nyfiken vilka som sänkt farten sen 1 oktober

fartränder

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
yamaha R6 brum brum
1 oktober höjdes fortkörningsböterna som jag antar inte har gått nån förbi..
men te saken vem har verkligen ändrat sitt körbeteende och sina hastigheter p g a detta..kör man sporthoj så håller man ju inga hastighetsgränser alltid.

har höjningen påverkat nån av er att ta det lungt plötsligt

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Inte det minsta! Åker jag fast så åker jag fast, tänker inte köra hoj och samtidigt vara rädd för att åka dit hela tiden.

Bryr mig inte det minsta.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag har blivit lasrad två gånger på, grovt uppskattat, 25000 mil, så nej, jag har inte ändrat min körning.

Travel

Medlem
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
XL1000
Och denna vecka från och med idag till den 15/10 har polisen värsta fartkollen.
Kolla i Expressen eller om det var Aftonbladet så ser ni.

Detta sker över hela sverige med alla tillgängliga resurser,,och då
inte bara trafikpolisen.

Var rädda om kk om ni är ute speciellt denna vecka

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Stulen
Travel skrev:
2524173 Och denna vecka från och med idag till den 15/10 har polisen värsta fartkollen.
Kolla i Expressen eller om det var Aftonbladet så ser ni.

Detta sker över hela sverige med alla tillgängliga resurser,,och då
inte bara trafikpolisen.

Var rädda om kk om ni är ute speciellt denna vecka

Dem står fan t.o.m parkerade utanför mitt hus.... :gnissla

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
[- sNaIjK -] skrev:
2524224 Dem står fan t.o.m parkerade utanför mitt hus.... :gnissla
Ut och varna dina hojkompisar med en skylt eller nåt :)

Pizzabagarn

Guest
[- sNaIjK -] skrev:
2524224 Dem står fan t.o.m parkerade utanför mitt hus.... :gnissla

Förebyggande brottsbekämpning kallas det. De plockar in dig innan du satt dig på mc´n. :va

Nu till frågan!

Tror att man tar det lite lugnare efter 1:a oktober men mest beroende på den kallare väderleken. I bilen däremot så kör jag saktare beroende på att övriga trafikanter gör det och ibland vill man bara följa den allmänna trafikrytmen.

Last edited:

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Hoj
CBR 600RR
Nää, inte me hojjen iaf.
Med bilen nja... nej. inte den heller.

Tror jag åkte dit i morse, Parkerad polisbuss med monterad kamera i bakrutan utanför Salgrenska. Det är 30 och befogat med kamera där. Alla kör typ 50-60 blås när vägen tillåter (höll själv 30-35 me bilen). Den e alltid full med hål, spårvagnsspår och annan skit.

Tycker att de kan börja med att montera ner vajjerräckena med köttkrokar som hänger utmed alla vägar. Sen kan de fylla i alla hål. Sen kan de väl komma och snacka om de vill. Finns säkert 100 andra prioriteringar innan man kan snacka hastighet tycker man.
Bahh... tycker regering och VV inte riktigt sköter sitt jobb.

//T

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Åker jag en trött bil så har jag börjat fundera litegrann på farten. På hojen är det dock ingen skillnad, kör såpass fort så om jag skulle bli stoppad så är inte pengarna problemet utan snarare att jag blir av med kortet. Men det är ju som sagt om dom får stopp på mig :eek:utlaw :hihi :rolleyes:.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
min prövotid försvann samma vecka som nya reglerna infördes så nu kör jag fortare :banana

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Vad gör det för skillnad???? :va
Åker man fast blir man av med kortet..
Om det sen kostar.. 2 400 eller 5 000...
Så är det en kalkylerad risk..

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
fartränder skrev:
2524136 1 oktober höjdes fortkörningsböterna som jag antar inte har gått nån förbi..
men te saken vem har verkligen ändrat sitt körbeteende och sina hastigheter p g a detta..kör man sporthoj så håller man ju inga hastighetsgränser alltid.

har höjningen påverkat nån av er att ta det lungt plötsligt

Jag har sänkt farten men inte beroende på bötera utan på det faktum att jag blev torpederad av en bilist för 2 veckor sedan. Hojen skrot men är lycklig ägare till en ny hoj sedan i fredags. Tar det mycket lugnare nu än jag hade förväntat mig.

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Brydde mig inte värst om det, o gör det inte nu heller.
Torskar man så gör man.
Så länge jag sitter på moppen o riskerar o åka dit för en skit förteelse kan jag lika gärna tuffa på.
Dummt? Ja visst.
Dummt o onödigt o jaga en som kört 15km/h för fort o utlysa rikslarm..=värre
Finns viktigare saker för dem o bry sig om.
Men iof så kör jag lugnare nu o inte mer en 3ggr i månaden efter att ha smällt med diverse bilister.
Lugn o fin i trafiken lönar sig:)

El Garto skrev:
2524340 Jag har sänkt farten men inte beroende på bötera utan på det faktum att jag blev torpederad av en bilist för 2 veckor sedan. Hojen skrot men är lycklig ägare till en ny hoj sedan i fredags. Tar det mycket lugnare nu än jag hade förväntat mig.
Krya på sig!
O grattis=)

Last edited:

fartränder

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Hoj
yamaha R6 brum brum
om jag själv får tycka te så har jag inte ändrat mig nåt,,,pengarna e skit trista men så länge jag får behålla kk så e glad.
sen kan man börja fundera och tycka hur mkt som helst om dem jävla politikerna,,vilka nytta gör höjningen EGENTLIGEN,deras motivering e sänka antal döda i trafik..verka inte som d fungerar på nån här iaf,,undrar hur resten av svergie ser ut då. för inte att tala om trafikförsäkringen,,ska d vara status nu med att äga hoj,,räcker inte mina 27000 för halv försäkring år

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Själv måste jag säga att det blir turbo på hojen så att det blir ännu enklare att dra ifrån snuten.
Moget va?

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
Om det nu är så att dom skulle lägga sig bakom med en trafipax och jag inte hinner uppfatta det. Så skulle jag kraftigt överväga att dra. Om det var väg för det så utan problem. Man har ju ändå c:a 160 kusar mellan benen på 185kg och topp fart på 280. Men om jag vet rätt så kommer toppfarten bara in direkt i början. Sen gäller det att kunna utnyttja hästarna på rätt sätt på mellan registret och på mindre vägar. Då skulle dom få allvarliga problem.... och jag roliga minuter.:yoparty :hojcbr :hojraket

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Har kört långsammare den här veckan iom den kraftiga övervakningen.. men annars kommer jag inte bry mig..

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024