Nygammal medlem =)

Vichy

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Yamaha YZF600R -98
Hej alla solstrålar!

Jag vet inte om jag klassas som ny medlem, då jag varit medlem sen 2005. Jag har dock varit svalt aktiv på forumet eftersom jag hela tiden saknat hoj, trots att jag haft kortet i 6 år. Nu är en hoj införskaffad och jag känner mig som en liten unge på julafton!

En Yamaha YZF 600 -98

Mitt hojliv kan sammafattas enkelt - Inga större problem att ta kortet förutom att jag fick slicka lite asfalt när jag körde omkull under en lektion. Så har jag iallafall redan kört omkull :yoparty
Nästa steg i mitt hojliv skedde idag - jag köpte en MC. Kort beskrivning men inte ett dugg sammafattad :rolleyes:

Det lite lustiga var att jag har försökt plugga till mig lite kunskap via sporthoj.com bland annat för att öka min kunskap om motorcyklar inför besöket på Honda MC center i GBG, där jag alltså köpte min MC. Jag kom in som en MC-n00b men tyckte mig ändå vara en hyfsad MC-allvetare-wannabe. Trots det stod jag som en fåne och visste inte vad jag skulle fråga efter när jag snackade med försäljaren.

Trots detta "problem" så var det kärlek vid första ögonkastet och detta var motorcykeln jag ville ha =) Allting verkade för övrigt bra, utöver några "skönhetsfel" från förra ägaren (vi snackar alltså en begagnad MC) men det var/är inget som inte går att fixa relativt lätt.

Efter alla papper var påskrivna, betalning gjord så lämnade jag butiken stolt som en tupp med det faktum att idag blev jag för första gången en sporthojägare :tummenupp

Alltså... en gammal medlem är en nybliven hojägare och nu blir det att vara mer aktiv på forumet! :banana

Förresten, vet nån hur man lägger in backen på en Yamaha YZF600? :va

Bifogat

• 3732608295.jpg
    3732608295.jpg
    104.4 KB · Visningar: 114

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Välkommen i matchen.

För att komma ut från parkeringen gör du ett lappkast.

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Yamaha R6, 2006
Men hur kommer jag ut från parkeringplatsen då? :tungan

hehe, ja du får snällt sitta på hojen och backa per fot, alternativt göra sladda runt den på en 5a :yoparty

Vill du ha back på hojen får du köpa en goldwing eller annan husbil :D

Edit.
Snygg hoj förresten!

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Amen asså, garagevändning ba liksom öh!

Gissar att du längtar efter våren?
Tjoflöjt!

Vichy

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
Yamaha YZF600R -98
hehe, ja du får snällt sitta på hojen och backa per fot, alternativt göra sladda runt den på en 5a :yoparty

Vill du ha back på hojen får du köpa en goldwing eller annan husbil :D

Edit.
Snygg hoj förresten!

Jag tittade på ett sådant åbäke i butiken och även om jag sett såna innan så förundras jag varje gång över hur fet en motorcykel kan bli :rolleyes:

Happ, då blir det alternativet att backa till fots... men jag var ändå rätt så inställd till att få göra så ända från början :tummenupp

Och tack :)

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Asså, backväxeln är den som har siffran ett men den är inte till för att backa utan för backar. Hojar som har mindre än en liter i tanken (man ser det på siffran efter namnet som skall vara minst 1000 för annars är man inte häftig) behöver det för annars orkar de inte upp. Det har jag förstått när jag läst på sporthoj. :tungan

Välkommen! Kul att det är någon som längtar mer efter våren än en själv - nu börjar suget komma! Tur våren är tidig i år... nabbade däck skall krängas på ett av åkdonen så fort jag fått tag på en slang. :tummenupp

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...