Nyfrälst

gs500e

Livsnjutare
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Suzuki GS500E
Körde en sväng idag och hamnade till slut hos min svåger som köpt sig en DR 650 RS. Då kompisgänget har en brokig samling hojar så är det bara grushoj som jag inte provat så jag var inte så svårövertalad när han lämnade över nycklarna.

Jag är rätt nöjd med min lilla GS500E men efter att ha provat en VFR 800 för någon vecka sedan så väcktes ett begär. Har provkört custom utan att bli biten och även testat ett räcerlok utan att fastna. VFR var det jag skulle ha, tills nu. Efter att ha kört en sketen DR 650 på slingriga asfaltsvägar, grusvägar och skogsvägar så insåg jag att det här var det roligaste jag varit med om med en hoj. Att gasa på lite och känna bakhjulet spinna loss i gruset och se dammolnet i backspeglarna fick mig att börja gapflabba. Att rita långa streck i uppförsbackarna på skogsvägen gav mig ett leende som gick från öra till öra. Jag var nyfrälst.

Sitter nu och funderar på att behålla min 500 och importera en DR 650 eller annan liknande hoj istället för att göra mig av med min cykel och importera en VFR. Funderar på om jag blivit tokig...

Hur gör ni andra som har både landsvägsmaskiner och grusbushojar? Har ni två ställ? Känns dumt att köra med skinnstället i skogen. Om jag gillade DR 650 som leksak, vad finns det för andra cyklar i samma segment som är minst lika roliga?

-----------------------
Dammig men lycklig

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
RS är det den med kåpan? isf finns det Honda Dominator i samma klass. Öm du inte nödvändigtvis behöver stånka motor så finns en massa ökenracers att köpa som yamaha super teneré och Honda transalp/african twin.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln