Körde en sväng idag och hamnade till slut hos min svåger som köpt sig en DR 650 RS. Då kompisgänget har en brokig samling hojar så är det bara grushoj som jag inte provat så jag var inte så svårövertalad när han lämnade över nycklarna.
Jag är rätt nöjd med min lilla GS500E men efter att ha provat en VFR 800 för någon vecka sedan så väcktes ett begär. Har provkört custom utan att bli biten och även testat ett räcerlok utan att fastna. VFR var det jag skulle ha, tills nu. Efter att ha kört en sketen DR 650 på slingriga asfaltsvägar, grusvägar och skogsvägar så insåg jag att det här var det roligaste jag varit med om med en hoj. Att gasa på lite och känna bakhjulet spinna loss i gruset och se dammolnet i backspeglarna fick mig att börja gapflabba. Att rita långa streck i uppförsbackarna på skogsvägen gav mig ett leende som gick från öra till öra. Jag var nyfrälst.
Sitter nu och funderar på att behålla min 500 och importera en DR 650 eller annan liknande hoj istället för att göra mig av med min cykel och importera en VFR. Funderar på om jag blivit tokig...
Hur gör ni andra som har både landsvägsmaskiner och grusbushojar? Har ni två ställ? Känns dumt att köra med skinnstället i skogen. Om jag gillade DR 650 som leksak, vad finns det för andra cyklar i samma segment som är minst lika roliga?
-----------------------
Dammig men lycklig
Jag är rätt nöjd med min lilla GS500E men efter att ha provat en VFR 800 för någon vecka sedan så väcktes ett begär. Har provkört custom utan att bli biten och även testat ett räcerlok utan att fastna. VFR var det jag skulle ha, tills nu. Efter att ha kört en sketen DR 650 på slingriga asfaltsvägar, grusvägar och skogsvägar så insåg jag att det här var det roligaste jag varit med om med en hoj. Att gasa på lite och känna bakhjulet spinna loss i gruset och se dammolnet i backspeglarna fick mig att börja gapflabba. Att rita långa streck i uppförsbackarna på skogsvägen gav mig ett leende som gick från öra till öra. Jag var nyfrälst.
Sitter nu och funderar på att behålla min 500 och importera en DR 650 eller annan liknande hoj istället för att göra mig av med min cykel och importera en VFR. Funderar på om jag blivit tokig...
Hur gör ni andra som har både landsvägsmaskiner och grusbushojar? Har ni två ställ? Känns dumt att köra med skinnstället i skogen. Om jag gillade DR 650 som leksak, vad finns det för andra cyklar i samma segment som är minst lika roliga?
-----------------------
Dammig men lycklig