HEJ SH!
Agne säger hej, född '88 men hunnit ha MC-kort i totalt 8 år nu.
Historia:
Verkar som att jag reggade mig på nyårsdagen '05, hade då kört Suzuki RG125R '91 sedan 2004-05-06, då jag tog A1-kortet.. Var jävligt aktiv här då, när det behövdes hjälp inför stundande kolvbyte pga för hårda kallgasningar och allmänt moppefucko-körande.
Vet inte alls hur medlemsdatabasen ser ut idag, men namn som Swedie och Padde Lindstedt minns jag..
Tiden gick, Sporthoj föll i glömska men mellanklasskörandet upplevdes på en pedantskött Honda VT600 Shadow '93 med 4000mil på mätaren. Grymt skön körställning trots relativt liten hoj (är 196cm över havet) och Silvertail-piporna ylade skönsång vid motorbromsning..
2008-05(plockar fram körkortet)-11 uppgraderades kortet till ett fullsize A, och en Honda CB1300F stod i garaget. Den bästa hoj jag någonsin kört. Iofs inte kört särskilt många men vilken maskin. Stabil, snabb, effektmässigt grym och framförallt vibrationsfri.
Ojojoj va jag njöt, tills slutet av samma månad då jag på cruising i Borgholm, Öland blev påkörd av en Cadillac '64. Mitt lår kom i kläm mellan bilens framskärm och min tank, jag flög (enligt polisen) 13m, gled på asfalten, drog bakhuvet i trottoarkanten och landade i ett elskåp. Ett brutet lårben och att lära sig att gå igen..
Antog utmaningen och har levt ett normalt liv sen dess, förutom att lägga sig på knä är svårt.
Efter firmafesten i vintras skulle jag cykla hem (utan motor) på dyngfyllan, det hade regnat och frusit på och bruten handled och lite annat junk i handen satte stopp för alla projekt denna vintern.
Sen olyckan 2008 har jag inte hunnit med mycket mer än att köra ett par kilometer motard och prova mammas (!) GSF1200S Bandit (som för övrigt inte har ett skit att sätta emot min CBF, men å andra sidan lirar i en helt annan liga prismässigt).
Nutid:
NU däremot har jag fått upp ögonen för budgetbyggen, då framför allt inom caféracer-stilen. Att ta en gammal hoj som med dagens ögon upplevs som tråkig och utdaterad, och sen sätta personlig prägel på den genom att plocka bort vissa delar totalt, och ersätta andra med mer subtila diton.
Det här blev ett långt inlägg, mycket längre än jag tänkt mig från början. Här är jag dock, kommer garanterat följa många trådar här inne framöver, inom många olika områden. Är en riktig allätare och gillar allt från dragracebyggen med massor av effekt och långa svingar, till elaka bobbers, fräna motards, flångnya skrevraketer och bevarade klassiker. Förhoppningsvis finner jag mod och tid att skriva uppmuntrande kommentarer till er andra (råd och tips saknar jag tyvärr, men jag vet att ni allihop sitter på mycket kunskaper som förhoppningsvis kan hjälpa mig i en framtida byggtråd eller liknande).
Hoppas någon orkade läsa och än en gång - Hej Sporthoj!
Väl mött, Agne.
Agne säger hej, född '88 men hunnit ha MC-kort i totalt 8 år nu.
Historia:
Verkar som att jag reggade mig på nyårsdagen '05, hade då kört Suzuki RG125R '91 sedan 2004-05-06, då jag tog A1-kortet.. Var jävligt aktiv här då, när det behövdes hjälp inför stundande kolvbyte pga för hårda kallgasningar och allmänt moppefucko-körande.
Vet inte alls hur medlemsdatabasen ser ut idag, men namn som Swedie och Padde Lindstedt minns jag..
Tiden gick, Sporthoj föll i glömska men mellanklasskörandet upplevdes på en pedantskött Honda VT600 Shadow '93 med 4000mil på mätaren. Grymt skön körställning trots relativt liten hoj (är 196cm över havet) och Silvertail-piporna ylade skönsång vid motorbromsning..
2008-05(plockar fram körkortet)-11 uppgraderades kortet till ett fullsize A, och en Honda CB1300F stod i garaget. Den bästa hoj jag någonsin kört. Iofs inte kört särskilt många men vilken maskin. Stabil, snabb, effektmässigt grym och framförallt vibrationsfri.
Ojojoj va jag njöt, tills slutet av samma månad då jag på cruising i Borgholm, Öland blev påkörd av en Cadillac '64. Mitt lår kom i kläm mellan bilens framskärm och min tank, jag flög (enligt polisen) 13m, gled på asfalten, drog bakhuvet i trottoarkanten och landade i ett elskåp. Ett brutet lårben och att lära sig att gå igen..
Antog utmaningen och har levt ett normalt liv sen dess, förutom att lägga sig på knä är svårt.
Efter firmafesten i vintras skulle jag cykla hem (utan motor) på dyngfyllan, det hade regnat och frusit på och bruten handled och lite annat junk i handen satte stopp för alla projekt denna vintern.
Sen olyckan 2008 har jag inte hunnit med mycket mer än att köra ett par kilometer motard och prova mammas (!) GSF1200S Bandit (som för övrigt inte har ett skit att sätta emot min CBF, men å andra sidan lirar i en helt annan liga prismässigt).
Nutid:
NU däremot har jag fått upp ögonen för budgetbyggen, då framför allt inom caféracer-stilen. Att ta en gammal hoj som med dagens ögon upplevs som tråkig och utdaterad, och sen sätta personlig prägel på den genom att plocka bort vissa delar totalt, och ersätta andra med mer subtila diton.
Det här blev ett långt inlägg, mycket längre än jag tänkt mig från början. Här är jag dock, kommer garanterat följa många trådar här inne framöver, inom många olika områden. Är en riktig allätare och gillar allt från dragracebyggen med massor av effekt och långa svingar, till elaka bobbers, fräna motards, flångnya skrevraketer och bevarade klassiker. Förhoppningsvis finner jag mod och tid att skriva uppmuntrande kommentarer till er andra (råd och tips saknar jag tyvärr, men jag vet att ni allihop sitter på mycket kunskaper som förhoppningsvis kan hjälpa mig i en framtida byggtråd eller liknande).
Hoppas någon orkade läsa och än en gång - Hej Sporthoj!
Väl mött, Agne.