Nyfiken: R1 0-100?

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
U-Väsby
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
beroende på vem som kör så mellan 3-5 sekunder skulle jag tro...har du Gixxer går det fortare :fakta
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
0-200 är ju mer intressant, 0-100 handlar bara om vem som kan hålla ner framhjulet bäst, spelar mindre roll om det är en 1000cc eller 600cc.
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Hightuned skrev:
Ska du ha en 0-100 hoj så köp en Suzuki RF900, den enda standard hoj som klockats till 2,6s. :fakta

Hur går det till egentligen :eek:
Extremt låg utväxling eller?

Angående rettan har jag sett 2,9s
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Silwer skrev:
trams jag har sett test där den har fått sämre resultat, vem mätte det där?

Klart du har sett test med sämmre resultat.

De flesta repor 0-100 får olika resultat.

För att prestera under 3 sec måste mycket klaffa man måste få till
en perfekt start.

Jag tycker 0-100 resultat e helt ointresanta
Jag tror inte så många sporthojs ägare klarar av att köra
på de låga sifforna som de får i testen. :crash

Mycket intresantare att kolla på siffor 70-160 :fakta
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
jag råkar tro att de mätt fel, aldrig att den hojen skulle vara snabbast av alla standardhojar.
3.2X sekunder sätter jag på RF900, det duger utmärkt.
2.9 har det uppgetts sen gsxr1100 dök upp mitt i 80-talet.
Antar att det ska till en jäkel att kunna svarva koppling för att få ner tiden.
Roligare kan vara 100-200km/t där börjar effekt och vikt märkas.
 

KalleBalik

Karata!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
På torken
Hoj
Jag tycker att pickuptrucks är tuffare än hojar
Citerar från "Bike Test 2003"

Suzuki RF900 R:

"Vid våra testmätningar blev vi mycket överraskade av accelerationssiffrorna. Vad sägs om 0-100 på 2.5 sekunder? Eller stående kvartsmilen på 10.4 sekunder. Så snabba tider hade vi aldrig tidigare mätt och inte så särskilt många senare heller."

"Vid den långa accelarationen 0-1000 meter fick vi för första gången en accelaration på under 20 sekunder, 19,9 för att vara exakt. Den tiden har sedan slagits av bara en handfull motorcyklar, med Honda CBR 1100 XX Blackbird och Yamaha R1 som första exemplaren."
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
konstigt nog har jag nån annan mc-tidning där den gör 3.2sek nåt.
Känner en som hade en med, den var inte vad jag märke snabbare än allt annat.
Testar de bara den hojen den gången? isf kan det ju bero på en jäkla massa, men är den en halv sekund snabbare än de andra i testen då är det väl en supermaskin helt enkelt.
 

johanp

=p
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660
jag har läst i engelska tidningar om att en orginal v-max skulle klara sig undan med 2,8s så visst kan de siffrorna stämma. dock är ju omkörninge prestanda t.ex. 70-170 eller 0-200 mer intressant i verkligheten.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Att diskutera 0 - 100 siffror är ju ungefär som att säga att jag är snabbare än dig eftersom min hoj har fler hästar.

Känns ändå som att runt 3 sekunder ligger gränsen på.

Ni vet ju de tre vanligaste frågorna man får.

Hur många hästar?
Vad toppar den?
Vad gör den 100 på?

Hur ofta går man från stillastående till 100?

Bättre är som sagt diskussionen om från 100 och uppåt.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Ptja suzuki regerade ju på emmaboda, gixxer1000, hayabusa (verkar svåra att komma iväg med) samt några ljuvligt ylande katanor. Plus diverse dussinhojar som också gjorde bra ifrån sig.
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Dez skrev:
Hur går det till egentligen :eek:
Extremt låg utväxling eller?

Angående rettan har jag sett 2,9s

Det var ett biketest och det beror nog på bra förare, tung lång hoj och 5petad låda snarare än motor effekt?. Det var ju någon här som skrev att en jänkare kört 9,70 med en orginal 600, vilket man kan jämföra med bikes test då dom körde 10,30 med en hayabusa. Busen är ju för dragracing helt överlägsen en 600 både i chassie och motoreffekt, så föraren skulle egentilgen alltid vara en prostockpilot för att testen skull vara något att räkna med.
 
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

Top