Nyckelknippan, vad består er nyckelknippa av?

Marlorn

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2009
Hoj
Yamaha XVS 1100 Dragstar
Tja!
Blev lite nyfiken på vad alla har på sin nyckelknippa, alltså den som går till hojjen.

Har själv en Peugeot bricka på min nyckel. :tummenupp

Last edited:

aidem

Älskar allt på 2 hjul med motor.....
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Ktm 525 Exc-05/SMR-07, ZX6R -07 Banhoj Miljöhoj? Den e ju grön
Bara ett snöre. Ett sånt handleds-snöre som egentligen var till digital kameran. Mjukt o fint o repar inte tanken. :)

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Bara ett snöre. Ett sånt handleds-snöre som egentligen var till digital kameran. Mjukt o fint o repar inte tanken. :)

Jag har haft en hemmagjord Suzukinyckelring som min dotter gjorde av plastpärlor, den blåste sönder någon gång då jag råkade överskrida hastighetsbegränsningen för ett ögonblick.

Nu har jag en Harley Davidson nyckelring från en återförsäljare i USA.

Till samma Suzuki.

Alltid retar det någon (min bror åker Harley :D )

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
gör inte peugeot bara mopeder? kör du moppe? :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
gör inte peugeot bara mopeder? kör du moppe? :va

Näe, det är en väl förborgad hemlighet, nästan helt okänd, men dom gör bilar också!
(samt trampcyklar, tidigare gjorde dom symaskiner, kopplingen ligger kanske där?)

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Näe, det är en väl förborgad hemlighet, nästan helt okänd, men dom gör bilar också!
(samt trampcyklar, tidigare gjorde dom symaskiner, kopplingen ligger kanske där?)

haha jo bil vetja, min mamma äger en sån stor symaskin eller bil menar ja. :tummenupp :D

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2021 Moto Guzzi V7, 2017 Vespa GTS300
Har en delbar nyckelknippa till hojen. På ena halvan sitter bara startnyckeln, på den andra har jag garagenyckel, skivbromslåset och en snygg Dainese-gummibit.

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Delbar doning, del1 en läderläpp med kawalogga + startnyckeln. Del2 självklart sporthoj.com nyckelband samt nycklar till 2st lås. 1 som bara används i garaget och 1 som jag har i kutsen när jag är ute och kör.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft

Och alldeles utmärkta salt- och pepparkvarnar, det enda från Peugeot som jag någonsin lägger pengar på.

På min nyckelknippa; nycklar (hör och häpna) och en lädergrej från Armani.

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Hoj
Scott
Hade en 460 Weatherby Magnum i knippan för länge sedan, det blev lite tungt för stackars tändningslåset, så nu blir det någon gummibit med reklam på.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...