som "inlärningshoj", men i Sverige verkar den vara helt okänd... Hittills har jag inte hittat ett enda bevis som säger att det finns mer än en i hela Sverige! (men å andra sidan är jag rätt dålig på att leta...).

Nog dags att avslutat detta välkomst-inlägg innan ni somnar, har e bra!

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
mini-knutten skrev:
Tjena allihopa!

Har spenderat mååånga timmar med att läsa det som andra skrivit och beslöt mig till sist att bli medlem här.

Hursomhelst är mitt A1 körkort fortfarande varmt från tryckningen och det har inte hunnit bli så värst mycket åk i år :( (Kul för övrigt att jag blev en av de sista som tog mc-kort med de "gamla" uppkörningsmomenten).
Jag kommer från en båge-galen familj där alla som får, kör mc, så det är nog inte så konstigt att jag blev som jag blev, hehe :) I vårat garage står bl a en blade 954 och en SV650s och intrycket jag fått av de hojarna är att om man ska ha hoj, ja då ska det vara en "sportig" (eller iallafall inte en custom).
Så just nu längtar jag efter 18års dagen, då jag kan köra de "riktiga grejerna". Att ha en 125cc sporthoj var aldrig aktuellt eftersom jag aldrig förstått vitsen med en sån dyr liten sak (även fast grannens NSR acceleration är hundra gånger roligare än min!).

På tal om min hoj kan jag säga att det är en Yamaha sr 125 importerad från England. Där används den tydligen av många körskolor som "inlärningshoj", men i Sverige verkar den vara helt okänd... Hittills har jag inte hittat ett enda bevis som säger att det finns mer än en i hela Sverige! (men å andra sidan är jag rätt dålig på att leta...).

Nog dags att avslutat detta välkomst-inlägg innan ni somnar, har e bra!

välkommen!

Jag har sett ganska många SR 125 på blocket, så finns gör dom...

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
KalleNorton skrev:
välkommen!

Jag har sett ganska många SR 125 på blocket, så finns gör dom...

Tackar, det var snabbt!!!

Lagom krångligt har Aprilla en ganska populär scooter vid namn sr 125, och alla annonser jag sett har föreställt scootern.

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
mini-knutten skrev:
Tackar, det var snabbt!!!

Lagom krångligt har Aprilla en ganska populär scooter vid namn sr 125, och alla annonser jag sett har föreställt scootern.

Yamaha har (hade) även en RS125a så förväxlingar är väll mer regel än undantag.
Välkommen

/V.

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Välkommen. Täby Kyrkby, "mitt i" Sthlms mc-mecka vad gäller roliga hojvägar, ja då måste man ju ha sporthoj :) Ses kanske däruppe nästa säsong då!

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Hej, det var en trevlig introduktion du bjöd på!
Välkommen!

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
hejhej

Välkommen

MikkE

Guest
välkommen. du går ju på gymnasiet i djursholm, VRG.. höhö, jag jobbar på samskolan mitt emot :) kanske man träffas? :)

tjo!

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
tack för välkommnandet, känner mig redan som hemma här! :D

Nisse Järnet, du har PM!

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
Yamaha R1
Grattis te lappen! Skönt att vi hör till den rasen som förökar sig iaf :D

mvh Mar

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...